بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تجهیزات پزشکی افراد دیابتی بیمه نیست / گرانی به بیماران فشار می آورد

گرانی به بیماران فشار می آورد

تجهیزات پزشکی افراد دیابتی بیمه نیست - خبریفا

تجهیزات پزشکی افراد دیابتی بیمه نیست

تجهیزات پزشکی افراد دیابتی بیمه نیست با گرانی به وجود آمده هزینه های بیماران افزایش پیدا کرده است و در این بین هزینه ی افراد دیابتی نیز مانند سایر بیماران افزایش یافته.

دیابتی ها هرروز باید چندین مرتبه قند خونشان را چک کنند ٬ چندین بار انسولین تزریق کنند کیف خنک کننده انسولین بخرند تا انسولین شان در تابستان خراب نشود و هزینه هایی نظایر آن.

در ایران این تجهیزات بیمه نیستند و با افزایش نرخ تورم و قیمت نیز این مشکل بیشتر خود را نشان می دهد کشورهای پیشرفته ای همچون آلمان ٬انگلستان و امریکا تجهیزات پزشکی دیابتی ها را بیمه کرده اند و با این کار کمک کرده اند تا بیماران راحت تر قند خونشان را چک کنند در ایران نه تنها ابزار آلات دیابتی ها بیمه نیست و پوشش مالی وجود ندارد بلکه از ابزار های قدیمی و فناوری گذشته درحال استفاده هستند ولی آنان ابزار های با فناوری مدرن شان را که قیمت بسیار بالایی دارد بیمه کرده اند.

این خواسته ٬خواسته ی بزرگی نیست اما فشار آن بر دیابتی ها زیاد شده است با بیمه کردن تجهیزات پزشکی دیابتی به کنترل راحت تر قند خون کمک می شود و در نتیجه با کاهش عوارض دیابت هزینه ی کمتری ناشی از عوارض دیابت به دولت و ملت تحمیل می شود

در گذشته پیگیری های مشابهی انجام شده است و وعده های داده شده است که به آنها عمل نشده.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

نظرات بسته شده است.