بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تحلیل و بررسی اخبار ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری

تحلیل و بررسی اخبار ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری

تحلیل و بررسی اخبار ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری انجام آزمایشات و تست‌های دوران حاملگی برای سلامت مادر و جنین لازم و ضروری می‌باشند. از جمله آزمایش‌های مهم دوران بارداری، می‌توان به آزمایش غربالگری و آزمایش تعیین جنسیت اشاره نمود. با بررسی اخبار منتشر شده در خبرگزاری های ایرنا و خبرآنلاین در مورد ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری مشخص شد که اطلاعیه مورد نظر در مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان غذا و دارو راجب کیت‌های بارداری منتشر شده بود، موجب برداشت‌های اشتباه از سوی افراد گردید. برخی از مردم به اشتباه فکر کردند که آزمایش غربالگری ممنوع شده است در حالی که این اطلاعیه مرتبط با موضوع دیگری بود. با این حال محدودیت‌هایی در مقایسه با سابق نسبت به آزمایش غربالگری ایجاد شد.

آزمایشگاه‌های تهران و سایر شهرها با ارائه خدماتی همانند تست غربالگری و تست تعیین جنسیت، می‌توانند آزمایش‌های دوران بارداری را به شکل مناسبی انجام دهند. ارائه خدمات مشاوره ژنتیک در تهران و سایر شهرها نیز بسیار موثر کمک کننده خواهدبود. انجام آزمایشات مختلف و دریافت مشاوره ژنتیک از بهترین آزمایشگاه، برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر و درست‌تر، بهترین انتخاب خواهد بود.

تحلیل و بررسی اخبار ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری

آزمایش غربالگری و تشخیص نقص‌های مادرزادی جنین در بارداری چیست؟

طی مصاحبه با مشاوران ژنتیک آزمایشگاه تهران لب، تست‌های دوران حاملگی از اقدامات مهم مراقبتی در دوران بارداری می‌باشد. در بین آزمایشات دوران بارداری، آزمایش غربالگری بارداری یکی از آزمایش‌های حیاتی و پراهمیت برای نظارت بر سلامت و رشد جنین و همچنین کنترل وضعیت سلامتی مادر است. این آزمایش، بخصوص در سه ماهه اول بارداری، اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا به تشخیص اختلالات ژنتیکی از قبیل سندروم کمک می‌کند. عدم انجام این آزمایش ممکن است منجر به عدم تشخیص به موقع و جلوگیری از افزایش شدید مشکلات پیش‌ آمده باشد.

«نکته: جهت تماس با مشاوران ژنتیک آزمایشگاه تهران لب، با شماره تلفن ۱۶۵۰ تماس بگیرید.»

آزمایش غربالگری اطلاعات مهمی را در مورد سلامت جنین ارائه می‌دهد و بسیار کمک‌کننده می‌باشد. این آزمایش اطلاعاتی درباره اختلالات خونی، بیماری‌های عفونی مانند HIV، هپاتیت B، سیفیلیس و همچنین سندروم‌های ژنتیکی مانند سندروم داون، ادواردز و پاتو، همچنین سلامتی انواع اعضای بدن از جمله قلب، مغز، چشم، باسن، شنوایی و حتی بیضه‌های نوزاد پسر را فراهم می‌کند.

انجام آزمایش غربالگری برای افرادی که سن آنها بیشتر از ۳۵ سال می‌باشد، همچنین برای آنهایی که سابقه بیماری ژنتیکی دارند و یا دارای بیماری‌های خونی و عفونتی هستند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار واجب می‌باشد. به علاوه، برای آنهایی که دارای سابقه بارداری ناموفق می‌باشند نیز انجام تست غربالگری بسیار اهمیت دارد.

تست غربالگری در دوران بارداری شامل آزمایش غربالگری مرحله اول، آزمایش غربالگری مرحله دوم و آزمایش غربالگری مرحله سوم می‌شود.

مشاوره ژنتیک و سایر مشاوره‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند و در انتخاب تصمیمات درست کمک‌کننده ظاهر شوند. بهترین آزمایشگاه، به منظور راهنمایی مراجعین خود، باید از خدمات مشاوره همچون مشاوره ژنتیک برخوردار باشد.

مطالعه بیشتر در مورد تست ژنتیک (دی ان ای):

https://www.tahlilbazaar.com/news/219804

آیا غربالگری جنین ممنوع شده است؟

در مورد ممنوع بودن یا نبودن غربالگری جنین، باید گفت که غربالگری جنین با رعایت استانداردها ممنوع نمی‌باشد. در ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای در سایت غذا و دارو منتشر شد که سبب برداشت اشتباه از جانب برخی‌ها گردید. بنابراین، برخی افراد دچار اشتباه شدند و تصور کردند که غربالگری جنین ممنوع شده است. در حالی که این اطلاعیه هدف دیگری داشت و غربالگیری را ممنوع نکرده بود.

طبق این اطلاعیه، تولید و وارد کردن کیت‌های سه ماه اول بارداری به صورت سیستم باز برای انجام غربالگری سه ماهه اول سندرم داون صادر و تمدید نخواهد شد و آزمایشگاه‌ها برای غربالگری سندرم داون در سه ماهه اول بارداری تنها مجاز به استفاده از دستگاه‌های آنالایزر بسته می‌باشند. دستگاه‌های آنالایزر بسته، از کیت‌ها و محلول‌های خاصی استفاده می‌کنند و دقت بالاتری نسبت به دستگاه‌های آنالایزر باز دارند.

اما نکته مهم‌، عدم دخالت نیروی انسانی در بررسی و تحلیل نتایج آزمایش در دستگاه‌های آنالایزر بسته می‌باشد. به همین جهت آنها از دقت بهتری نسبت به کیت‌های باز برخوردارند. با این حال، عدم واردات و تولید کیت‌های سه ماه اول بارداری به صورت سیستم باز روند غربالگری را دشوارتر می‌کند و ممکن است منجر به مشکلاتی در فرآیند غربالگری شود. این امر به خصوص در شهرهای کوچک مشکلاتی را ایجاد خواهد نمود.

در گذشته غربالگری جنین، به خصوص برای تشخیص سندرم داون، بر اساس نیاز جامعه انجام می‌شد. اما با تصویب ماده ۵۳ قانون جوانی جمعیت، این فرآیند محدود شد و تنها با درخواست والدین یا پزشک متخصص مجاز به انجام شدن می‌باشد. طبق ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، غربالگری اجباری زنان باردار برای جلوگیری از تولد کودکان مبتلا به سندروم داون و دیگر نقص‌های ژنتیکی، ممنوع می‌باشد. به عبارت دیگر، انجام غربالگری برای مادران باردار اختیاری است و آنها می‌بایست این آزمایش‌ها را با پرداخت تعرفه‌های آزاد انجام دهند.

با توقف صدور مجوز تولید و واردات کیت‌های غربالگری سه ماه اول بارداری به صورت سیستم باز، این فرایند دوباره محدودتر گردید و سبب شد که حتی اگر والدین یا پزشک متخصص درخواست غربالگری داشته باشند، امکان انجام آن سخت گردد؛ زیرا ممکن است کیت‌های لازم برای انجام غربالگری در دسترس نباشند.

همچنین، در صورتی که مادر باردار پس از غربالگری متوجه نقص ژنتیکی در جنین خود شود و تصمیم به سقط جنین نماید، برای انجام این کار نیاز به اخذ اجازه کتبی از دادگاه دارد. با توجه به وضعیت دادگاه‌ها در ایران و روند طولانی رسیدگی به درخواست‌ها، ممکن است این فرآیند به‌طور قابل توجهی طول بکشد و در نهایت امکان انجام سقط جنین از بین برود.

در کل، می‌توان گفت که انجام غربالگری جنین دشوارتر از قبل شده است ولی ممنوعیتی نسبت به انجام آن وجود ندارد.

انتخاب بهترین آزمایشگاه برای آزمایش غربالگری، آزمایش تعیین جنسیت و…، جهت کسب نتایج دقیق آزمایشگاهی لازم و حیاتی است. چنین آزمایشگاهی به طور حتم از مشاوره ژنتیک جهت راهنمایی مراجعین خود برخوردار خواهد بود.

«درخواست آزمایش غربالگری (آزمایش غربالگری سه ماهه اول، دوم و سوم) از آزمایشگاه تهران لب: شماره تلفن ۱۶۵۰»

تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب که خدماتی نظیر مشاوره ژنتیک آزمایش دوران حاملگی، تست غربالگری، تست تعیین جنسیت و سایر آزمایشات دیگر را به بهترین شکل و در بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد، بهترین آزمایشگاه تهران برای انجام آزمایشات مختلف می‌باشد. خدمات مشاوره ژنتیک در تهران این آزمایشگاه بسیار مفید می‌باشد و می‌تواند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را به شما ارائه دهد. با انجام آزمایش مختلف مانند (آزمایش غربالگری و آزمایش تعیین جنسیت) در آزمایشگاه تهران لب، می‌توانید به نتایج آزمایشات خود اعتماد کنید و به صحت و درستی آنها اطمینان یابید.

مطالعه بیشتر در مورد آزمایش غربالگری:

آزمایشگاه تهران لب

آزمایش تعیین جنسیت یکی دیگر از خدمات آزمایشگاه تهران لب

آزمایش تعیین جنسیت به والدین این امکان را می‌دهد که قبل از تولد، جنسیت جنین خود را مشخص کنند. این آزمایش برای بسیاری از والدین اهمیت زیادی دارد. برای تعیین جنسیت جنین از روش‌های مختلفی مثل تست PGTMB، تست سل فری، سونوگرافی، آزمایش خون و سایر روش‌های دیگر استفاده می‌شود. تست تعیین جنسیت می‌تواند به دلایل پزشکی نیز صورت بگیرد. در مواردی که سلامت جنین تهدید می‌شود و خطر جانی دارد، به خصوص در بیماری‌هایی که به جنسیت ربط دارد، از آزمایش تعیین جنسیت استفاده می‌شود. برای مثال، در بیماری هپاتیت که به جنسیت بستگی دارد و در مردان شدیدتر از زنان می‌باشد، انجام آزمایش جنسیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخورداری آزمایشگاه تهران لب از خدمات مشاوره ژنتیک و سایر مشاوره‌ها، سبب راهنمایی درست افراد جهت انجام آزمایش دوران حاملگی می‌شود. استفاده از مشاوره‌ ژنتیک می‌تواند آگاهی افراد را افزایش دهد. به همین جهت، آزمایشگاهی که عنوان بهترین آزمایشگاه را دارد، باید از آن برخوردار شود.

آزمایش تعیین جنسیت یکی دیگر از خدمات آزمایشگاه تهران لب

«درخواست آزمایش تعیین جنسیت از آزمایشگاه تهران لب: شماره تلفن ۱۶۵۰»

سوالات متداول در مورد آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری

۱. آیا انجام تست‌های دوران بارداری ( مثل آزمایش غربالگری، آزمایش تعیین جنسیت و…) در آزمایشگاه‌های خصوصی امکان‌پذیر می‌باشد؟

بله، برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی خدمات آزمایشاتی مرتبط با دوران بارداری را ارائه می‌نمایند. آزمایشگاه تهران لب، از جمله آزمایشگاه‌هایی می‌باشد که خدمات کامل آزمایشگاهی مثل تست غربالگری، تست تعیین جنسیت و سایر آزمایش‌های دوران حاملگی را ارائه می‌دهد.

۲. آیا محدودیتی در مورد کیت‌های سه ماه اول بارداری به صورت سیستم باز ایجاد شده است؟

بله، بعد از اطلاعیه مرداد ۱۴۰۲، تولید و واردات کیت‌های سه ماه اول بارداری به صورت سیستم باز ممنوع گردید. این امر دشوارهایی را در زمینه غربالگری ایجاد کرد. با این حال می‌توان آزمایش غربالگری را انجام داد. آزمایشگاه تهران لب با داشتن تجهیزات پیشرفته و امکانات بالا، بهترین آزمایشگاه برای انجام تست غربالگری و سایر آزمایشات دوران بارداری می‌باشد.

منابع خبری بیشتر در مورد ممنوعیت آزمایش غربالگری جنین و دوران بارداری:

https://irna.ir/xjNcR2

https://tejaratnews.com/n/4Lc8

https://mshrgh.ir/1518161

https://khabaronline.ir/xhNGh

https://isna.ir/xdLsTN

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.