بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تعرفه وارد کردن گوشی به شکل مسافری دو برابر شد!

تعرفه وارد کردن گوشی به شکل مسافری دو برابر شد!

تعرفه وارد کردن گوشی به شکل مسافری دو برابر شد! در حالی که در چند روز اخیر به دلیل کاهش قیمت دلار و تخصیص ارز برای واردات موبایل، قیمت تلفن همراه در کشور روند نزولی پیدا کرده، گمرک بدون هیچ اطلاع قبلی، تعرفه واردات گوشی به شیوه مسافری را چند برابر کرد.

تعرفه وارد کردن گوشی به شکل مسافری دو برابر شد!

به گزارش خبریفا به نقل از آی تی رسان اعتراض گسترده مسافرانی که طی این چند روز به همراه خود یک گوشی به داخل کشور وارد کرده‌اند و ارقام نامتعارف ثبت شده در سامانه گمرک کشور نشان می‌دهد گمرک بدون اطلاع قبلی تعرفه واردات گوشی به شیوه مسافری را تغییر داده است.

در حال حاضر هیچ نرخ ثابتی برای وارد کردن گوشی‌ها اعلام نشده ولی به نظر میرسد تعرفه واردات برای گوشی‌های مسافری برای گوشی‌های بیش از ۶۰۰ دلار و حتی کمتر از ۶۰۰ دلار حدودا دو برابر شده است. به گونه‌ای که برخی از مسافران اعلام کرده‌اند برای ثبت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس مبلغ نزدیک به ۲۰ میلیون تومان از آن‌ها درخواست شده است.

یکی از کاربران به ما اعلام کرد که برای وارد کردن گوشی پرچمدار سامسونگ مبلغ حدود ۳۰ میلیون تومان از وی درخواست شده است، یکی دیگر از کاربران هم گفته که برای ثبت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس از عراق باید مبلغ ۲۱ میلیون تومان بپردازد.

یکی دیگر از کاربران نیز به ما اعلام کرد که مبلغ گمرکی برای گوشی ۷۵۰ دلاری وی ۳۰ درصد اعلام شده و او مجبور به پرداخت مبلغ ۱۲ میلیون تومان شد.

پیشنهاد افزایش تعرفه وارد کردن به شیوه مسافری چندی پیش توسط انجمن واردکنندگان موبایل داده شد، این انجمن باور دارد که تعرفه مشابه برای واردات گوشی توسط واردکنندگان و مسافران باعث ایجاد مزیت رقابتی از طرف مسافران شده و بسیاری از واردکنندگان به وارد کردن گوشی به شیوه مسافری روی آوردند.

از بسیاری از فروشندگان و کارشناسان اعتقاد دارند که افزایش تعرفه واردات آن به شکل ناشفاف موجب افزایش قیمت در بازار خواهد شد و صرفا نفع بیشتری برای واردکنندگان به همراه دارد و فعی برای خریداران نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.