بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ثبت نام بسیجی ویژه سال ۱۴۰۰ چگونه است / شرایط استخدام بسیج ویژه

ثبت نام بسیجی ویژه سال 1400 - خبریفا

ثبت نام بسیجی ویژه سال ۱۴۰۰

ثبت نام بسیجی ویژه سال ۱۴۰۰ امروزه گرفتن کارت بسیج فعال نسبت به قبل بسیار ساده تر شده است و شما می توانید در طی مدت کوتاهی کارت بسیج فعال خود را دریافت کنید.

در گذشته اگر قصد داشتید که کارت بسیج فعال را بگیرید باید حتما به مدت ۶ ماه عضو عادی بسیج می بودید و سپس با گذراندن دوره میدان تیر و شرکت در حلقه های صالحین موفق به دریافت کارت بسیج فعال می شدید. اما با توجه به تغییر قوانین مربوط به بسیج فعال امروزه برای نیاز به سپری کردن ۶ ماه برای تبدیل شدن به بسیج فعال نیست و تبدیل عضویت شما از عادی به فعال تا حد زیادی بستگی به نظر فرمانده شما در پایگاه بسیج دارد.

یعنی اگر فرمانده صلاح بداند می تواند در مدت کوتاهی شما را برای اخذ کارت بسیج فعال واجد شرایط کند اما هنوز هم نیاز است تا دوره میدان تیر و حلقه های صالحین را سپری کنید. البته دقت داشته باشید که برای گرفتن کارت بسیج فعال شرایط سنی وجود دارد و شما باید حداقل ۱۵ سال سن داشته باشید در غیر این صورت فقط می توانید عضو عادی بسیج باشید.

به طور خلاصه اگر بخواهیم مراحل ثبت نام بسیجی ویژه سال ۱۴۰۰ را توضیح دهیم، ترتیب آن بدین شرح است:

  • ابتدا باید به عضویت عادی بسیج در بیایید
  • سپس باید در حلقه های صالحین شرکت فعال و مستمر داشته باشید
  • در صورت صلاح دید فرمانده پایگاه خود برای تبدیل عضویت شما از عادی به فعال به میدان تیر فرستاده می شوید
  • پس از گذراندن آموزش های لازم گواهی دوره مقدماتی بسیج به شما اعطا می گردد
  • پس از آن در صورت تایید مسئول حفاظت پایگاه به عنوان عضو فعال شناخته خواهید شد.

دقت داشته باشید تایید صلاحیت شما توسط فرمانده پایگاه به وسیله فرمی انجام می شود که استعلام حفاظتی نام دارد. که در آن شما به طور کامل باید مشخصات خود را وارد کنید.

مزایا عضویت بسیج فعال

بسیجی بودن به خودی خود یک مزیت محسوب می شود زیرا شما با عضویت در بسیج شانس فعالیت کردن در یک سازمان مردم نهاد در کنار افرادی دلسوز را بدست می آورید. با تبدیل شدن عضویت شما از عادی به فعال میزان امتیازات شما به عنوان یک بسیجی افزایش پیدا می کند که آن ها را در این قسمت برا شما شرح می دهیم:

  • گذراندن دوره های کاربردی:

از وقتی که وارد بسیج می شوید و زمانی که به عضویت فعال بسیج در می آیید برای شما دوره های متعددی در زمینه های مختلف برگزار می شود که می توانید از هر نظر پیشرفت کنید. به عنوان مثال دوره میدان تیر یکی از آموزش های نظامی است که در طی یک روز برگزار می شود و شما با مفاهیم نظامی آشنا می شوید. علاوه بر مهارت های نظامی بر روی مهارت های اجتماعی، تحصیلی و فردی شما هم برنامه ریزی هایی انجام می شود و کارگاه هایی در این مورد برگزار می شود.

  • بیمه بشیر:

در چند سال اخیر سازمان بسیج مستضعفین برای اعضای فعال بسیج بیمه ای را تحت عنوان بیمه بشیر در نظر گرفته است . این بیمه برای کسانی که حداقل به مدت ۲ سال سابقه عضویت فعال بسیج را دارند تعلق می گیرد و خدمات درمانی را در مراکز درمانی تحت قرارداد با بسیج ارائه می دهد.

  • استفاده از دوره تکمیلی:

فقط افرادی که دارای کارت بسیج فعال هستند می توانند برای گذراندن دوره تکمیلی بسیج درخواست بدهند. (دوره تکمیلی بسیج دوره ای شبیه به آموزش نظامی خدمت می باشد ولی به مراتب از آن آسان تر می باشد)

  • کسری خدمت سربازی:

با عضویت در بسیج به صورت فعال می توانید حداکثر تا ۶ ماه کسری خدمت سربازی دریافت کنید. به عبارتی کسری خدمت از طریق بسیج فعال ساده ترین نوع دریافت کسری خدمت می باشد که برای تمامی افراد در دسترس است. برای این که بتوانید ۶ ماه کسری خدمت را دریافت کنید باید به مدت ۶ سال سابقه بسیجی فعال داشته باشید.

  • استفاده از امکانات رفاهی

امکانات رفاهی برای بسیجیان فراهم شده است: سازمان بسیج با برخی از مکان های تفریحی مانند استخر ها و سینما ها و یا برخی از مکان های اقامتی قرارداد هایی را امضا کرده است که طی آن ها به بسیجیان تخفیفات قابل توجهی داده می شود.

آیا داشتن سابقه بسیج فعال در پذیرش دانشگاه موثر است؟

در سال های قبل افرادی که دارای کارت بسیج فعال بوده اند ۱۰ درصد سهمیه پذیرش برای دانشگاه آزاد داشته اند اما متاسفانه با تغییر این قانون این سهمیه حذف شده است و به ایثارگران اختصاص داده شده است. بنابراین برخلاف صحبت بسیاری از افراد امروزه قانونی مبتنی بر اختصاص سهمیه به افرادی که عضو فعال بسیج هستند وجود ندارد.

دقت داشته باشید که در هیچ زمانی داشتن کارت بسیج فعال در پذیرش دانشگاه های دولتی نقشی نداشته است.

تمدید کارت بسیج فعال

در ابتدا برای این که بتوانید کارت بسیج فعال دریافت کنید ملزم هستید در پایگاه بسیج فعالیت کنید و در برنامه های مختلف شرکت کنید. اما باید این نکته را بدانید که پس از دریافت کارت بسیج فعال به این گونه نمی باشد که بدون هیچ کاری عضویت فعال شما تمدید شود. بلکه برای این که سابقه بسیج فعل شما زیاد شود باید به طور مستمر فعالیت داشته باشید. برای این که عضویت فعال بسیج شما باطل نشود( در بسیج از اصطلاح راکد شدن استفاده می شود) بایستی حداقل در هفته به مدت ۶ ساعت در پایگاه بسیج فعالیت داشته باشید.

کارت های بسیج فعال با استفاده از برچسب هایی و به مدت ۲ سال تمدید می شوند. البته ملاک اصلی میزان فعالیت شما کارت شما نمی باشد بلکه میزان سابقه شما در سامانه” ناب” می باشد که مخصوص سازمان بسیج است.

در آخر باید بگویم که علاوه بر مواردی که به عنوان مزیت در بسیج ذکر شد، تعالی شخصیتی مهم ترین مزیت و دلیل برای عضویت در بسیج می تواند باشد. زیرا همانطور که گفته شد علاوه بر فعالیت های نظامی، فعالیت های عمده ای در زمینه های فرهنگی برای افراد صورت می گیرد.

3 نظرات
  1. ابراهیم محمدی فر می گوید

    ۱۰ساله بسیج فعال هستم پایگاه اسحله نهگبانی کردم مراسه جلسه رفتم پدر حسین مریضی است مامانم مریضی است :حقوق بهم نداند هیچ کار برام نکردید بهوید کار رفتم تو سپاه :کمک کنید جا استخدام کنید برای جنگ هرکشور بخواهید هرموریت بهم بدید انجام می دهیم به جان پدرمادرقسم به خدا قسم شماره تماس ۰۹۱۴۹۴۷۶۶۶۵
    ابراهیم محمدی فر فرزندحسین کمک کنید سپاه آذربایجان غربی کمک بهم نمی کنید لتماس دعا دارم

  2. حمید رضا حسنلو می گوید

    سلام عرضه ادب استخدام سپاه هستیم اگر هستیم من استخدام کنید ممنون مدارک دیپلم با تشکر از شما شماره تلفن همراه اون ۰۹۱۴۶۳۱۶۴۹۹

  3. سید محمد طباطبایی می گوید

    سلام علیکم خدا قوت
    برای ثبت نام در بسیج یا هر ارگانی که در این زمان نیاز به پشتیبانی داره کجاست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.