بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

خبر خوش دکتر نوبخت برای افزایش حقوق خانواده شهدا از مهرماه ۹۹

خبر خوش دکتر نوبخت برای افزایش حقوق ایثارگران - خبریفا

خبر خوش دکتر نوبخت برای افزایش حقوق خانواده شهدا از مهرماه ۹۹

خبر خوش دکتر نوبخت برای افزایش حقوق خانواده شهدا از مهرماه ۹۹ به روایت سردار حسین صفری رئیس هیات مدیره شبکه ملی ایثارگران و مشاور امور ایثارگران سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت معوقات ایثارگران

سردار حسین صفری ضمن تقدیر از مساعدت دکتر نوبخت در پرداخت بخشی از مطالبات ایثارگران از جمله؛ پاداش پایان خدمت خانواده شهدای مشمول قانون حقوق حالت اشتغال، ذخیره مرخصی شهدای بازنشسته و مطالبات اجرای ماده (۳۸) قانون جامع خدمات ­رسانی به ایثارگران؛ از افزایش حقوق حالت اشتغال خانواده شهدا با موافقت رییس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش خبری فا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور مشاور رییس این سازمان در امور ایثارگران با بیان اینکه در مرحله اول، دوهزار و ۵۰۰ میلیون تومان از معوقات ایثارگران در سال ۹۸ به بیمه دی به دستور دکتر نوبخت پرداخت شد؛ افزود: طبق ابلاغیه برنامه ششم توسعه که شامل افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت می‌شد، با موافقت دکتر نوبخت علاوه بر تخصیص اعتبارات جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۶۷۰ میلیارد تومان نیز بابت پرداخت مطالبات فوق تخصیص پیدا کرد. که در این راستا ۹۳ هزار خانواده جانباز از این قانون استفاده کردند و معوقات آنان پرداخت شد.

وی افزود: خبر خوش دکتر نوبخت این بود که به اطلاع خانواده معظم شهدا و ایثارگران برسانیم که از این ماه، خانواده محترم شهدا نیز از این قانون و موضوع متناسب­ سازی حقوق بازنشستگان بهره‌مند می‌شوند.

سردار صفری افزود: همچنین هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در ماه جاری به بیمه دی پرداخت شده است که علاوه بر مبالغ مذکور ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اعتبار هزینه­ ای بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون تخصیص یافته است.

سردار صفری همچنین با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا گفت: جانبازان و ایثارگران از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و به واکسن آنفلوانزا نیاز دارند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بنیاد شهید امور ایثارگران قرار بود ۴۱۰ هزار واکسن به جانبازان شیمیایی سخت و صعب‌العلاج و پدر و مادر سالمند شهیدان ارائه دهند که از این تعداد فقط ۶۰ هزار واکسن تهیه شده و هنوز توزیع نشده است و این موضوع نیز در این سازمان در حال پیگیری است.

گفتنی است این موضوع بعداز پیگیری مطالبات ایثارگران از جمله افزایش پنجاه درصد فصل دهم در دستور کار جدی شبکه ملی ایثارگران قرار داشت.

1 نظر
  1. ahmad می گوید

    خداروشکر حداقل شاهد اتفاقی در مورد حقوق خانواده شهدا هستیم جانبازان حالت اشتغال که چشمشان به این اتفاق سفید شد حقوق ماده ۳۸ آنان که هی جز معوقات محسوب میشود در حالیکه بازنشستگان نیروهای مسلح تا ۵۰درصد حقوقشان رشد داشته که بر بخیل آن لعنت ولی چرا به جانبازان پرداخت حقوق ماده ۳۸ را هی نوید الکی میدهید؟ ظاهراً قرارست این ملعبی برای بازی دادن جانبازان باشد؟! مگر این ماده قانونی مصوب نشده مگر شورای نگهبان قبل از تصویب آن اشکال منابع آن را نگرفت که برطرف شد پس چرا اجرایی نمیشود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.