بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ضربه مهلک اختلاس به اقتصاد / رانت وحشتناکی در واردات نهفته است

ضربه مهلک اختلاس به اقتصاد

ضربه مهلک اختلاس به اقتصاد

ضربه مهلک اختلاس به اقتصاد

ضربه مهلک اختلاس به اقتصاد چند هزار هکتار از جنگل ها برای ساخت و ساز ویلاهای آقازاده ها ازبین رفت طبق قانون در تهران گفته می شود کسی حق ندارد تا ارتفاع خاصی خانه بسازد اما در برخی از خیابان های تهران دیده می شود ساختمان ها با ارتفاع زیاد ساخته شده است آن ها را کسانی ساخته اند که صاحب قدرت و نفوذ بودند.

رانت وحشتناکی در واردات نهفته است این رانت وحشتناک را چه کسانی در اختیار دارند؟ افرادی که در مراکز اداری نفوذ دارند یا اینکه دارای نفوذ هستند.

زمین به بهشت پول شویی فساد و رشوه خواری تبدیل شده است چون هیچ ساز و کار حاکمیتی در آن وجود ندارد مقوله آن کاملا غیرشفاف است.

یک فرد در تعاون مسکن ۲۵ هکتار زمین میخرد بعد آن را قطعه بندی می کند مسئولین آن استان هم فرد را همراهی می کنند از این طریق که به آن ها هم از آن ۲۵ هکتار زمین را هم می دهد و می بینیم در این ۲۵ هکتار زمین مسئولین و شهردارها جمع شده اند و هر کدام و اعضای خانواده یشان از آن سهمی دارند از همین طریق فساد رخ می دهد.

و در آخر:

یکی از مقوله های جدی در بحث زمین خواری قولنامه است زمین با قولنامه ها جابه جا می شوند و هیچ ردی هم از آن باقی نمی ماند در نهاد حاکمیتی ردی از آن باقی نمی ماند قولنامه قراردادی دو نفره است قولنامه ارزش دارد واجد ارزش حقوقی صورت گرفته و انواع اقسام کلاهبرداری با آن صورت می گیرد.

 

گزارش: مرضیه نجفی

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

نظرات بسته شده است.