بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ورود به سامانه پاس مدارس / سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان

سامانه پرونده الکترونیک سلامت مدارس - خبریفا

ورود به سامانه پاس مدارس

ورود به سامانه پاس مدارس با توجه به روند واکسینه شدن دانش آموزان، معلمان و کاهش فراگیری ویروس کرونا، طبق اطلاعیه سایت آموزش و پرورش، فعالیت حضوری مدارس مانند قبل از سر گرفته خواهد شد و دانش آموزان می توانند با مراجعه حضوری به مدارس دوره های آموزشی خود را بگذرانند، اما همچنان نگرانی بابت بیمار شدن دانش آموز وجود دارد.

به همین منظور آموزش و پرورش جهت پیگیری وضعیت سلامت دانش آموزان اقدام به راه اندازی سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان یا همان پاس کرده و لازم است دانش آموزان با ورود به این سامانه، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند تا پرونده الکترونیکی سلامت برای هر دانش آموز ایجاد شود. حال در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص سایت پاس و نحوه ورود به آن گفته شده است.

به محض فعال شدن سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان لینک ورود به سایت قرار داده می شود.

معرفی سایت پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان

سایت پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان یا همان سامانه پاس بعد از بازگشایی مدارس و بازگشت به روال عادی تحصیلی در مدرسه توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده است تا دانش آموزان بتوانند با ورود به این سامانه از وضعیت سلامت خود مطلع شوند و در صورت نیاز یا وجود مشکل به متخصص مربوطه ارجاع داده شوند.

سامانه پاس به نشانی اینترنتی pas.medu.ir در ۵ فاز اصلی طراحی شده است که هر فاز آن اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد و دانش آموزان با پاسخ گویی به آن ها می توانند از وضعیت سلامت خود مطلع شوند. در ادامه هر یک فاز های اصلی ارائه شده در سایت پاس گفته شده است. 

فاز صفر : تعریف نقش ها و دسترسی کاربران، طراحی فرم اولیه کویید ۱۹، طرحی گزارشات

فاز ۱ : آسیب شناسی، طراحی RFP سامانه پرونده الکترونیک سلامت

فاز ۲ : احصا فرآیند های سایر بیماری ها، دسترسی کاربران، طراحی فرم و طراحی گزارشات

فاز ۳ : هوشمند سازی فرآیند ها با ارتباط دیگر سازمان ها از جمله وزارت بهداشت، ثبت احوال، سازمان جغرافیایی با تعیین وب سرویس ها

فاز ۴: پیاده سازی کامل سامانه پاس و گزارش دهی هوشمند (BI)

البته با توجه به اینکه آموزش و پرورش علاوه بر وظیفه آموزش وظیفه پیگیری و ارزیابی سلامت دانش آموزان را دارد پیش از تصمیم جهت ایجاد سامانه پاس، این سازمان اقدام به راه اندازی سایت ارزیابی سواد حرکتی در سایت پادا نیز کرده بود تا با توجه به تعطیلی مدارس و بی تحرکی دانش آموزان وضعیت سلامت آن ها مورد ارزیابی قرار بدهد و در صورت وجود مشکل و یا چاقی برنامه های لازم را جهت سلامت دانش آموزان ایجاد کند.

به طور کلی سامانه پاس، سامانه ای مشترک بین دفتر سلامت و تندرستی و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش است و می توان گفت که سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان کاملا مجزا ار سامانه ارزیابی سلامت می باشد.

راهنمای ورود به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان

همان طور که گفته شد، سامانه پاس، سامانه ای برای ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان همه پایه های تحصیلی می باشد که این سایت برای مراقبت دانش آموزان در مقابل با ویروس کرونا و یا کنترل بیماری آن ها، با توجه به روند بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری آن ها طبق روال گذشته طراحی شده است.

دانش آموزان باید طبق اطلاعیه ای که برای ورود به سامانه پاس اعلام می شود وارد سایت pas.medu.ir آن شده و به سوالاتی که در این سامانه طراحی شده است پاسخ دهند. هنوز سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان راه اندازی نشده است ولی در صورت فعال شدن این سامانه می توانید با کلیک بر روی لینک هایی که در ابتدای مقاله گذاشته شده است به این سایت وارد شوید.

امکانات سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان

همه دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه باید تحت معاینه جسمی، روحی، چشم، گوش و معاینه آمادگی ذهنی و اسکلتی، عضلانی قرار بگیرند تا در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده شوند، احتمالا از امسال با راه اندازی سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان و یا همان سامانه پاس این فرایند نیز از طریق ثبت نام در این سامانه انجام می شود. 

یعنی با پاسخ دادن به سوالات سامانه pas.medu.ir علاوه بر مراقبت دانش آموزان از بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا، این سامانه امکان ارزیابی سلامت داشن آموزان از جهات مختلف را نیز کنترل می کند و همه دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه دارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند.

 سوالات متداول

۱- ✔️ هدف از ایجاد سامانه پرونده الکترونیک سلامت دانش آموزان چیست؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد، این سایت برای مراقبت دانش آموزان برای مقابله با ویروس کرونا راه اندازی شده است.

۲- ✔️ سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان چه خدماتی را به داش آموزان ارائه می کند؟

✔️ یکی از خدمات ارائه شده توسط این سامانه، شناسایی بیماری دانش آموزان و ارجاع آن ها به پزشک مربوطه می باشد.

۳- ✔️ آدرس سایت پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزا چیست؟

✔️ آدرس سایت پاس، pas.medu.ir می باشد که به محض فعال سازی توسط آموزش و پرورش لینک ورود به سایت در این مقاله ارائه می شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.