بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تعریف مهندسی ارزش و مدیریت ارزش از نگاه ماکان آریا پارسا

تعریف مهندسی ارزش و مدیریت ارزش از نگاه ماکان آریا پارسا

زمانی که صحبت از فعالیت های مهندسی می شود، تعریف مهندسی ارزش و مدیریت ارزش یکی از مهم ترین نکاتی است که فرد باید به آن دقت داشته باشد. بر اساس نظراتی که دکتر ماکان آریا پارسا در این خصوص بیان می کند، شما می توانید در زمینه مهندسی ارزش در چهارچوب مهندسی پروژه فعالیت داشته باشید و از این روی می توان گفت که مهندسی ارزش یکی از نکات بسیار مهم در پروژه های مهندسی به شمار می رود. در واقع می توان گفت که مهندسی ارزش به کلیه اقداماتی گفته می شود که در راستای کاهش مدت زمان اجرای پروژه مورد استفاده می باشد. این در حالی است که کاهش زمان به معنای کاهش کیفیت یا افزایش هزینه ها نباید باشد. در ادامه با شما همراه هستیم تا در خصوص مهندسی ارزش از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا با شما صحبت داشته باشیم. در نهایت نیز در خصوص دکتر ماکان آریا پارسا، فردی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده است صحبت خواهیم داشت.

تعریف مهندسی ارزش و مدیریت ارزش از نگاه ماکان آریا پارسا

با تعریف مهندسی ارزش از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا بیشتر آشنا شوید

به طور کلی می توان گفت که مهندسی ارزش به عنوان یک تکنیک مدیریتی شناخته می شود. در واقع به کلیه اقداماتی گفته می شود که در راستای برخورد سیستماتیک و نظام یافته انجام می شود. هدف از آن چیست؟ ایجاد تعادل میان اتکا پذیری و همچنین هزینه های انجام یک پروژه یا تولید یک محصول. زمانی که از مهندسی ارزش صحبت می شود، باید دقت داشته باشیم که منظور ما آن است که یک محصول، سیستم یا پروژه را بهبود کیفیت دهیم و یا زمان مورد نیاز برای انجام آن را تا حد امکان کاهش دهیم. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که مهندسی ارزش به عنوان یک رویکرد سازمان یافته شناخته می شود که خلاقیت در آن نقش بسیار مهمی دارد و در نهایت باعث می شود که کیفیت یک محصول بدون افزایش قیمت انجام شود.

مدیریت مهندسی ارزش به چه صورت باید انجام شود؟

برای آن که بتوانیم بدون مشکل مهندسی ارزش را انجام دهیم، نیازمند آن هستیم که تمامی پارامترها را چک کنیم. یک مدیر باید بتواند تمامی فرآیند مهندسی ارزش را زیر نظر بگیرد تا در نهایت بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. در نظر بگیرید که مهندسی ارزش در دنیای امروز و به خصوص در زمینه تولید محصولاتی که به صورت رقابتی تولید می شوند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به مدیریت مهندسی ارزش اقدام کرد. مهندسی ارزش در صورتی که به درستی انجام شود، باعث می شود که محصول یا پروژه شما علاوه بر قیمت رقابتی در بازار، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

با توجه به تمامی نکات بیان شده باید در نظر داشته باشیم که مهندسی ارزش یکی از مهم ترین پیش نیازهای مدیریت کسب و کارها به شمار می رود و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در صورتی که می خواهید در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و یا می خواهید در این زمینه فعالیت کنید، می توانید از محتوای آموزشی دکتر ماکان آریا پارسا استفاده کنید.

ماکان آریا پارسا کیست؟

دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یک مدیر خلاق و جوان ایرانی شناخته می شود. در رزومه ماکان آریا پارسا بیشتر از ۳۲ مورد کار اجرایی وجود داشته و زمانی که سوابق ماکان آریا پارسا را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که ایشان در زمینه کارآفرینی دکتری داشته و با دریافت دو کارشناسی ارشد رشته MBA می توانند در خصوص توسعه کسب و کار به شما اطلاعات دقیقی را ارائه دهند. زندگی نامه ماکان آریا پارسا از لحاظ توان فنی و همچنین سوابق اجرایی بسیار درخشان بوده و می تواند مورد نظر بسیاری از افراد باشد. ایشان از جمله کسانی هستند که در سنین جوانی توانسته اند به عنوان مشاور در برخی از سازمان های دولتی ایران فعالیت داشته باشند که نشان از هوش و استعداد به همراه سخت کوشی و دانش ایشان می باشد. برای این که بتوانید بیشتر در خصوص مهندسی ارزش از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا آشنا شوید، می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. مطالعه کتاب های ایشان یا شرکت در دوره هایی که با این مضمون از سوی دکتر ماکان آریا پارسا ارائه می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

ماکان آریا پارسا کیست؟

مدیریت هزینه و مهندسی ارزش چه ارتباطی دارند؟

زمانی که صحبت از مهندسی ارزش می شود، یکی از مهم ترین پارامترهایی که باید به آن دقت داشته باشیم، آن است که رابطه ها میان هزینه و تحلیل وظایف می باشد. در واقع زمانی که مدیریت هزینه به درستی انجام نشود، مهندسی ارزش قطعا با شکست همراه خواهد بود. برای مدیریت هزینه مناسب نیز باید مهندسی ارزش خوبی داشته باشیم. پس مدیران باید با دقت بسیار زیادی نسبت به مدیریت هزینه و مهندسی ارزش بها دهند تا در نهایت بتوانند عملکرد خوبی را در بخش تولید محصول و انجام پروژه ها داشته باشند. در ابتدای راه برای این که بتوانیم مدیریت هزینه و مهندسی ارزش را به درستی انجام دهیم، نیازمند آن هستیم که به سوالات زیر پاسخ دهیم :

  • محصول چیست و چه کاری باید انجام دهد؟
  • هزینه های مربوط به تولید محصول چقدر است؟
  • آیا راه دیگر و ارزان تری برای مهندسی ارزش وجود دارد؟
  • از چه روش هایی برای مهندسی ارزش و مدیریت هزینه ها باید استفاده کنیم؟

با توجه به سوالات بیان شده شما قادر خواهید بود که مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را به درستی انجام دهید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید به کتاب ها و دوره های دکتر ماکان آریا پارسا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

امروزه مدیریت هزینه و مهندسی ارزش به عنوان دو راهکار رقابتی شناخته می شوند که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و شرکت ها و سازمان ها می توانند از آن در راستای توسعه کسب و کار و محصولات خود استفاده کنند. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص مهندسی ارزش از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.