بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تلاش های احیای بیروت با افزایش خشم رهبران لبنان سرعت می گیرد

تلاش های احیای بیروت با افزایش خشم رهبران لبنان سرعت می گیرد

تلاش های احیای بیروت ناظران که به دلیل بهانه های سیاستمداران از سوی مردان ناشناس هدایت پاکسازی بندرها اشتباه گرفته می شوند

تلاش های احیای بیروت - خبریفا

به گزارش خبریفا تیم های جستجو و نجات ، آتش نشانان و پزشکان همچنان از جمعه بندر بیروت در روز جمعه با شلوغی ادامه می یابند و با مردانی که لباس خود را نمی پوشیدند یا وضعیت رسمی از خود نشان نمی دادند ، به رقابت می پرداختند.

هنگامی که تیم های بین المللی نجات برای کمک به بهبودی به پایتخت لبنان رسیدند ، صحنه انفجار به طرز فجیعی ظاهر شد ، با آمبولانس ها و وانت های بدون علامت مکرر وارد محل شدند. یک تیم هلندی که به تازگی به لبنان رسیده بود ، ابتدا توسط مقامات لبنانی که اصرار داشتند سگ های تیرانداز که با خود آورده اند مجاز نیست.

یکی از مقامات ارشد گفت: “سپس آنها آنها را به قسمت هایی فرستادند که اصلاً اهمیتی ندارند.” وی گفت: “این ظن بسیاری از افراد را در اینجا مطرح کرده است. حزب الله مردم خود را فرستاده است و همه حدس می زنند که چرا؟ “

وقتی تلاش های احیای بیروت به صورت گسترده برای حرکت به آرامی صورت می گیرد ، چطور می توان از ریختن شلنگ ورودی ورودی پایتخت لبنان برای انبار عظیم یکی از مواد مرگبارترین مواد منفجره در جهان بی خطر استفاده کرد ، با حرارت به بیرون پرتاب شد.

همانقدر که بحث و جدال بحث شد این بود که چگونه می توان با پیدا کردن پاسخ به یک طبقه سیاسی که مقصر این مسئله بود ، اعتماد کرد. همزمان با عصبانیت ، یکی از پخش کنندگان پیشرو در کشور ، LBC ، اعلام کرد که دیگر هیچ سخنان سیاسی یا اظهارات رهبران درباره تحقیق درباره وعده داده شده برای فاجعه را پخش نمی کند.

تحریم بی سابقه رهبران و مقامات لبنان به معنای سخنرانی رئیس جمهور میشل عون ، یا رهبر حزب الله ، حسن نصرالله ، جمعه از LBC پخش نشد.

“پیر دهر” رئیس LBC گفت: “در رابطه با تلاش های احیای بیروت پایتخت بیروت نابود شد و شما هنوز هم سعی می کنید همان نوع ترفندهای اجتناب ناپذیر را انجام دهید.” “شما نمی توانید این راه را ادامه دهید. بگذارید این یک پیام برای شما باشد. “

در همین زمان ، یک کارگر بندر سابق به “گاردین” فاش کرد که به وی گفته شده بود چهار سال پیش ۳۰-۴۰ کیسه نایلونی وسایل آتش بازی را به انبار حاوی نیترات آمونیوم منتقل کند – تصمیمی که وی گفت در آن زمان با او مخالفت کرده بود و به همراه. با سایر همکاران ، اعتراض خود را ادامه داد.

یوسف شهادی که شش ماه پیش شغل خود را ترک کرد اما روز سه شنبه با برخی از همکاران سابق خود صحبت کرد ، گفت: کارگران در تلاش بودند تا یک جوشکار قبل از انفجار ، یک دروازه در خارج از انبار ۱۲ را با یک جوشکار برطرف کنند. وی گفت: “ساعت ۵ بعد از ظهر بود و بعد از ۳۰ دقیقه دود سیگار را دیدند. آتش نشانان آمدند و امنیت دولت نیز چنین شد. همه مردند. من اعتقاد دارم که این کار تعمیر منجر به این فاجعه شد. “

۱۲ اما در داخل انبار ۳۰-۴۰ کیسه نایلونی آتش بازی وجود داشت. من سرپرست لیفتراک بودم ، آتش بازیها را در آشیانه ۱۲ نگه داشتیم و حدود سال ۲۰۱۳ ، گمرک مقادیر زیادی مواد شیمیایی (نیترات آمونیوم) را توقیف کرد. آنها در همان آشیانه نگهداری شدند. “

وی افزود: “این فاجعه ای بود که انتظار داشت اتفاق بیفتد.”

شهادی گفت که وی روز سه شنبه با عماد الزهرادین ، ​​نگهبان بندر در حال گفتگو است. وی گفت: “ما در مورد اتحادیه و به طور کلی کار می کردیم. او به من گفت که آنها دروازه چوب لباسی را تعمیر می کنند.”

الزهرادین یکی از ۱۳۷ نفری بود که در این انفجار کشته شد ، از جمله کل تیم آتش نشانی و تعداد زیادی کارگر بندر ، که بسیاری از آنها همکار شهید بودند.

به نظر می رسد ویدئویی از آتش سوزی در ثانیه قبل از انفجار عظیم شرق بیروت نشان داده شده است که یک واکنش زنجیره ای از انفجارهای کوچک را نشان می دهد و شبیه آتش بازی ها است. او گفت: “آنها دقیقا همان جایی بودند که من آنها را ترک کردم.” “و هنگامی که آتش به آنها رسید ، پایان بود.”

نصرالله در یک ظاهر تلویزیونی گفت حزب الله با نیترات آمونیوم در ارتباط نیست و تکذیب کرد که حزب در بندر نفوذ دارد. وی گفت که همه کمک های بین المللی مورد استقبال قرار می گیرند و خواستار همبستگی هستند.

فرانسه خواستار تحقیق بین المللی در مورد این فاجعه شد – که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین حوادث صنعتی تاریخ تلقی می شود. این انفجار تنها سیلوهای دانه ای عملکردی لبنان را نابود کرد و توانایی آن را برای دریافت واردات از طریق دریا به طرز چشمگیری محدود کرد.

ریتا قددار ، ۳۶ ساله ، ساکن اشرفیه گفت: “حق با فرانسه است.” “به آتش نشانان نمی توان اعتماد کرد که این آتش سوزی را بررسی کنند. حداقل این بی کفایتی فاجعه بار بود. در هر سطح از این فاجعه داستان آنچه اتفاق می افتد هنگامی که مافیاها یک کشور را اداره می کنند. “

در پی تلاش های احیای بیروت جمانا بغدادی ، یک پرستار ، که روز پنجشنبه در بیرون از دانشگاه معترض بود ، گفت: یک جامعه شکاک و عصبانی به متقاعد کردن زیادی نیاز دارد که هرگونه تحقیق به مقصرین برسد. وی گفت: “این پیمان این است که آنها به یکدیگر می دهند.” “این راه اجرا است. ما اجازه نخواهیم داد که این بار با آن فاصله بگیرند. “

گزارش توسط محمد رسول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.