بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

استیو جابز اگر زنده بود امروز ۶۹ ساله می‌شد

استیو جابز اگر زنده بود امروز ۶۹ ساله می‌شد

استیو جابز اگر زنده بود امروز ۶۹ ساله می‌شد

استیو جابز اگر زنده بود امروز ۶۹ ساله می‌شد به گزارش خبری فا به نقل از زومیت/ ۱۳ سال از مرگ استیو جابز گذشت؛ مدیرعامل پرآوازه‌ای که معتقد بود ما اینجاییم تا «لکه‌ای در جهان ایجاد کنیم».

استیو جابز، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق اپل، در ۲۴ فوریه‌ی ۱۹۵۵ (۵ اسفند ۱۳۳۳) به‌دنیا آمد و سال ۲۰۱۱ در ۵۶ سالگی چشم از جهان فروبست. او اگر زنده بود، امروز تولد ۶۹ سالگی‌اش را جشن می‌گرفت.

به‌روایت مک‌رومرز، استیو جابز و استیو وازنیک در سال ۱۹۷۶ اپل را بنیان‌گذاری کردند تا سراغ تولید اولین کامپیوترهای این شرکت بروند. آن‌ها انقلابی در حوزه‌ی کامپیوترهای شخصی ایجاد کردند و در سال ۱۹۸۴ یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عرضه‌ی تجاری محصول در تاریخ را با مکینتاش رقم زدند.

یک سال پس از عرضه‌ی مکینتاش، استیو جابز از اپل اخراج شد؛ اما در سال ۱۹۹۷ پس از اینکه اپل شرکت NeXT را خرید، به برندی برگشت که بنیان‌گذاری‌اش کرده بود.

اپل به‌لطف بازگشت استیو جابز و رهبری تیم طراحی به‌واسطه جانی آیو تجدید قوا کرد. تیم جانی آیو محصولات پرتعدادی با طراحی نمادین روانه‌ی بازار کرد تا جایگاه اپل در دل مردم روزبه‌روز مستحکم‌تر شود. این دو افزون‌بر مک، روی تولد محصولات دیگری مثل آیپاد و گوشی آیفون هم نظارت کردند.

اپل در دوران رهبری استیو جابز (از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱) از شرکتی که در مرز فروپاشی بود، به یکی از شرکت‌های فناوری‌محور موفق‌ و ثروتمند دنیا تبدیل شد. جابز در سال ۲۰۱۱ به‌دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل، هر سال به استیو جابز ادای احترام می‌کند. او امروز با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:

به دوستم استیو در روز تولدش فکر می‌کنم؛ به زندگی‌هایی که روی آن‌ها اثر گذاشت، به بینشی که به‌ اشتراک گذاشت و به تأثیر عمیقی که بر دنیای ما گذاشت. [او می‌گفت] ما اینجاییم تا لکه‌ای در جهان ایجاد کنیم؛ وگرنه اصلا چرا باید اینجا باشیم؟- تیم کوک، مدیرعامل اپل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.