بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

لباس‌های زنانه با الهام از سبک‌های خاورمیانه و شرقی

لباس‌های زنانه با الهام از سبک‌های خاورمیانه و شرقی

لباس‌های زنانه با الهام از سبک‌های خاورمیانه و شرقی

لباس‌های زنانه با الهام از سبک‌های خاورمیانه و شرقی انواع لباس زنانه مخصوص مناطق خاورمیانه یکی از منحصر به فرد‌ترین و در واقع آنتیک‌ترین لباس‌ها در کل جهان هستند. این نوع لباس‌های زنانه به دلیل سبک متفاوت خود در بین سایر لباس‌های ملل دیگر خاص‌تر خواهند بود. لباس‌های خاورمیانه، سبک قدیمی داشته زیرا از قرن‌های گذشته، جوهر و عناصر یکسانی از مد دارند که دچار تغییر چندانی نشده است. اگر کسی هستید که دوست دارید استایل‌های جدید امتحان بکنید یا به دنبال لباس‌های خاورمیانه خواهید گشت، در جای مناسبی قرار دارید، ما در اینجا هستیم تا با انواع لباس‌های الهام گرفته از سبک مناطق شرقی و خاورمیانه شما را آشنا بکنیم.

انواع لباس‌های زنانه سبک خاورمیانه

از جمله مهم‌ترین آیتم‌های لباس زنانه که با نظر و به نوعی الهام از سبک شرقی دوخته می‌شوند:

مانتو عبایی؛ خرقه

مانتو عبایی که‌ به عنوان خرقه نیز شناخته می‌شود، لباسی است تا مچ پا که معمولاً با آستین‌های بلندش، بیشتر شبیه به عبای مردانه است. در نظر بگیرد، روی این نوع لباس زنانه معروف به خرقه در بیشتر موارد از هنر‌های زیبا چون ملیله دوزی، ترمه دوزی و سوزن دوری استفاده می‌شود که زیبایی کار را دو چندان می‌کند. در واقع مانتو عبایی لباسی بوده که با الهام از خرقه‌های قدیمی دوخته می‌شود که در طی این چند سال جزء لباس‌های محبوب بوده که خانم‌های مناطق شرقی جهان برای بیرون از خانه، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

لباس‌های زنانه با الهام از سبک‌های خاورمیانه و شرقی مانتو عبایی؛ خرقه

چادر زنانه؛ جلباب

یکی از لباس‌های زنانه مخصوص مناطق خاورمیانه به خصوص کشورهای عربی، چادر است. درواقع چادر‌ها به نوعی برای پوشش کامل زنان مورد استفاده هستند. چادرهای امروزی از یک نوع لباس‌های قدیمی خاورمیانه‌ای به نام جلباب الهام گرفته شده است. این نوع لباس‌ها، پارچه‌های تک‌رنگ هستند که در بیشتر مواقع رنگ تیره‌ای هم دارند. جلباب‌ها تمام سر و بدن را تا پاها پوشش می‌دهند. دقت بکنید، چادرهایی که برگرفته از جلباب دوخته می‌شوند، هیچ روزنه‌ای برای خارج کردن دست‌ها در آن‌ها وجود ندارد.

چادر زنانه؛ جلباب

شلوار و پیراهن زنانه؛ کامیز

یکی از دیگر از لباس‌های مرسوم در مناطق خاورمیانه به خصوص مناطقی از هند، پاکستان و افغانستان، ست پیراهن و شلواری با دوخت خاص است. در نظر بگیرید، این نوع لباس‌های زنانه هم از یک نوع لباس سبک خاورمیانه‌ای قدیمی به نام کامیز الهام گرفته شده است. کامیز‌ها در واقع پیراهن بلند گشاد آستین دار بودند که طول آن‌ها تا زانو یا حتی بیشتر هم می‌شود. شلوار راسته هم جزء تکه دوم این نوع لباس خاورمیانه‌ای است. دقت بکنید، برای دوخت لباس زنانه کامیز از پارچه‌های پنبه‌ای روشن استفاده می‌شود که راحتی و خنک بودن آن‌ها حفظ بشود. لباس کامیز زنانه، هم نوع مجلسی و هم نوع خانگی دارند که با تزئین آن‌ها با هنر‌های سنتی شرقی چون طلاکوبی، منجوق دوزی و… می‌توان آن‌ها را مجلسی‌تر کرد.

شلوار و پیراهن زنانه؛ کامیز

تونیک زنانه؛ کفتان

یکی دیگر از لباس‌های زنانه که به سبک شرقی و خاورمیانه دوخته می‌شود،

زنانه بلند با آستین‌های گشاد است. “کفتان” درواقع یک نوع لباس مخصوص زنان خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی بوده که با الهام از آن‌ها، امروزه تونیک‌های خوش‌دوختی تولید می‌شود. از مهم‌ترین مشخصه‌ی تونیک زنانه معروف به کفتان، گشاد بودن، طول بلند تا پا‌ها، یقه گردی چاک دار و آستینهای بسیار گشاد در آن‌ها است.

تونیک زنانه؛ کفتان

مانتو عبایی بدون آستین؛ دیشداشا

 اکثراً مردان عربی را دیده‌اید که دیشداشا می‌پوشند، اما این لباس‌ها توسط زنان خاورمیانه‌ای هم استفاده می‌شود که در نوع خود از زیبایی خارق العاده‌ای برخوردار هستند. این نوع لباس خاورمیانه‌ای که بیشتر توسط زنان یمنی پوشیده می‌شود معمولا دارای طول بلند و جیب‌هایی است که آن را بسیار خوش دست می‌کند. اما یک تفاوت بارز بین مانتو عبایی دیشداشا با مانتو عبایی ساده یا همان خرقه وجود دارد: قسمت سرشانه‌های لباس دیشداشا عرض زیادی داشته به طوری که تمام قسمت‌های آستین را هم پوشش می‌دهد. مانتو عبایی دیشداشا امروزه به عنوان یک لباس الهام گرفته شده از لباس زنانه شرقی، توسط زنان غربی به عنوان لباس ساحلی هم استفاده می‌شود.

پیراهن بلند بدون دکمه؛ جلابیه

جلابیه که به نام گالابیا نیز معروف است، یک لباس خاومیانه‌ای زیبا بوده که بسیار شبیه به پیراهن کفتان است. این نوع لباس زنانه، با عنوان پیراهن مصری هم شناخته می‌شود. در نظر بگیرید، لباس جلابیه همچنین یک پیراهن تک جنسیتی است و برخلاف دیگر لباس‌های عربی، نمونه مردانه از آن وجود ندارد. جلابیه به صورت پیراهن نیمه‌گشاد با آستین‌های معمولی بوده که جلوی آن به صورت یکدست و بدون دکمه‌ است. در شکل امروزی این نوع لباس زنانه، گلدوزی‌های بسیار دقیق و ظریفی هم روی آن انجام می‌شود. در بیشتر کشورهای شرقی چون مصر و لبنان، جلابیه یک لباس مجلسی در نظر گرفته می‌شود.

پیراهن بلند بدون دکمه؛ جلابیه

نکاتی کلیدی در پوشیدن لباس‌ زنانه به سبک خاورمیانه

  • اگر لباس‌هایی به سبک شرقی می‌پوشید حتما باید از کفش‌های خاصی هم استفاده بکنید. کفش‌های کتانی، دمپایی‌های عثمانی و یا حتی انواع صندل‌های بدون پاشنه، ایده‌آل‌ترین کفش‌ها برای ست کردن با لباس‌های سبک خاورمیانه خواهند بود. ممکن است، فکر بکنید کفش‌های کتانی گزینه‌ی عجیبی هستند، اما نه، کفش‌های کتانی وقتی زیر لباس‌های عبایی، جلابیه یا سایر لباس‌های خاورمیانه پوشیده می‌شوند، بسیار شیک به نظر می‌رسند.
  • کلاه‌های آفتابی بزرگ و همچنین شال‌های نخی رنگی که نازک باشند، بهترین گزینه برای ست کردن با انواع لباس خاورمیانه است. در نظر بگیرد، شال و کلاه برای پوشش سر که یک عنصر حائز اهمیت در لباس زنانه شرقی بوده، استفاده می‌شود.
  • داشتن یک سبک آرایشی مناسب با لباس زنانه شرقی هم جزء جدانشدنی از استایل‌های زنانه به سبک خاورمیانه‌ای است. آرایش‌های غلیظ به خصوص در قسمت چشم در استایل‌های شرقی بیشتر به چشم می‌خورند. اما به طور کلی شما محدودیتی در میکاپ با لباس‌های زنانه شرقی ندارید.

سخن پایانی

بیشتر افراد معمولاً تصور می‌کنند چون لباس‌های خاورمیانه اغلب بلند هستند، بنابراین ممکن است، جوهره مد و فشن در آن‌ها کمتر وجود داشته باشد. اما این موضوع یک تصور کاملا اشتباه بوده چرا‌که لباس‌های زنانه خاورمیانه‌ای، می‌توانند بسیار شیک باشند و می‌توانید استایل‌های مدرن و متفاوتی با آن‌ها ایجاد بکنید. امیدواریم این مقاله از تیم تحریریه بانی مد اطلاعات مفیدی برای آشنایی شما با لباس‌های زنانه سبک شرقی ارائه کرده باشد و بتوانید بهترین نوع استایل‌های امروزی و مدرن را با این نوع آیتم‌های لباس زنانه داشته باشید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.