بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

راه یافتن انیمیشن خورشید آسمان ، خورشید کاشی به جشنواره جهانی فیلم پرتقال

راه یافتن انیمیشن خورشید آسمان به جشنواره فیلم پرتقال

راه یافتن انیمیشن خورشید آسمان به جشنواره فیلم پرتقال

راه یافتن انیمیشن خورشید آسمان ، خورشید کاشی به بیست و ششمین جشنواره جهانی فیلم پرتغال راه یافت.

انیمیشن خورشید آسمان ، خورشید کاشی ساخته زیبا ارژنگ  به بیست و ششمین جشنواره فیلم caminhos پرتغال راه یافت این جشنواره درسال ۱۹۸۸ آغاز به کار کرده است.

خورشید آسمان، خورشید کاشی داستان مردمی را روایت می‌کند که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده‌اند. آن‌ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده‌اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده است. تا اینکه درمی‌یابند با همدلی و همکاری هم می‌توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.

این انیمیشن اثری بدون دیالوگ است که در ساخت آن از نقوش اصیل کاشی‌کاری ایرانی الهام گرفته شده و این اثر با تکنیک دوبُعدی و به‌صورت دستی و سنتی روی کاغذ با ترکیب تکنیک دیجیتال کار شده است.

این انیمیشن پیش از این موفق به دریافت جایزه هئیت داواران بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی The Golden Beggar به عنوان بهترین انیمیشن برای کودکان و هنچنین جایزه بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest ایتالیا شده و در سی و پنجمین جشنواره واشنگتن دی سی امریکا، سی و هفتمین جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم سیاتل/ SIFF امریکا، بیستمین جشنواره انیمه آرته برزیل، شانزدهمین جشنواره جهانی آنیمه فست آتن، پانزدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا، چهاردهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بنگلادش، نهمین جشنواره هنرهای زیبا امریکا و در ششمین جشنواره انیمیشن فلوریدا و ششمین جشنواره زنان امریکا حضور داشته است.

  بیست و ششمین جشنواره کامینهوس ۵ تا ۲۰ نوامبر در شهر کویمبرا پرتغال به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین برگزار می شود. 

جهت دیدن صفحه جشنواره از طریق لینک زیر اقدام نمایید

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.