بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

سخن بزرگان جهان گردآوری رحیم منشادیان + دانلود فایل PDF

سخن بزرگان جهان

سخن بزرگان جهان

سخن بزرگان جهان

گردآوری: رحیم منشادیان

متن های آموزنده و سخنان حکیمانه از بزرگان جهان

گلچین جملات زیبا از بزرگان را در این بخش گردآوری کرده ایم و این متن های آموزنده را می توانید برای دوستان خود بفرستید. این سخنان حکیمانه از بزرگان جهان دارای معانی زیبا و انگیزشی هستند و بسیار تاثیرگذار هستند و باعث رشد تفکرات شما خواهند شد.

 

فصل اول:

  1. من کار خودم را انجام می دهم و تو هم کار خودت را انجام بده ،من برای پیروی از انتظارات تو در این دنیا نیستم و تو هم برای پیروی کردن از انتظارات من در این دنیا نیستی و اگر به طور اتفاقی یکدیگر را بیابیم قشنگ است ، وگرنه کاری از دست من برنمی آید. فردریش پرلز”
  1. همه چیز را می توان از انسان گرفت به جز یک چیز: آخرین آزادی انسان –آزادی انتخاب کردن نگرش خویش در هر شرایط معینی، آزادی انتخاب کردن راه خویش.ویکتور فرانکل”
  1. گاهی فقط به بیمارانم یادآوری می کنم که دیر یا زود مجبور خواهند شد هدف داشتن گذشته بهتر را رها کنند. اروین یالم”
  1. طی چند سال … شواهد پژوهشی همچنان انباشته می شوند و قویا به این نتیجه گیری اشاره دارند که میزان بالای همدلی در رابطه ،احتمالا قدرتمندترین و قطعا یکی از قدرتمندترین عواملی است که موجب تغییر و یادگیری می شود.کارل راجرز”
  1. بهترین سال های زندگی همان سال هایی هستند که ما تصمیم می گیریم که بگوییم مشکلات ما برای ما هستند ،زمانی که دیگر مادر ،جامعه و دیگران را به خاطر آنها سرزنش نمی کنیم ،زمانی که یاد می گیریم که این خودمان هستیم که زندگی و سرنوشت مان را کنترل می کنیم. آلبرت الیس”
  1. زندگی به خودی خود به ما درد تحمیل می کند ،اما وظیفه ما ساختن شادی است.میلتون اریکسون”
  1. یکی از چیزهایی که روانشناسان قبلا می گفتند این بود که اگر شما افسرده ،مضطرب یا خشمگین هستید ،نمی توانید خوشحال باشید.آنها در دو انتهای یک پیوستار بودند ،من معتقدم که شما می توانید رنج بکشید یا بیماری روانی داشته باشید و خوشحال باشید ،فقط نه همان لحظه که غمگین هستید.مارتین سلیگمن”
  1. آزادی واقعی ،توانایی مکث کردن بین محرک و پاسخ و در این مکث انتخاب کردن است. رولو می”
  1. یادگیری چیزی بیش از فراگیری توانایی فکر کردن است ،یادگیری فراگیری توانایی های اختصاصی برای اندیشیدن به انواع چیزهاست. ویگوتسکی”
  1. شاید خوشبختی همین باشد که با خودت نگویی کاش جای دیگری بودم ،کار دیگری داشتم ،یک آدم دیگری بودم. آلدوس هاکسلی”
  1. تا وقتی به این فکر چسبیده اید که دلیل خوب زندگی نکردنتان در بیرون از وجودتان است ،هیچ تغییر مثبتی در زندگیتان رخ نمی دهد. اروین د.یالوم”
  1. ۵قانون برای داشتن زندگی شادتر: ۱.عاشق خودت باش ۲.کارت رو خوب انجام بده ۳. به کسی آسیب نزن همیشه ببخش ۵. مثبت باش
  1. بزرگترین هدیه ای که می توان به کسی داد زمان است .هنگامی که برای یک نفر وقت می گذاری قسمتی از زندگیت را به او می دهی که دیگر باز پس نمی گیری

سخن بزرگان جهان

  1. چیزی که برای تغییر پیدا کردن یک فرد ضروری است،خودآگاهی اوست. آبراهام مزلو”
  1. خاطرات بد هیچ سودی برای ما ندارند و ما نباید نگهبان چیزهایی باشیم که به ما آسیب می زنند. ما رنج و درد آن آسیب را یکبار و یکجا خورده ایم و دیگر قرار نیست هر روز آن را بازسازی کنیم.
  1. کسانی که به توانایی های خود اعتقاد و اطمینان دارند به کارهای دشوار به صورت چالش هایی می نگرند که باید بر آنها پیروز شوند نه بصورت تهدیدهایی که باید از آنها اجتناب کند.آلبرت بندورا”
  1. اگر تنها چیزی که به همراه داشته باشیم چکش باشد،تمام مشکلات را شبیه میخ میبینیم. آبراهام مزلو”
  1. زندگی رنج است و برای ماندن باید معنایی در رنج پیدا کرد. ویکتور فرانکل”
  1. هنگامی که احساس می کنید دیگر به آخر خط رسیده اید و حالتان خیلی بد است ،بدانید که رویدادی نیک در راه است ،رویدادی مهم و شاید مهیج که زندگیت را تغییر خواهد داد.
  1. تحقیر کردن دیگران به منظور بزرگتر نمودن خودمان بیشتر ترحم انگیز است تا نفرت انگیز ،چون نشان می دهد چقدر ناامیدانه آرزو می کنیم دوستمان بدارند! لئوبوسکالیا”
  1. در همه اینها ما دنبال ثبات و قرار هستیم .،و از این بابت متحمل اضطراب و رنج می شویم ،اگر جرات داشته باشیم این قانون را بپذیریم که دنیا بی ثبات است و هیچ چیز پایدار نیست ،به آرامش بزرگی می رسیم. اریک فروم”
  1. چقدر خوب است که همیشه در زندگیتان کسی را داشته باشید که حتی در نبودنش هم باعث لبخندتان شود! آنا گاوالدا”
  1. آدمهای تمام شده را دیگر از نو شروع نکن… نه آنها مثل قبل خواهند بود و نه تو… نه حتی رابطه تان… پائولو کوئیلو”
  1. فکر کردن دشوار است به همین دلیل بیشتر مردم قضاوت می کنند .یادمان باشد نگفته ها را همیشه می توان گفت اما گفته ها را نمی توان پس گرفت. کارل گوستاو یونگ”
  1. وقتی فخر می فروشی می کنید، به دیگران نشان می دهید از خود مطمئن نیستید. ناپئون هیل”
  1. آدم ها رفتاری که باهاشون داشتید را فراموش می کنن ، اما احساسی که در آنها بوجود آورید را از یاد نمی برند.
  1. اغلب مردم به قصد فهمیدن گوش نمی دهند ،آنها به قصد پاسخ دادن گوش می دهند. استیون کاوی”
  1. هرگاه میزان عشق و علاقه بین همسران به هم بیش از میزان نیازشان به یکدیگر باشد ،رابطه آنها بهترین نوع رابطه است.
  1. کسی که به بیرون از خود نگاه می کند رویاها را می بیند ، و اما کسی که به درون خود می نگرد به بیداری می رسد. کارل گوستاو یونگ”
  1. من فکر می کردم سال ها باید یکی پس از دیگری سپری شوند تا هر بار انسان یک سال بزرگ تر شود ،اما این طور نیست !گاهی انسان با یک اتفاق در یک شب به اندازه ده سال بزرگ می شود. هاروکی موراکامی”

سخن بزرگان جهان

  1. هنگامی که پذیرا و میزبان کسی می شویم ،در واقع پذیرای سرگذشت ها ،ماجراها و اسرار دیگران می شویم. پائولو کوئلیو”
  1. هنگامی که فرد خود را وقف فردیت می کند ،غالبا سرمشق می شود و اثر مثبتی بر روی افراد اطراف خود می گذارد. درست همانند جرقه ای که گسترش می یابد، و این معمولا هنگامی روی می دهد که آدمی نمی خواهد روی دیگران تاثیر بگذارد. کارل گوستاو یونگ”
  1. می توانیم تصمیم بگیریم به سختی ها و مصائب اجتناب ناپذیر زندگی از منظر معنا و حکمت نگاه کنیم تا در پس هر ضربه ی روحی و هر لطمه ی جسمی تنومندتر ،مقاوم تر و آگاه تر بیرون بیاییم یا اینکه تصمیم بگیریم در بهترین حالت یک قربانی منفعل با حیاتی پر از غم باشیم. ویکتور فرانکل”
  1. مهم نیست چقدر به دیگران نزدیک هستیم ،مهم این است که هرکس باید به تنهایی با زندگی روبه رو شود. اروین یالوم”
  1. هرچه زندگی نزیسته مان بیشتر باشد ،اضطراب مرگ نیز بیشتر خواهد بود .هرچقدر بیشتر در کامل تجربه کردن زندگی شکست بخورید ،بیشتر از مرگ خواهید ترسید. اروین یالوم”
  1. آنچه انجام می دهید معرف شماست ،نه کاری که می گویید انجام خواهید داد. کارل گوستاو یونگ”
  1. انگیزه های خود را بطور کامل تشریح کنید ! به این نتیجه خواهید رسید که هرگز هیچ کس کاری را کاملا به خاطر دیگری انجام نمی دهد .تمام کارها متوجه جهت خود آدم .تمام خدمات برای خود. و تمام عشق ها ،عشق به خود است،شاید بهتر باشد که به عزیزترین و نزدیک ترین کس خود فکر کنید ،عمیق تر حفر کنید و پی خواهید برد که کسی که شما دوست دارید او نیست ،چیزی که شما دوست دارید احساس مطبوعی است که چنین عشقی را در شما بیدار میکند! آدم در نهایت عاشق آرزوها و اشتیاق های خود است. اروین یالوم
  1. اگر افراد می توانستند یادبگیرند که آنچه برای من خوب است ،لزومی ندارد برای دیگران هم خوب باشد ،آنگاه دنیای شاد و خوشایندتری می داشتیم…تئوری انتخاب به ما می آموزد که دنیای مطلوب من ،اساس زندگی من است نه اساس زندگی دیگران! ویلیام گلاسر
  1. برای خیلی ها مشغولیت زیاد پوششی برای اضطراب درونی و دور نگه داشتن خود از حال و وضع واقعی خودشان است. مثل اینکه اگر دائما در حال حرکت باشند اتفاقی رخ می دهد و مشغول بودن نشان از اهمیت شان است.
  1. آنچه از اتفاقات ناگوار زندگی انکار می کنید شما را شکست می دهد و آنچه که قبول می کنید شما را تغییر می دهد.کارل گوستاو یونگ”
  1. هستی را نمی توان به تعویق انداخت ،بسیاری از بیماران سرطانی گزارش می کنند که زندگی شان در زمان حال پربارتر شده است. دیگر زندگی کردن را به زمان آینده موکول نمی کنند.دریافته اند که زندگی تنها در اکنون جریان دارد .در واقع نمی توان اکنون را طولانی تر کرد … همیشه با شماست. حتی لحظه ای که انسان به گذشته خود می نگرد (حتی در آخرین لحظه زندگی ) هنوز زنده است و زنده بودن را تجربه می کند .زمان جاودان اکنون است نه آینده. اروین یالوم
  1. قدرتی برتر و نیروی بی حد و مرز بر کاِینات سایه افکنده و حکومت می کند . شما بخشی از این قدرت هستید” پرنتیس مالفورد”
  1. نمی توانم چیستی این قدرت را بگویم ، فقط می دانم وجود دارد . الکساندر گراهابل”

سخن بزرگان جهان

  1. عشق قدرتی است که گرچه به طور طبیعی دیده نمی شود ، اما به اندازه ی آب یا هوا واقعی است . عشق نیروی کنش ، زندگی و حرکت است … که مانند جزر و مد دریا در جریان است. پرینتس مالفورد”
  1. عشق قدرتمندترین و در عین حال ، ناشناخته ترین نیروی دنیاست . پیر تیلهارد دوشاردن”
  1. قانون جذب یا قانون عشق … هر دو یکی است . چارلز هانل”
  1. در مقابل هر کنش ، واکنش یکسان و در جهت مخالف وجود دارد. اسحاق نیوتن”
  1. ببخشید تا به شما بخشیده شود … زیرا با پیمانه ی خودتان برایتان اندازه خواهند گرفت . عیسی مسیح”
  1. نمی دانم آیا بشر آگاهانه قانون عشق را دنبال خواهد کرد یا نه ، اما لازم نیست نگرانش باشم . خواه ناخواه این قانون نیز درست مانند قانون جاذبه زمین عمل می کند. ماهاتا گاندی”
  1. واژه ای هست که ما را از فشار و رنج زندگی خلاص می کند و آن واژه عشق است . سوفوکل”
  1. احساساتتان باید فراخوانده شوند تا به افکارتان جان بدهند و افکار را پدید آورند . چارلز هانل”
  1. به احساسات و روحیات خود توجه و دقت کنید ، زیرا میان احساسات و زندگی واقعی تان پیوندی ناگسستنی برقرار است. نویل گودارد”
  1. تغییر احساس به معنای تغییر سرنوشت است . نویل گودارد”

سخن بزرگان جهان

  1. اگر می خواهید به اسرار کاینات پی ببرید ، درباره انرژی ، طول موج و نوسان بیندیشید . نیکولا تسلا”
  1. فرقی نمی کند چه اتفاقی برایتان رخ می دهد ، مهم این است که چگونه به آن واکنش نشان دهید . اپیکتت –فیلسوف”
  1. لحظه ای به افسوس خوردن درباره گذشته تلف نکنید ، زیرا با فکر کردن به اشتباهات گذشته و برانگیختن احساساتتان ، تنها خود را دوباره مبتلا می کنید. نویل گودارد”
  1. تمام آنچه به زندگی دیگران می بخشیم ، به زندگی خود ما باز خواهد گشت . ادوین مارکهم”
  1. هیچ چیز از بیرون نمی آید ، همه چیز از درون می آید . نویل گودارد”
  1. با احساسات مثبت می توانید زندگی را محسور خود سازید و برای همیشه از هر گزندی در امان باشید . به این طریق نیروی مثبتی می شوید که شرایط ثروت و توازن را جذبتان می کند . چارلز هانل”
  1. در امروز زندگی کنید . نه دیروز ، نه فردا .فقط امروز . امروز را با نگرانی درباره ی آینده از دست ندهید . جری اسپینلی”
  1. هر لحظه از زندگی تان بی نهایت خلاق است و کاینات به غایت گشاده دست است . تنها درخواستی واضح و شفاف بکنید ، حتما آنچه دلتان می خواهد به سویتان می آید . شاکتی گواین “
  1. ایمان یعنی باور به آنچه نمی بینید . و پاداش این ایمان ، دیدن آن است . سنت آگوستین”
  1. تصور سرچشمه آفرینش است . آنچه را می خواهید ، تصور می کنید .آنچه را تصور می کنید ، اراده می کنید . و در نهایت آنچه را اراده می کنید، می آفرینید . جورج برنارد شاو”
  1. این دنیا چیزی نیست جز بوم نقاشی برای تخلیات و تصورات ما . هنری دیوید تورو”
  1. تمام راز ذهنی مسلط را در استفاده از قدرت تصور می توان یافت . گریستین دی لارسن “
  1. هرگاه احساسات با آرزویتان در تضاد باشد ، این احساس است که پیروز خواهد شد . نویل گودارد “
  1. شما از طریق قدرت تفکر و احساستان بر تمام جهان آفرینش حاکم هستید . نویل گودارد “
  1. تردیدها به ما خیانت می کننند و موجب می شوند خوبی هایی که حق طبیعی مان است ، از دست بدهیم. ویلیام شکسپیر”
  1. می خواهم در هر شرایطی همچنان شاد و خوشحال باقی بمانم ، زیرا به تجربه دریافتم که بخش بزرگی از شادی و یا اندوه ما نتیجه طرز فکرمان است ، نه شرایطی که در آن قرار داریم. مارتا واشنتگتن”
  1. در درونتان دنیایی وجود دارد . دنیای فکر و. احساسات و قدرت ، روشنایی و زیبایی که گرچه قابل رویت نیست ، اما نیروی آن بسیار قدرتمند است . چارلز هانل “

سخن بزرگان جهان

  1. حتی به رفتارهای نابخردانه نیز خردمندانه پاسخ دهید . لائوتسه”
  1. سرنوشت مسئله شانس و تصادف نیست، مسئله انتخاب است . ویلیام جنینگز برایان”
  1. این معجزه است که هربار برای کسانی که عشق می ورزند، اتفاق می افتد: هرچه بیشتر می بخشند ، بیشتر به دست می آورند . راینر ماریا ریلکه”
  1. ما در کائنات به بسامدی تبدیل می شویم که با حقیقت مادی مطابقت دارد . اما در همان مکان حقیقت های موازی بی نهایتی نیز وجود دارد ، پرچه نمی توانیم با آنها هماهنگ شویم . استیون واینبرگ “
  1. مرز میان گذشته ، اکنون و آینده ، تنها توهمی بی وقفه است . آلبرت اینشتین”
  1. حسی در درخت وجود دارد که عشق شما را درک می کند و به آن پاسخ می دهد . البته حس خوشایندش را به شیوه ی ما یا به شیوه ای که می توانیم درک کنیم نشان نمی دهد . پرنتیس مالفورد “
  1. باور به اینکه می توانید ببینید و لمس کنید اصلا باور به حساب نمی آید : اما باور به نادیده ها نشانه ی پیروزی و موهبت است. آبراهام لینکلن”
  1. نیرویی قدرتمند، ابدی و نامحدود همه ی ما را به جلو می راند . اما همچنان که همه پیش رانده می شوند ، برخی تعلل می کنند و به عقب برمی گردند .آنها ناخودآگاه با این نیرو مخالفت می کنند . پرنتیس مالفورد “
  1. عشق عظیم ترین قدرت روی زمین است و بر همه چیز غلبه می کند. میلدرد لیزت نورمن “
  1. گرانبهاترین و باارزش ترین دارایی ها و عظیم ترین قدرت های شما ناپیدا و ناملموس است . هیچ کس نمی تواند آنها را از شما بگیرد ، تنها شما می توانید آنها را بدهید .با این بخشش ، وفور و فراوانی خواهید کرد . ویلیام کلمنت استوان”
  1. اگر بدانید نیرویی در اختیار دارید که هرگز در هیچ زمینه ای شکست نخورده است ، آن وقت می توانید با اطمینان از اینکه در مورد شما هم شکست نخواهد خورد ، پیش بروید . رابرت کولیر”
  1. وقتی انسانی وارد قلمروی عشق می شود ، مهم نیست دنیا چقدر کاستی دارد ، برای او سرشار و زیبا می شود و تنها مجالی برای عشق ورزیدن . سورن کی یر کگارد “
  1. عشق شاه کلیدی است که دروازه های شادی را می گشاید. اولور وندل هولمز”
  1. شفافیت ذهن یعنی شفافیت شور و عشق . به همین دلیل است که ذهنی فعال و شفاف با حرارت عشق می ورزد و موارد دلخواهش را به روشنی مب بیند. بلیز پاسکال”
  1. ذهن برای کسانی که آنرا تحت اختیار خود ندارند ، مانند دشمن عمل می کند. باگاوادگیتا”
  1. بدون شکرگزاری نمی توانید از قدرت بیکران کمک بگیرید ، زیرا شکرگزاری است که شما را به قدرت متصل می کند. والاس والتز”
  1. روزی صد بار به خود یادآوری می کنم که زندگی درونی و بیرونی ام در گرو سایر مردم ، چه آنها که مرده اند و چه آنها که زنده اند ، بوده است و باید تلاش کنم به همان میزان که عشق دریافت کرده ام و همچنان دریافت می کنم به سایرین ببخشم . آلبرت اینشتین”
  1. اگر تنها دعایتان در تمام زندگی سپاس گزارم باشد ، همین کافی است . مایستر ایکهارت “
  1. شکرگزاری برای نعمت هایی که دریافت کرده اید ، بهترین تضمین برای ادامه یافتن نعمت هاست . حضرت محمد (ص)
  1. اگر به حد کافی آرام و آماده باشیم ، در هر ناامیدی و شکستی به پاداش می رسیم . هنری دیوید تورو”
  1. در زندگی روزمره به ندرت متوجه می شویم که بسیار بیشتر از آنچه می بخشیم ، دریافت می کنیم و تنها با شکرگزاری است که زندگی سرشار از برکت می شود . دیترش بنهوفر”
  1. منطق ، شما را از الف به ب می برد . اما قدرت تصور شما را به همه جا می برد . آلبرت اینشتین “
  1. هر آنچه به آن نیاز دارید یا آرزو می کنید ، از قبل به شما تعلق دارد . با تصور و احساس تحقق خواسته تان به آرزویتان هستی ببخشید . نویل گودارد”
  1. زمانی که پی ببرید هیچ کمبودی وجود ندارد ، تمام دنیا از آن شما خواهد شد. لائوتسه “
  1. این اصل اساسی و فطری در تمام موجودات ، در هر فلسفه ، مذهب و علمی است . از قانون عشق هیچ گریزی نیست . چارلز هانل “
  1. بگذار زندگی و اوقاتمان خوش باشد .ما خود اوقاتمان را می سازیم ، هرگونه باشیم ، اوقاتمان نیز همان گونه است . سنت آگوستین”
  1. شما بر اساس کار یا زمانی که صرف آن می کنید ، بلکه براساس میزان عشقتان پاداش می گیرید . سنت کاترین”
  1. احساس رسیدن به آرزویتان را تصور کنید و آن را در وجودتان پرورش دهید . بی درنگ خواسته تان عینیت خواهد یافت . نویل گودارد”
  1. مهم نیست چقدر می بخشیم ، مهم این است که در آنچه می بخشیم چقدر عشق بگذاریم . مادر ترزا”
  1. نبوغ بدون عشق ارزشی ندارد .نه خرد به تنهایی ، نه هوش به تنهایی ، و نه هر دوی آنها از کسی نابغه نمی سازند .عشق روح نبوغ است . نیکولاس فن جکویین”
  1. اگر به عشق نیاز دارید ، بکوشید بفهمید که تنها راه به دست آوردن عشق ، اهدای عشق است ، هر چه بیشتر بدهید ، بیشتر خواهید گرفت و تنها را عشق ورزی ، لبریز کردن خودتان از عشق است تا به نیروی جذب کنننده عشق تبدیل شوید. چارلز هانل
  1. قدرتی برتر و نیروی بی حد و مرز بر کاِینات سایه افکنده و حکومت می کند . شما بخشی از این قدرت هستید” پرنتیس مالفورد”
  1. نمی توانم چیستی این قدرت را بگویم ، فقط می دانم وجود دارد . الکساندر گراهابل”
  1. عشق قدرتی است که گرچه به طور طبیعی دیده نمی شود ، اما به اندازه ی آب یا هوا واقعی است . عشق نیروی کنش ، زندگی و حرکت است … که مانند جزر و مد دریا در جریان است. پرینتس مالفورد”
  1. عشق قدرتمندترین و در عین حال ، ناشناخته ترین نیروی دنیاست . پیر تیلهارد دوشاردن”
  1. قانون جذب یا قانون عشق … هر دو یکی است . چارلز هانل”
  1. در مقابل هر کنش ، واکنش یکسان و در جهت مخالف وجود دارد. اسحاق نیوتن”
  1. ببخشید تا به شما بخشیده شود … زیرا با پیمانه ی خودتان برایتان اندازه خواهند گرفت . عیسی مسیح”
  1. نمی دانم آیا بشر آگاهانه قانون عشق را دنبال خواهد کرد یا نه ، اما لازم نیست نگرانش باشم . خواه ناخواه این قانون نیز درست مانند قانون جاذبه زمین عمل می کند. ماهاتا گاندی”
  1. واژه ای هست که ما را از فشار و رنج زندگی خلاص می کند و آن واژه عشق است . سوفوکل”
  1. احساساتتان باید فراخوانده شوند تا به افکارتان جان بدهند و افکار را پدید آورند . چارلز هانل”
  1. به احساسات و روحیات خود توجه و دقت کنید ، زیرا میان احساسات و زندگی واقعی تان پیوندی ناگسستنی برقرار است. نویل گودارد”
  1. تغییر احساس به معنای تغییر سرنوشت است . نویل گودارد”
  1. اگر می خواهید به اسرار کاینات پی ببرید ، درباره انرژی ، طول موج و نوسان بیندیشید . نیکولا تسلا”
  1. فرقی نمی کند چه اتفاقی برایتان رخ می دهد ، مهم این است که چگونه به آن واکنش نشان دهید . اپیکتت –فیلسوف”
  1. لحظه ای به افسوس خوردن درباره گذشته تلف نکنید ، زیرا با فکر کردن به اشتباهات گذشته و برانگیختن احساساتتان ، تنها خود را دوباره مبتلا می کنید. نویل گودارد”
  1. تمام آنچه به زندگی دیگران می بخشیم ، به زندگی خود ما باز خواهد گشت . ادوین مارکهم”
  1. هیچ چیز از بیرون نمی آید ، همه چیز از درون می آید . نویل گودارد”
  1. با احساسات مثبت می توانید زندگی را محسور خود سازید و برای همیشه از هر گزندی در امان باشید . به این طریق نیروی مثبتی می شوید که شرایط ثروت و توازن را جذبتان می کند . چارلز هانل”
  1. در امروز زندگی کنید . نه دیروز ، نه فردا .فقط امروز . امروز را با نگرانی درباره ی آینده از دست ندهید . جری اسپینلی”
  1. هر لحظه از زندگی تان بی نهایت خلاق است و کاینات به غایت گشاده دست است . تنها درخواستی واضح و شفاف بکنید ، حتما آنچه دلتان می خواهد به سویتان می آید . شاکتی گواین “
  1. ایمان یعنی باور به آنچه نمی بینید . و پاداش این ایمان ، دیدن آن است . سنت آگوستین”
  1. تصور سرچشمه آفرینش است . آنچه را می خواهید ، تصور می کنید .آنچه را تصور می کنید ، اراده می کنید . و در نهایت آنچه را اراده می کنید، می آفرینید . جورج برنارد شاو”
  1. این دنیا چیزی نیست جز بوم نقاشی برای تخلیات و تصورات ما . هنری دیوید تورو”

سخن بزرگان جهان

  1. تمام راز ذهنی مسلط را در استفاده از قدرت تصور می توان یافت . گریستین دی لارسن “
  1. هرگاه احساسات با آرزویتان در تضاد باشد ، این احساس است که پیروز خواهد شد . نویل گودارد “
  1. شما از طریق قدرت تفکر و احساستان بر تمام جهان آفرینش حاکم هستید . نویل گودارد “
  1. تردیدها به ما خیانت می کننند و موجب می شوند خوبی هایی که حق طبیعی مان است ، از دست بدهیم. ویلیام شکسپیر”
  1. می خواهم در هر شرایطی همچنان شاد و خوشحال باقی بمانم ، زیرا به تجربه دریافتم که بخش بزرگی از شادی و یا اندوه ما نتیجه طرز فکرمان است ، نه شرایطی که در آن قرار داریم. مارتا واشنتگتن”
  1. در درونتان دنیایی وجود دارد . دنیای فکر و. احساسات و قدرت ، روشنایی و زیبایی که گرچه قابل رویت نیست ، اما نیروی آن بسیار قدرتمند است . چارلز هانل “
  1. حتی به رفتارهای نابخردانه نیز خردمندانه پاسخ دهید . لائوتسه”
  1. سرنوشت مسئله شانس و تصادف نیست، مسئله انتخاب است . ویلیام جنینگز برایان”

سخن بزرگان جهان

  1. این معجزه است که هربار برای کسانی که عشق می ورزند، اتفاق می افتد: هرچه بیشتر می بخشند ، بیشتر به دست می آورند . راینر ماریا ریلکه”
  1. ما در کائنات به بسامدی تبدیل می شویم که با حقیقت مادی مطابقت دارد . اما در همان مکان حقیقت های موازی بی نهایتی نیز وجود دارد ، پرچه نمی توانیم با آنها هماهنگ شویم . استیون واینبرگ “
  1. مرز میان گذشته ، اکنون و آینده ، تنها توهمی بی وقفه است . آلبرت اینشتین”
  1. حسی در درخت وجود دارد که عشق شما را درک می کند و به آن پاسخ می دهد . البته حس خوشایندش را به شیوه ی ما یا به شیوه ای که می توانیم درک کنیم نشان نمی دهد . پرنتیس مالفورد “
  1. باور به اینکه می توانید ببینید و لمس کنید اصلا باور به حساب نمی آید : اما باور به نادیده ها نشانه ی پیروزی و موهبت است. آبراهام لینکلن”
  1. نیرویی قدرتمند، ابدی و نامحدود همه ی ما را به جلو می راند . اما  همچنان که همه پیش رانده می شوند ، برخی تعلل می کنند و به عقب برمی گردند .آنها ناخودآگاه با این نیرو مخالفت می کنند . پرنتیس مالفورد “
  1. عشق عظیم ترین قدرت روی زمین است و بر همه چیز غلبه می کند. میلدرد لیزت نورمن “
  1. گرانبهاترین و باارزش ترین دارایی ها و عظیم ترین قدرت های شما ناپیدا و ناملموس است . هیچ کس نمی تواند آنها را از شما بگیرد ، تنها شما می توانید آنها را بدهید .با این بخشش ، وفور و فراوانی خواهید کرد . ویلیام کلمنت استوان”
  1. اگر بدانید نیرویی در اختیار دارید که هرگز در هیچ زمینه ای شکست نخورده است ، آن وقت می توانید با اطمینان از اینکه در مورد شما هم شکست نخواهد خورد ، پیش بروید . رابرت کولیر”
  1. وقتی انسانی وارد قلمروی عشق می شود ، مهم نیست دنیا چقدر کاستی دارد ، برای او سرشار و زیبا می شود و تنها مجالی برای عشق ورزیدن . سورن کی یر کگارد “
  1. عشق شاه کلیدی است که دروازه های شادی را می گشاید. اولور وندل هولمز”
  1. شفافیت ذهن یعنی شفافیت شور و عشق . به همین دلیل است که ذهنی فعال و شفاف با حرارت عشق می ورزد و موارد دلخواهش را به روشنی مب بیند. بلیز پاسکال”
  1. ذهن برای کسانی که آنرا تحت اختیار خود ندارند ، مانند دشمن عمل می کند. باگاوادگیتا”
  1. بدون شکرگزاری نمی توانید از قدرت بیکران کمک بگیرید ، زیرا شکرگزاری است که شما را به قدرت متصل می کند. والاس والتز”

سخن بزرگان جهان

  1. روزی صد بار به خود یادآوری می کنم که زندگی درونی و بیرونی ام  در گرو سایر مردم ، چه آنها که مرده اند و چه آنها که زنده اند ، بوده است و باید تلاش کنم به همان میزان که عشق دریافت کرده ام و همچنان دریافت می کنم به سایرین ببخشم . آلبرت اینشتین”
  1. اگر تنها دعایتان در تمام زندگی سپاس گزارم باشد ، همین کافی است . مایستر ایکهارت “
  1. شکرگزاری برای نعمت هایی که دریافت کرده اید ، بهترین تضمین برای ادامه یافتن نعمت هاست . حضرت محمد (ص)
  1. اگر به حد کافی آرام و آماده باشیم ، در هر ناامیدی و شکستی به پاداش می رسیم . هنری دیوید تورو”
  1. در زندگی روزمره به ندرت متوجه می شویم که بسیار بیشتر از آنچه می بخشیم ، دریافت می کنیم و تنها با شکرگزاری است که زندگی سرشار از برکت می شود . دیترش بنهوفر”
  1. منطق ، شما را از الف به ب می برد . اما قدرت تصور شما را به همه جا می برد . آلبرت اینشتین “
  1. هر آنچه به آن نیاز دارید یا آرزو می کنید ، از قبل به شما تعلق دارد . با تصور و احساس تحقق خواسته تان به آرزویتان هستی ببخشید . نویل گودارد”
  1. زمانی که پی ببرید هیچ کمبودی وجود ندارد ، تمام دنیا از آن شما خواهد شد. لائوتسه “
  1. این اصل اساسی و فطری در تمام موجودات ، در هر فلسفه ، مذهب و علمی است . از قانون عشق هیچ گریزی نیست . چارلز هانل “
  1.  بگذار زندگی و اوقاتمان خوش باشد .ما خود اوقاتمان را می سازیم ، هرگونه باشیم ، اوقاتمان نیز همان گونه است . سنت آگوستین”
  1. شما بر اساس کار یا زمانی که صرف آن می کنید ، بلکه براساس میزان عشقتان پاداش می گیرید . سنت کاترین”
  1. احساس رسیدن به آرزویتان را تصور کنید و آن را در وجودتان پرورش دهید . بی درنگ خواسته تان عینیت خواهد یافت . نویل گودارد”
  1. مهم نیست چقدر می بخشیم ، مهم این است که در آنچه می بخشیم چقدر عشق بگذاریم . مادر ترزا”
  1. نبوغ بدون عشق ارزشی ندارد .نه خرد به تنهایی ، نه هوش به تنهایی ، و نه هر دوی آنها از کسی نابغه نمی سازند .عشق روح نبوغ است . نیکولاس فن جکویین”
  1. اگر به عشق نیاز دارید ، بکوشید بفهمید که تنها راه به دست آوردن عشق ، اهدای عشق است ، هر چه بیشتر بدهید ، بیشتر خواهید گرفت و تنها را عشق ورزی ، لبریز کردن خودتان از عشق است تا به نیروی جذب کنننده عشق تبدیل شوید. چارلز هانل”
  1. تقدیر و سرنوشت شما در اختیار خودتان است.
  1. هدف نهایی زندگی تسلط بر سرنوشت و رسیدن به آرزوهاست.
  1. آن کس که خویشتن را نشناسد ، به هلاک خویش بکوشد ، کسی که خودش را بشناسد ، پروردگارش را می شناسد . آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ، در حالی که بزرگترین عالم در وجود توست . امام علی (ع)

سخن بزرگان جهان

  1. ارزنده ترین مرحله خرد ، خودشناسی است . امام رضا (ع)
  1. تمام پیامبران و ادیان الهی سعی در شناساندن این گوهر داشتند و اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی ، انسان را با ارزش ترین موجود هستی (اشرف مخلوقات) و نماینده خداوند در زمین توصیف کرده است. بقره -۳۰
  1. سیسرون می گوید : هر انسانی خودش را کمتر از هر چیز می شناسد و خودشناسی برای انسان کاری بسیار دشوار است.
  1. دلیل ای همه احترام به انسان چیست ؟ در قرآن خداوند بیان می کند ” ما “از روح خود در او دمیدم”حجر-۲۹”
  1. خداوند تمام اسما الهی را به انسان آموخت “بقره-۳۰″ و آن گاه تمام هستی را فرا خواند تا امانتی را به ایشان بسپارد .تمام مخلوقات شانه خالی کردند جز انسان” احزاب -۷۲″
  1. دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند

ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت      با من راه نشین باده مستانه زدند

آسمان بار امانت نتوانست کشید         قرعه فال به نام من دیوانه زدند

  1. بدین دلایل بود که انسان تقدس و برتری یافت و سجده او بر ملائک واجب گردید.
  1. می دانید که انسان دارای دو بعد مادی و غیر مادی است و برتری او به دلیل بعد روحانی و ذهنی اوست .
  1. نیروی عظیم درون انسان هنوز ناشناخته است و انسان برای نیاز هایش دائما به عوامل بیرونی رجوع می کند.

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد    و آنچه خود داشت ، ز بیگانه تمنا می کرد

  1. خداوند دو چیز را بسیار عظیم آفرید . یکی آسمان را و از آسمان عظیم تر انسان را.” امام علی (ع)”
  1. زمانی که با نیروهای عظیم درون خود آشنا شوید و حتی ذره ای از آن را به کار گیرید ، تحولی عظیم در زندگی خود ایجاد می کنید.

اندر ضمیر دلها گنجی نهان نهادیم    کز دل اگر برآید در آسمان نگنجد

سخن بزرگان جهان

ای نسخه اسرار الهی که تویی       وی آینه جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست ، هر چه درعالم هست    از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

  1. در روی زمین چیزی بزرگتر از انسان وجود ندارد و در انسان چیزی بزرگتر ذهن.
  1. ضمیر ناخودآگاه: این بخش فقط در هنگام بیداری فعال است و اعمال ارادی انسان را کنترل می کند و وظایفی چون تفکر ، تجزیه و تحلیل ، استدلال و تصمیم گیری را بر عهده دارد.
  1. ضمیر ناخودآگاه” شعور باطن”: این بخش عظیم ذهنی ، همیشه حتی در خواب فعال است و تمام اعمال غیر ارادی انسان را کنترل می کند. سیستم عصبی خودکار سمپاتیک و پاراسمپاتیک نیز که کنترل فعالیت های درونی مانند گردش خون ، ضربان قلب، هضم غذا ، تکثیر و مرمت سلول ها و … بر عهده دارد.
  1. فروید ذهن انسان را به یک کوه یخ شناور تشبیه می کند که قسمی بیرون از آب را خودآگاه و قسمت داخل آب را ناخودآگاه توصیف می کند.
  1. ضمیر ناخودآگاه مسبب تمام عادات مثبت و منفی انسان است . هر کاری که مدتی تکرار شود ، در ناخودآگاه ضبط شده و عادت رفتاری می شود.
  1. همان طور که خودآگاه منبع اندیشه است ، ناخودآگاه منبع قدرت است.
  1. اگر خودتان را برنامه ریزی نکنید ، توسط دیگران و شرایط محیط برنامه ریزی خواهد شد.
  1. در انتخاب دوست تاکید بسیار شده است :

از موظه پیر صحبت این حرفست    که از مصاحب ناجنس احتراز کنید.

  1. دانشمندان ماوراالطبیعه ( متافیزیک) معتقدند که جوهر اصلی تشکیل دهنده جسم انسان و تمام اشیا ئ مادی ، انرژی و اطلاعات است. به قول هاتف اصفهانی:

چشم دل باز کن که جان بینی     آنچه دیدنی است آن بینی

دل هر ذره را که بشکافی     آفتابیش در میان بینی

  1. تمام آنچه را که در اطراف خود می بینید و گمان می کنید که خودشان ایجاد شده اند ، بازتاب اندیشه های خودتان است.

ای برادر تو همه اندیشه ای    مابقی تو استخوان و ریشه ای

گر بود اندیشه ات گل ، گلشنی     ور بود خاری ، تو هیمه گلخنی

سخن بزرگان جهان

  1. به هر چیزی که بیشتر فکر کنید و روی آن تمرکز کنید و احساساتتان شدیدا درگیر آن شود ، به سوی شما جذب می شود.
  1. اگر همه کارهایی را که می توانیم انجام دهیم ،آگاه بودیم ، از خودمان شگفت زده می شویم. ادیسون”
  1. سرنوشت شما تا حدود زیاد در اختیار و کنترل شماست.
  1. شما با انتخاب ها و تصمیمات خود آینده را می سازید.
  1. مسئولیت زندگیتان را بعهده بگیرید و بدانید مسئول اتفاق های زندگی تان خودتان هستید .وقتی مسئولیت بعهده گرفتید .می پذیرید و می توانید تغییر کنید. “رحیم منشادیان”
  1. بهترین راه پیش بینی آینده ، خلق کردن آن است. پیتر دراکر”
  1. همه می خواهند شاد ، سالم ، پرآوازه ، و در کارشان موفق شوند . اما تنها راهی که می توانید به همه خواسته های خود برسید این است که آینده خود را خلق کنید.
  1. هدف شما باید این باشد که از آنچه دنیا به شما ارزانی می کند به بهترین شکل استفاده نمایید.
  1. در مجموع ، می توان گفت در دنیا به دو نوع آدم برخورد می کنیم .یکی آنهایی که فعال هستند ، و دیگری کسانی که انفعالی عمل می کنند . تنها حدود ۱% مردم عامل هستند و با آنکه این اشخاص به شدت در اقلیت به سر می برند در همه زمینه ها حرکتها و تکانها را ایجاد می کنند.
  1. افراد عامل مسئولیت نتایج کارشان را هم متقبل می شوند . اینها جرئت به خرج می دهند تا در شرایط ریسک و نامطمئن قدمی به جلو بردارند.
  1. وقتی تصمیم می گیرید که آینده خود را خلق کنید ، به این اقلیت زنده و شاداب می پیوندید.
  1. امیدواری راهکاری برای موفقیت نیست . زندگی شما گرانبهاتر و مهم تر از آن است که به شانس و اتفاق واگذار شود.
  1. چگونه زندگی کنیم که خوشبخت شویم ؟ این سوال را تمام عمر باید از خودتان بپرسید.
  1. اگر شما همان کار آدمهای موفق را بکنید هیچ عاملی نمی تواند سبب شود که به نتایجی متفاوت از آنها برسید . و اگر کار آنها را نکنید ، هیچ چیزز دیگری نمی تواند به شما کمک کند.
  1. به زبان ساده قانون علت و معلول می گوید همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد . برای هر اتفاقی دلیل یا دلایلی وجود دارد . خواه شما این دلایل را بدانید و یا ندانید یا با آنها موافق نباشید. هیچ چیزی اتفاقی صورت خارجی پیدا نمی کند.

سخن بزرگان جهان

  1. اگر سکه ای را پرتاب کنید همیشه ۵۰% احتمال شیر و ۵۶۰% احتمال خط دارد بنابرین طی زمان می توانید امکان شیر یا خط بودن را پیش بینی کنید.
  1. اگر تحصیلات خوبی داشته باشید ، اگر شغلی را که انتخاب می کنید با استعداد ها و توانمندی های شما همخوانی داشته باشد ، اگر پیوسته بکوشید بر میزان مهارت های خود بیفزایید ، موفقیتی که نصیب شما می شود ارتباطی با بخت و اقبال نخواهد داشت.
  1. قانون علت و معلول را اسحاق نیوتون بیان کرد یعنی هر عملی عکس المعلی دارد برابر و مخالف آن .به عبارت دیگر اعمال ما پیامد هایی دارند
  1. بخش دیگری از قانون علت و معلول مربوط به کاشت و برداشت می شود .به عبارت دیگر ، هر چه بکارید همان را برداشت می کنید . هرچه را که در زمین بگذارید ، همان را درو می کنید . زندگی شما در امروز نتیجه کارهای دیروز شماست.
  1. قوانین علت و معلول و عکس العمل ، کاشت و برداشت ، واقعیاتی بی چون و چرا و ازلی هستند.
  1. شما مسئولیت خلق کردن آینده خود را دارید . و البته در این میان دیگران شما را به داشتن بخت و اقبال بلند متصف خواهند کرد.
  1. اگر کسی با اطمینان خاطر در راستای رویاهایش حرکت کند و بکوشد تا آن زندگی را که در ذهن خود تجسم کرده حیات ببخشد ، به موفقیتی باور نکردنی می رسد. هنری دیوید تورئو”
  1. ذهن شما از قدرت فراوانی برخوردار است و می توانید با آن هرچه را که می خواهید ، به دست آورید . توانایی شما در استفاده کردن از قدرت شگفت انگیز ، خلاق و سازنده تواناییهای فکری ، آنچه را که برای شما اتفاق می افتد ، تعیین می کند.
  1. اندیشه ها علت و شرایط معلول هستند.
  1. طبق قانون جذب شما یک مغناطیس زنده هستید و اشخاص ، شرایط ، نقطه نظرها و منابع را هماهنگ با اندیشه های قالب خود جذب می کنید.
  1. قانون جذب یک قانون عینی است و ذهنی نیست و خنثی و بی طرف است . خود به خود و به دور از احساس و عاطفه عمل می کنند.
  1. برای اینکه موفق و سعادتمند شوید ، باید صرفا درباره آنچه می خواهید فکر کنید .باید خودتان را آموزش دهید که به آنچه می خواهید فکر کنید و به آنچه نمی خواهید فکر نکنید.
  1. قانون باور می گوید : آنچه را با تمام وجود باور کنید ، تبدیل به واقعیت شما می شود.
  1. شکسپیر می گوید فکر همه چیز را می شناسند.
  1. می توانید به با نگاه کردن اشخاص به طرز فکر آنها پی ببرید.

سخن بزرگان جهان

  1. هدف شما باید این باشد تا از همه شگفتی های دنیای نوین بهره بگیرید تا آینده خود را طراحی و آن را خلق کنید.
  1. بزرگترین محدودیت های شما بیرونی نیستند ، درونی هستند.
  1. تنها محدودیت های شما آنهایی هستند که شما آنها را در مورد خود می پذیرید.
  1. نمی توانید چیزی را با تمام وجود بخواهید و هم زمان با آن توانایی به دست آوردن آن را نداشته باشید.
  1. قانون انتظارات : آنچه را با اطمینان خاطر انتظار داشته باشید ، پیش بینی می شود که به حقیقت می پیوندد.
  1. هنری فورد زمانی گفت : اگر فکر کنید می توانید کاری را انجام دهید یا فکر کنید که نمی توانید در دو صورت درست فکر کردید.
  1. ناپلئون هیل با مطالعه روی ۵۰۰ ثروتمند به این نتیجه رسید که وجه مشترک همه آنها انتظار مثبت بود.
  1. هر اندیشه یا هدفی را که در ذهن هوشیار خود بپذیرید ، ذهن نیمه هوشیار شما آن را به عنوان یک فرمان یا دستورالعمل می پذیرد.

سخن بزرگان جهان

  1. قانون ارتباط : دنیای بیرون شما تصویر آینه دنیای درون شماست.
  1. شما دنیا را نه به آن شکلی که هست ، بلکه به آن شکلی که شما هستید و می خواهید تماشا می کنید.
  1. قانون معادل ذهنی :آنچه را در زندگی خود تجربه می کنید معادل ذهنی آن چیزی است که در ذهن خود ایجاد می کنید.
  1. شما نمی توانید همه دنیا را کنترل کنید . نمی توانید همه جنبه ها و جزئیات زندگی نوین را کنترل کنید و همچنین نمی توانید سال های پشت سر و پیش رو را کنترل کنید . اما می توانید لحظه اکنون خود را کنترل کنید.
  1. از آنجایی که نسبت به محیط خود حساس هستید ، باید مراقب اطلاعاتی که به ذهن شما می رسد باشید.
  1. عامل دیگری که می تواند بر بخت بلند و موفقیت شما بیفزاید قبول مسئولیت کامل در قبال خود و همه اتفاقاتی است که برای شما رخ می دهد.
  1. اصل خلق ارزش نقش مهمی در دستیابی شما به موفقیت دارد. بر اساس این قانون : ثروت در نتیجه افزایش ارزش حاصل می شود .تلاش برای بهتر کردن زندگی دیگران منبع اصلی و راستین پردوام و پایا و خلق ثروت
  1. روانشناسی یک علم است و نه تنها موضوع جدیدی نیست ، بلکه می توان گفت : از اولین علومی است که انسان ها به آن پرداخته اند و نه تنها به صورت کلاسیک مورد بررسی قرار گرفته است ، بلکه تمام ادیان الهی که بر سه اصل توحید، نبوت و معاد استوار هستند .یعنی رابطه انسان با خالق و آینده اش ، انسان با خویشتن خود، مباحثی ارائه می دهند.
  1. فراموش نکن که همیشه پیشرفت ها مدیون تحمل سختی هاست.
  1. موفقیت ما در این است که همیشه خطوط قرمز دیگران را رعایت کنیم.
  1. اگر از دوستت ناراحتی به او بگو تا دوام دوستیتان تضمین شود.
  1. موفقیت تو در پرتوی دوست خوبی است که داری ، قدر آن را بدان
  1. روابط عمومی قوی داشتن از راز های موفقیت هر شخص است.
  1. همیشه و در همه جا با رویی خوش با دوست دارانت برخورد کن.
  1. بلندترین نردبان پیشرفتت را کسی بنا می کند که بیشترین اشتباهاتت را به تو می گوید.

سخن بزرگان جهان

  1. تحلیل صحیح خطای دیگران واکسینه شدن در برابر آن اشتباه است.
  1. رعایت کردن حقوق دیگران موفقیتی است که سعادت ابدی را در پی دارد.
  1. یکی از راز های موفقیت اعتدال است ، حتی در مادیات نیز آن را رعایت کن.
  1. از عوامل موفقیت جلب اعتماد دیگران است ، حتی نسبت به کسانی که تو آنها را اصلا قبول نداری.
  1. برای پیشرفت در موفقیت هایت ، رعایت آداب و اخلاق را در خود تقویت نما.
  1. بزرگترین پل پیروزی و موفقیت تو ، هوش و ذکاوت تو است آن را تقویت کن.
  1. همت خود را باور کن یم که مردان بزرگ ، با همت بلند به جایی رسیده اند.
  1. چهره خوشروی خود را از مردم دریغ نکنیم که از بخشش پول برایشان بهتر است.
  1. آیا می دانید ، اشک چشم ما خود عاملی برای موفقیت ماست.
  1. شهرهای بزرگ را برای زندگی انتخاب کن تا موفقیت های روز افزون خود را ببینی.
  1. هر چه کار سخت تر باشد ، امید به موفقیت ها بیشتر است.
  1. با رجوع مکرر به درگاه خداوند ، از پشتوانه ماورایی در موفقیت هایمان بهره مند شویم.
  1. اشتباهات خود را هر چه سریع تر کنار بگذار که امروز و فردا کردن برای کارهای سمی خطرناک است.
  1. کارهایت را با دقت انجام بده تا به کمک دیگران نیازمند نباشی.

سخن بزرگان جهان

  1. از دوستان صبور و بردبار در کنار خود استفاده کن که به آرامش تو می افزایند.
  1. برای خوشبختی ، همنشینی با اهل علم را در برنامه زندگیت قرار بده .
  1. گوشه گیری را رها کن و با مردم تعامل کن که موفقیت های تو در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند.
  1. مطمئن باش جوینده یابنده است ، پس با فکر امروز ، فردا را طراحی کن.
  1. اگر می خواهی مردم تو را خدمت کنند ، احترام به آنان را فراموش نکن.
  1. به وعده هایت پایبند باش که در موفقیت های دیگران شریک خواهی بود.
  1. برای رسیدن به پیروزی سه عامل را فراموش نکن: ۱. رازداری ۲. مشورت ۳. دور اندیشی
  1. از وقت و دارایی خود کمال بهره را ببر و کارهایت را به تاخیر مینداز.
  1. آرامش در این دو نکته است : با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
  1. کسی که از اشتباهات گذشته عبرت گیرد ، از شکست نردبانی برای موفقیت می سازد.
  1. به برنامه های دیگران کمتر فکر کن چرا که از فکر در برنامه ریزی خودت باز خواهی ماند.
  1. در مقابل پیشرفت دیگران به جای ناراحتی با الگوپذیری به موفقیت شان پی ببریم.
  1. راه سربلندی ، گذشتن از اشتباهات دیگران و کمک کردن به آنهاست.
  1. اگر می خواهی در نهایت احترام و عزت باشی ، هیچ گاه محبت به دیگران را از یاد مبر.

سخن بزرگان جهان

  1. خوبی کردن به دیگران از اصلی ترین کلید های موفقیت توست ، آن را دریاب.
  1. با محبت کردن ، افراد آزاده را در اسارت خود در بیاور.
  1. اگر می خواهی از ذلت به اوج برسی خوبی کردنت را فراوان کن.
  1. ملاک و معیار عزت و ذلت ، حق و حقیقت است ، آن را فراموش نکن.
  1. خود را شبیه انسان های موفق کن تا معجزه این شباهت را به چشم ببینی.
  1. رمز با شخصیت بودن در رعایت ادب است ، آداب را خوب بیاموز.
  1. اگر می خواهی بلند همت باشی ، صبر و وقار را شعار خود قرار بده .
  1. به هرکس خود را نیازمند نشان دهی خود را اسیر او کرده ای ، پس مراقب رفتارت باش.
  1. نیاز هم نوع خود را بر طرف کن تا موفقیت تو در سایه لطف الهی تضمین شود.
  1. پیروزی تو بر دشمن وقتی قطعی خواهد بود که او را به خود وابسته کرده باشی.

سخن بزرگان جهان

  1. راه را درست انتخاب کن تا بدون لغزش به موفقیت برسی.
  1. کلید رسیدن به خوبی ها ، رعایت حیا و عفت در گفتار و رفتار می باشد.
  1. کار کم ولی با کیفیت تو را به هدف خواهد رساند.
  1. تمرکز در یک موضوع را ملکه فکر خود کن تا شیرینی موفقیت را بچشی.
  1. یکی از دارایی های تو شرافت خانوادگی ات است ، حرمت آنرا نگهدار.
  1. برای اینکه ما از بندگی همه آزاد گردیم ، باید همه بنده قانون باشیم. سیسرون”
  1. هر کجا آزادی هست، آنجا میهن من است ، ولی آزادی خیلی زیاد هم ، مطلوب نیست ، هر چه زیادش بد است. شوپنهاور”
  1. همه ی کشمکش ها و تحمل آلام و مشقات –خواه عاقلانه و خواه مخالف عقل – به خاطر آزادی است . توماس کارلایل”
  1. گرایش به آزادی ، در برتری مردم است. تایستوس”
  1. هرکس قادر به تملک و اداره نفس خود باشد ، آزادی حقیقی را بدست آورده است. پرسلیس”
  1. همه باید بدانند و یقین کنند و تسلیم شوند که بنی آدم آفریده شده و آدم از خاک به وجود آمده است . و همه با هم یکسان و برابرند . یعنی سفید و سیاه و توانگر و تهی دست و شاه و گدا ، کوچکترین تفاوتی در برابر آزادی و مساوات نخواهند داشت . حضرت محمد (ص)
  1. قبل از هر آزادی ، به من نعمت آزادی دانستن ، فکر کردن ، باور کردن و از روی حق و وجدان سخن گفتن را عطا کنید. جان میلتون”
  1. کسی که زن ثروتنمد بگیرد در واقع آزادی خود را فروخته است. مثل آلمانی”
  1. در خاک حاصلخیز آزادی است که ملکات فاضله انسانی ریشه می گیرد و پرورش می یابد. چالز فوکس”
  1. انسان تا زمانی که در اطراف خود ظلم و جور می بیند ، سعادت حقیقی نخواهد داشت. صادق هدایت”

سخن بزرگان جهان

  1. هر کس از روی افکارش شناخته می شود. چخوف”
  1. مقدس ترین چیزها برای انسان ، سلامت روح ، هوش و آزادی است.
  1. دانشگاه تمام استعداد افراد ، از جمله بی استعدادی را آشکار می کند.
  1. سراسر زندگی انسان را باید از خود گذشتگی تشکیل دهد. چخوف “
  1. در جهان فقط روح است که جاودان و لا تغییر است. چخوف”
  1. در زندگی تان یک بار هم شده ، خود را از قید بندها آزاد کنید. چخوف”
  1. انسان باید مومن یا در جستجوی ایمان باشد والا زندگی تهی خواهد بود. چخوف”
  1. کسی که آفریدن را چشیده باشد ، ممکن نیست از چیز دیگری لذت ببرد . چخوف”
  1. خوشبختی در انسانیت و انسان بودن است . چخوف”
  1. رنج هایی وجود دارند که سبب می شود انسان ایمانش را به زندگی و حتی به خودش از دست بدهد. چخوف”
  1. ترکیب تحصیل با فقر ، از کیفیت عالی روحی گواهی می دهد. چخوف

سخن بزرگان جهان

  1. روح آزادی همین که در وجود فردی راه پیدا کرد دیگر نمی شود ریشه کنش کرد . چخوف”
  1. خوشبختی در آن است که لحظه ها را دریابیم.
  1. سکوت موثرترین و برنده ترین سلاح در نبرد است چخوف”

فصل دوم:

برگزیده ی احادیث از ائمه اطهار (ع)

  1. به راستی که خداوند متعال عملی را قبول نمی کند ، مگر آنچه به طور خالص برای او و جهت رضای او انجام شود. حضرت محمد (ص)
  1. آدمی با گفتارش سنجیده می شود و با رفتارش ارزیابی می گردد ، پس چیزی بگو که کفه اش سنگین باشد و کاری کن که ارزشمند باشد . امام علی (ع)
  1. چه بد بنده ای است که دو رو و دو زبان باشد ، در حضور برادرش او را ستایش کند و در غیاب از او بدگویی کند. امام باقر (ع)
  1. هرکس غذایش کم باشد ، بدنش سالم می ماند و کسی که پرخوری کند ، بدنش بیمار و سنگدل می شود . رسول اکرم (ص)
  1. هیچ قطره ای نزد خداوند عز و جل محبوب تر نیست از دو قطره : قطره خونی که در راه او ریخته شود و قطره اشکی که در تاریکی شب برای جلب رضای خدا جاری گردد. امام سجاد (ع)
  1. کسی که در جوانی چیزی بیاموزد همانند نقش در سنگ پایدار می ماند. رسول اکرم(ص)
  1. حضرت علی (ع) به هنگام وفات ، ضمن وصایای خود به امام حسن مجتبی (ع) فرمود: فرزندم در تلاش معاش و انجام عبادات میانه رو باش و از زیاده روی پرهیز کن و در حدود طاقت و توانت فعالیت کن تا بتوانی برای همیشه انجام دهی.

سخن بزرگان جهان

  1. از دروغ کوچک و بزرگ بپرهیزید ، جدی یا شوخی ، زیرا آدمی وقتی دروغ کوچگی گفت جرات می کند دروغ بزرگ بگوید. امام سجاد (ع)
  1. ای گروه جوانان : شرف انسانی خود را با ادب محافظت نمایید و سرمایه ی گرانبهای دین خود را با علم و دانش ، از دستبرد ناپاکان بر کنار نگهدارید.
  1. دوست ندارم جوانی از شما مسمانان را ببینم مگر این که فعالیت روزانه او با یکی از این دو حالت آغاز شود . یا عالم و تحصیلکرده باشد یا متعلم و دانشجو ، پس اگر هیچکدام نبود در ادائ وظیفه کوتاهی کرده است . امام صادق (ع)
  1. هر جوان مومن که قرآن را تلاوت کند ، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد. امام صادق (ع)
  1. سه چیز بر هر مسلمانی لازم است : غسل روز جمعه و مسواک زدن و استعمال بوی خوش. پیامبر اکرم(ص)
  1. از دوستی با کسی که اندیشه ای سست دارد و عملی زشت و ناپسند دارد دوری کن ، زیرا مقیاس سنجش شخصیت هرکس را دوست او تشکیل می دهد. امام علی (ع)
  1. خیر و سعادت برای کسی است که اخلاقش پسندیده و خویش پاک و باطنش نیکو و ظاهرش خوب باشد. رسول اکرم (ص)
  1. ای اباذر دو رکعت نماز با آرامش و توجه بهتر است از شب زنده داری که آدمی در آن حال بی توجه و در غفلت باشد . رسول اکرم (ص)
  1. سه چیز است که همه مردم به آن نیازمندند . امنیت ، عدالت و رفاه. امام صادق (ع)
  1. با قرآن مانوس شوید و آن را پیشوا و رهبر خویش قرار دهید ، همانا که قرآن گفتار پروردگار جهان هاست. رسول اکرم (ص)

سخن بزرگان جهان

  1. پایبند نماز باشید و از آن محافظت کنید و زیاد نماز بخوانید و به وسیله نماز به خدا تقرب بجویید . امام علی (ع)
  1. مباد که از گناه خشنود شوی ، زیرا خشنودی از نافرمانی خدا از ارتکاب آن بدتر است . امام سجاد (ع)
  1. آنچه را برای خود نمی پسندی ، برای دیگران هم نپسند و آنچه را برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار. رسول اکرم (ص)
  1. دانش بجویید ، اگر چه در چین یا دورترین نقطه دنیا باشد ، زیرا طلب دانش بر هر مسمانی واجب است . رسول اکرم (ص)
  1. مومن برادر مومن است ، چشم بینا و راهنمای اوست .به او خیانت نمی کند و نسبت به او ستم روا نمی دارد و با او نیرنگ و خدعه نمی کند و وعده پوچ و خالی نمی دهد. امام صادق (ع)
  1. کسی که به دیگران دانش بیاموزد مانند دانش اندوزان پاداش دارد ، بلکه فضیلت استاد از دانش آموز بیشتر تست ، پس دانش را از دانشوران فرا گیرید و شما نیز به برادران دینی خود بیاموزید همانطور که دانشمندان به شما آموختند. امام باقر (ع)
  1. هر که کار آخرتش را اصلاح کند ، خداوند کار دنیای او را اصلاح خواهد کرد . امام علی (ع)
  1. هر که بخاطر خدا دوستی ورزد و به خاطر خدا دشمنی کند و به خاطر خدا عطا و بخشش کند ، در شمار کسانی است که ایمان او به سر حد کمال رسیده است. امام صادق (ع)
  1. نیکی به پدر و مادر واجب است ، اگرچه مشرک باشند .ولی نباید دستوراتی که معصیت خداوند را در بر دارد اطاعت کرد . امام رضا (ع)
  1. به کسی که به شما احسان می کند پاداش دهید و اگر نمی توانید تشکر کنید که تشکر و سپاس خود نوعی پاداش است. رسول اکرم (ص)
  1. خوش رویی و گشاده رویی (در برخورد های اجتماعی) مایه جلب محبت مردم و قرب به خداوند است. امام باقر (ع)
  1. اگر به کفاف زندگی اکتفا کنی ، کمترین مال دنیا بی نیازت می کند و اگر به کفاف زندگی اکتفا نکنی تمام ثروت دنیا نمی تواند تو را غنی و بی نیاز سازد. امام صادق (ع)
  1. اگر می خواهی مورد احترام باشی به نرمی و ملایمت بر خورد کن و اگر می خواهی مورد تحقیر و اهانت باشی ، تندی و خشونت در پیش گیر. امام صادق (ع)
  1. از عقل راهنمایی بخواهید تا هدایت شوید و از دستوراتش سرپیچی نکنید که پشیمان خواهید شد . رسول اکرم (ص)
  1. از علما سوال کنید و با حکما هم سخن شوید و با فقرا همنشینی کنید. رسول اکرم (ص)

سخن بزرگان جهان

  1. با نفس خود مجاهده کن تا آن را از هوی و هوس های ناروایش بازداری ، زیرا مجاهده ی با نفس مانند جهاد با دشمن ، بر تو واجب است . امام کاظم (ع)
  1. هیچ یک از شما شرم نکند ، وقتی که از آنچه نمی دانست سوال شد بگو : نمی دانم. امام علی (ع)
  1. همانا بخیل ترین مردم کسی است که از سلام کردن دریغ کند و عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد. رسول اکرم (ص)
  1. خداوند ایمان را واجب فرمود برای پاک شدن از شرک و نماز را برای پاکیزه شدن از تکبر و خودپسندی. حضرت زهرا (س)
  1. کسی که از گناه توبه کند مانند شخص بی گناه است و کسی که از گناه آمرزش طلبد ولی گناه را ادامه دهد ، ماندد کسی است که پروردگارش را مسخره می کند. رسول اکرم (ص)
  1. سلامت ، نیرومندی ، فراغت ، جوانی ، نشاط و بی نیازی خود را فراموش نکن و از این سرمایه های عظیم در جهت آخرت بهره برداری کن. امام صادق (ع)
  1. نیرومندی به کشتی گرفتن نیست ، بلکه نیرومند کسی است که هنگام خشم بر نفس خود غالب شود و غضبش را فرو نشاند. رسول اکرم (ص)

سخن بزرگان جهان

  1. از ما نیست کسی که به حساب خود نرسد . همه روزه اگر کار خوب کرده ، از خدا افزایش آن را بخواهد و اگر بد کرده از خدا طلب بخشش نماید و توبه کند. امام کاظم (ع)
  1. کسی که نسنجیده با دیگران طرح دوستی می ریزد ناچار باید به رفاقت اشرار و افراد فاسد تن دهد. امام علی (ع)

جهت دانلود فایل Word و PDF از طریق لینک های زیر اقدام نمایید

دانلود فایل Word

دانلود فایل pdf مقاله

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.