بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

شکست مجدد ایلان ماسک در پروژه حمل انسان به ماه + فیلم

شکست مجدد ایلان ماسک در پروژه حمل انسان به ماه

شکست مجدد ایلان ماسک در پروژه حمل انسان به ماه اسپیس ایکس پس از گذشت تقریباً ۷ ماه، دوباره بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشکی که تاکنون ساخته شده،را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد.

شکست مجدد ایلان ماسک در پروژه حمل انسان به ماهبه گزارش خبریفا به نقل از آخرین خبر اسپیس ایکس درحال ساخت استارشیپ برای حمل انسان و محموله به ماه، مریخ و همچنین انجام انواع مأموریت‌های فضایی دیگر در نزدیکی سیاره زمین است. ناسا استارشیپ را به‌عنوان اولین ماه‌نشین انسانی خود در برنامه آرتمیس انتخاب کرده است. این موشک غول‌پیکر همچنین چندین مأموریت قمری خصوصی را در فهرست وظایفش دارد.

تلاشی که بازهم بی نتیجه ماند، انفجار خود خواسته موشک جدید

سیستم استارشیپ توانست نسبت به شکست قبلی در فروردین امسال، پرواز بیشتری در آسمان داشته باشد اما در نهایت با انفجار دیگری به پایان رسید!

موشک و فضاپیما به طور ایمن از روی پد بلند شدند و بوستر فوق سنگین تمام ۳۳ موتور آن را مشتعل کرد. اما در آخرین تلاش، چندین موتور پیش از موعد خاموش شدند.
اسپیس ایکس در پخش زنده خود تأیید کرد که مجبور شده است پس از از دست دادن ارتباط با موشک در مرحله دوم، ویژگی خود تخریبی استارشیپ را فعال کند.

استارشیپ اسپیس ایکس با ارتفاع کلی تقریباً ۱۲۲ متر از دو عنصر تشکیل شده که هردو قرار است درنهایت به‌طور کامل و سریع چندبارمصرف باشند. این دو موشک شامل بوستر مرحله‌ی اول به نام سوپر هوی و موشک مرحله‌ی فوقانی به نام استارشیپ، تاکنون فقط یک بار با هم پرواز کرده‌اند. درجریان آن پرتاب آزمایشی که ۳۱ فروردین امسال انجام شد، مراحل استارشیپ طبق برنامه‌ریزی از یکدیگر جدا نشدند و درنهایت با انفجار عمدی موشک در آسمان، پایان زودهنگام پرواز رقم خورد.

در شرح مأموریت اسپیس ایکس آماده است: «رویکرد ساخت سریع و تکرارشونده، اساس تمام پیشرفت‌های نوآورانه‌ی اسپیس ایکس ازجمله دراگون، فالکون و استارلینک بوده است. بهبود تکرارشونده ضروری است؛ زیرا ما برای ساخت سامانه‌ی حمل‌ونقل کاملاً چندبارمصرفی تلاش می‌کنیم که قادر به حمل خدمه و محموله به مدار زمین باشد، به بازگشت بشر به ماه کمک و درنهایت به مریخ و فراتر از آن سفر کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.