بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری / کمک هزینه اعطایی

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری کمک هزینه اعطایی به دانشجویان دکتری برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور چند سالی است به روز رسانی نشده است(برای مثال کمک هزینه برای دانشجویانی که به هنگ کنگ میروند ۲۶۰۰ یورو است یا دانشجویانی که به ایتالیا می روند ۲۸۰۰ یورو). امسال هزینه واقعا دردسر ساز شده است به دو دلیل اول اینکه دنیا دچار تغییر شده و هزینه ها واقعا افزایش یافته است و دلیل دوم تفاوت نرخ دلار و پول ملی ما است از طرفی درامد کارمندان دولت و مردم بسیار پایین است (خانواده متوسط ایرانی با این سطح درامد در خارج از ایران زیر خط فقر محسوب می شود). پس دانشجو با هزینه شخصی نمی تواند مبلغ زیادی را تامین کند.

سازمان امور دانشجویان می گوید که اگر تمکن مالی دارید اقدام کنید! آیا فرصت های کشور متعلق به ثروتمندان است؟ آرزو داشتن و پیشرفت کردن چه طور؟

با این اوصاف فلسفه انقلاب چه می شود؟ صحبت های امام (ره) فقط مخصوص ۱۴ خرداد است؟

سازمان امور دانشجویان می گوید قصد بازبینی داریم اما این مورد بسیار طولانی خواهد بود و به دانشجویان امسال همین مبلغ پرداخت می شود. جالب این جا است که قبل از عید نوروز ۱۴۰۲ کشورهای امریکا استرالیا و کانادا در لیست کشورهای فرصت مطالعاتی بودند اما بعد از تعطیلات عید ان کشورها حذف شدند و گفتند که تصمیم از بالا است. این بالا که در تعطیلات هم می تواند قانون اصلاح کند نمی تواند این قانون دیگر را نیز به همین سرعت اصلاح کند؟

آیا واقعا قصد فرستادن دانشجویان دکتری را دارند؟ ما فقط باید به این فکر کنیم که کدام وعده غذایی را می توان حذف کرد تا در هرینه ها صرفه جویی شود.

ناگفته نماند که روند گرفتن فرصت مطالعاتی خیلی سخت است

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.