بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون بر قیمت آن اثر می‌گذارند

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون بر قیمت آن اثر می‌گذارند

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون بر قیمت آن اثر می‌گذارند

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون بر قیمت آن اثر می‌گذارند برندهایی مانند سامسونگ، ال ‌جی یا سونی محبو‌ب‌ترین برندهای تلویزیون در ایران است که متأسفانه با آغاز تحریم‌ها و کاهش ارزش پولی ملی، تقریباً از سبد خرید مردم حذف شده‌اند.

در ادامه این مطلب سعی داریم این سؤال کلیدی را پاسخ دهیم که «تغییرات قیمت تلویزیون چه تاثیری در برندهای منتخب جامعه داشته است؟» پس با ما همراه باشید.

تاثیر برند سازنده در قیمت تلویزیون

شاید ذکر این نکته در اینجا چندان صحیح نباشد، ولی برندها در تعیین قیمت نهایی تلویزیون بسیار تأثیر گذارند. هرچه اعتبار برندی بیشتر باشد، به مراتب درصد بیشتری از ارزش تولید محصول را به خود اختصاص می‌دهد.

البته یک باور کاملاً اشتباه در ایران وجود دارد و آن این است که تمامی تلویزیون‌های خارجی از تلویزیون‌های ایرانی بهترند. دلیل این باور، قیمت سرسام‌آور آن‌هاست. باید بدانید قیمت گران این محصولات، به دلیل کیفیت بالایشان نیست، بلکه به دلیل حق واردات و گمرکی گران‌شان است که البته با توجه به افزایش تورم و کاهش روز‌به‌روز پول ملی، روز‌به‌روز بالا و بالاتر می‌رود.

تاثیر برند سازنده در قیمت تلویزیون

بنابراین، وقتی می‌بینید که تلویزیون ساخت داخل، قیمت ارزان‌تری دارد، این نکته را به یاد داشته باشید که تاثیر برندهای ایرانی روی قیمت‌ها بسیار کمتر از برندهای خارجی است و این نکته هیچ ارتباطی با کیفیت تلویزیون‌های ساخت داخل ندارد.

تمایل جامعه از برندهای خارجی به سوی برندهای داخلی

تغییرات قیمت تلویزیون چه تاثیری در برندهای منتخب جامعه داشته است؟

جواب این پرسش را این‌روزها با کاهش شدید ارزش پول ملی به خوبی می‌توان درک کرد. کاهش میزان واردات این محصولات، در کنار تورم شدید و کاهش توان خرید مردم، بازار خرید و فروش برندهای محبوب تلویزیون در ایران مانند ال‌جی، سونی و سامسونگ را به شدت کساد کرده است.

تمایل جامعه از برندهای خارجی به سوی برندهای داخلی

قیمت سرسام‌آور این برندها در کنار کاهش محصولاتشان در بازار، دلیل مهمی است که مردم را به سمت برندهای داخلی تلویزیون همچون اسنوا، ایکس ویژن، جی‌پلاس و غیره سوق داده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه برندهای ساخت داخل، کاهش هزینه واردات و به حداقل رساندن نیاز به محصولات خارجی است. نتیجه این امر، هزینه کمتر شرکت سازنده و ارائه محصولی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تربه دست مردم است.

برای نمونه می‌توان به شرکت مادیران اشاره کرد که نمایندگی و خدمات پس از فروش محصولات ال‌جی را برعهده داشت. پس از خروج ال‌جی از بازار ایران، در سال ۱۳۹۷ اقدام به تولید تلویزیون‌های جی‌پلاس کرد که تا کنون توانسته به خوبی رضایت مشتریان را به دست بیاورد.

بازه قیمتی محبوب ‌ترین تلویزیون‌ های بازار

به طور میانگین، برای خرید یک تلویزیون هوشمند خارجی باید بودجه‌ای میان ۱۵ تا ۶۰ میلیون در نظر بگیرید، درحالی‌که این بودجه برای برندهای ساخت ایران میان ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

به سادگی می‌توان مشاهده کرد که علی‌رغم علاقه مردم به برندهای مطرح خارجی، رو به‌ سوی خرید تلویزیون‌های ساخت داخل آورده‌اند. زیرا با پولی که می‌شود صرف خرید یک تلویزیون خارجی با ابعاد کوچک‌تر و آپشن‌های کمتر کرد، به سادگی می‌توان بهترین و باکیفیت‌ترین تلویزیون هوشمند ایرانی را خرید.

بازه قیمتی محبوب ‌ترین تلویزیون‌ های بازار

جمع‌بندی

با توجه به نکاتی که در بالا گفتم به سادگی می‌توان درک کرد که «تغییرات قیمت تلویزیون چه تأثیری دربرندهای منتخب جامعه داشته است؟»

با اوج گرفتن تورم، به سادگی می‌بینیم که جای تلویزیون‌های خارجی در خانه‌های ایرانی را محصولات ایرانی گرفته است. شاید تلویزیون‌های ساخت ایران، انتخاب نخست بسیاری نباشد، ولی هیچ‌کس نمی‌تواند از کیفیت و امکانات تلویزیون‌های ساخت ایران در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی آن‌ها به سادگی بگذرد. آنچه اکنون مشاهده می‌کنیم تمایل مردم به خرید تلویزیون‌های ایرانی به دلیل نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار است.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.