بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نکات خرید سوله / قوانین و مجوز ها ساخت سوله و سوله دست دوم

نکات خرید سوله

نکات خرید سوله

سوله ها در واقع سازه های فلزی عموماً بزرگی هستند که دارای سقف های شیب دار بوده و بر حسب محاسبات خاصی که بر اساس نوع کاربرد آنها انجام می گیرد در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند.

چند نکته مهم در خرید سوله

  • شناسایی منطقه
  • سقف بودجه
  • ایمنی سوله
  • حمل و نقل
  • رفت و آمد پرسنل
  • ارتفاع سوله

ساخت سوله

نکات خرید سوله و اجاره سوله

برای بسیاری از صنایع و کارگاه های تولیدی مختلف که به تولید، واردات یا صادرات مشغول هستند، اجاره سوله که بتواند با ابعاد بزرگ خود پاسخگوی تمامی نیازهای واحد تولیدی باشد، موضوع بسیار مهمی است.

ساخت سوله یا سوله دست دوم می تواند گامی عالی در تغییر مدل کاری واحد تولیدی باشد و راه را برای رشد و توسعه هموار کند.

 البته توجه به کاربری سوله و در نظر گرفتن الزامات کاری از مواردی است که قبل از خرید سوله باید به آن توجه کرد.

آلودگی محیط زیست و ناتوانی در ارائه خدمات مناسب به واحدهای صنعتی برای ساکنان مناطق مسکونی یکی از بزرگترین مشکلات در حفظ سبک و سیاق سنتی کار است.

در صورتی که شما نیاز به اندازه خاصی جهت ساخت سوله داشته باشید می توانید به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید که یکی از شرکت های ساخت سوله تیم توتال می باشد که سوله های اقتصادی ولی بادوام، قدرت و با بهترین روش تولید را در اختیار شما قرار میدهد.

لازم به ذکر است سوله دست دوم فقط در مکان هایی که نظارت نظام مهندسی و شهرداری وجود ندارد، قابل اجرا میباشد.

سوله دست دوم

اشتباهات رایج در خرید سوله

یکی از اشتباهات رایج در نکات خرید سوله، خرید سوله در ابعاد بسیار کوچک است. به عنوان مثال به منظور انبار کالا و یا نصب تجهیزات تولیدی، سوله ای خریداری می شود اما به دلیل عدم دقت لازم در محاسبات ابعاد سوله مشکلات فراوانی به وجود می آید.

از این رو قبل از تعیین ابعاد سوله، لیستی از ابزارها، محصولات و وسایلی که قصد انبار آنها دارید را تهیه کنید. با این کار مطمئن می شوید می توانید تمام کالاها و تجهیزات را در آن سوله قرار می دهید. باید فضایی را جهت ذخیره سازی در آینده در نظر بگیرید. بنابراین فعالان این حوزه همواره پیشنهاد می کنند سوله ای بزرگتر از آنچه فکر می کنید خریداری کنید.

اطلاع داشتن از قوانین و مجوز ها

اگر قصد دارید سوله بخرید ، ابتدا بهتر است تمامی مجوزها و محدودیت هایی که در منطقه مد نظرتان برای خرید سوله وجود دارد را به دقت بررسی کنید.

نمونه قرارداد فروش سوله:

قرارداد خرید سوله یکی از انواع قرارداد خرید کالا و از آن دست معاملاتی است که مورد توجه اشخاص متفاوت قرار می‌گیرد. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان نمونه قرارداد فروش سوله را به شکلی تنظیم کرد که از اعتبار قانونی برخوردار باشد؟ حقوق شما به عنوان فروشنده یا خریدار در قرارداد خرید سوله چیست؟

نوع قرارداد خرید سوله

قرارداد خرید و فروش سوله از قواعد انواع عقد بیع (معاملات خرید و فروش) تبعیت می‌کند. بر این اساس، معامله سوله با توافق و رضایت کامل دو طرف شکل می‌گیرد و بر پایه تعهدات و مواد نوشته شده ادامه می‌یابد و برای اینکه قرارداد خرید و فروش سوله اعتبار و رسمیت داشته باشد دارای سلسله مراتبی است که قانون گذار تعیین کرده است. قرارداد به محض امضای طرفین، برای هر دو طرف الزام آور است و امکان فسخ یک جانبه آن وجود ندارد، مگر اینکه قانون گذار اختیاراتی را به هریک از طرفین داده باشد.

شرایط و نحوه تکمیل نمونه قرارداد خرید سوله

نحوه تکمیل فرم قرارداد خرید و فروش سوله نزد مراجع قانونی به طور کامل مشخص و تعیین شده است و شامل موارد زیر خواهد بود:

مشخصات طرفین در قرارداد فروش سوله

  • اشخاص حقیقی
  • اشخاص حقوقی

اشخاص حقیقی: شامل افراد عادی می‌شود. این افراد در زمان امضای نمونه قرارداد فروش سوله نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس محل اقامت، کد پستی و شماره تماس خود را می‌نویسند.

اشخاص حقوقی: منظور از این گروه، شرکت‌ها، موسسات و اداراتی هستند که جهت دستیابی به هدفی تعیین شده تشکیل می‌شوند. اگر طرف قرارداد، هریک از انواع اشخاص حقوقی باشد، باید این مشخصات را تکمیل کنید: نام کامل شرکت، کد اقتصادی، کد ثبتی، آدرس، کد پستی و شماره تماس.

موضوع مورد معامله

همانطور که در ابتدا اشاره شد، سوله‌ها کاربرد گوناگونی دارند. اندازه سوله‌ها نیز متفاوت است و با توجه به مساحت مورد نیاز متقاضیان، تعیین می‌شود. پس در زمان تنظیم نمونه قرارداد فروش سوله مشخصاتی را که سبب تفاوت سوله مورد معامله از انواع دیگر می‌شود را بنویسید. فروشنده موظف است که مطابق با این بخش از قرارداد عمل کند و در صورت تخلف او، برای خریدار اختیاراتی در نظر گرفته شده است.

نحوه پرداخت در قرارداد خرید سوله

وجه معامله به اشکال مختلف پرداخت می‌شود:
  • نقد
  • اقساط

این بخش از نمونه قرارداد خرید سوله به منزله تعهد خریدار است و در صورت عمل نکردن او، فروشنده اختیاراتی خواهد داشت؛ برای مثال اگر خریدار توانایی پرداخت وجه را داشته باشد اما طبق تعهدات خود عمل نکند، فروشنده می‌تواند از مرجع حل اختلاف بخواهد که او را ملزم به پرداخت وجه کند یا قرارداد را فسخ کند.

اختیارات فسخ قرارداد خرید سوله

هر کدام از طرفین نمونه قرارداد خرید سوله می‌توانند بر مبنای اختیاراتی که قانون گذار به آن‌ها داده است عمل کنند،

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات داده شده اگر میخواهید که اشتباهی در ساخت سوله یا سوله دست دوم برای شما پیش نیاید پیشنهاد ما این است که با شرکت های متخصص جهت خرید سوله اول مشاوره بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید که همانطور که در بالا اشاره کردیم  تیم توتال یکی از شرکت های معتبر در زمینه خرید سوله می باشد که می توانند شما را راهنمایی کنند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.