بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

چطور گذرنامه زیارتی اربعین بگیریم؟ / مدارک لازم و راهنما

چطور گذرنامه زیارتی اربعین بگیریم؟

چطور گذرنامه زیارتی اربعین بگیریم؟ در این مطلب نحوه ثبت نام گذرنامه موقت اربعین توضیح داده شده است.

چطور گذرنامه زیارتی اربعین بگیریم؟

به گزارش خبریفا به نقل از باشگاه خبرنگاران گذرنامه موقت یا همان برگه گذر موقت اربعین، پاسپورتی است که به طور موقت و تنها برای ایام اربعین بوده و جهت مسافرت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، صادر می‌شود.

گذرنامه موقت چیست؟

معمولا افرادی که قصد سفر به کشوری را دارند، ابتدا باید گذرنامه دریافت کنند. برای این منظور افراد می توانند به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و یا اینکه از طریق سامانه ثبت نام گذرنامه و طی کردن روند اداری، پاسپورت خود را دریافت نمایند. پس از دریافت پاسپورت باید مجوزی را نیز برای ورود به کشور مقصد دریافت کرده باشند. به این مجوز ویزا گفته می شود. حال در این روزهای آخر ماه صفر و مصادف با اربعین حسینی ۱۴۰۲، تعداد زیادی زائر به مقصد عراق و زیارت عتبات عالیات قصد ترک کشور ایران را داشته و برای ورود به کشور عراق باید مجوزی را دریافت کند.

به طور کلی گذرنامه موقت، به برگه ترددی گفته می شود که به مسافرین و مهاجرین این امکان را می دهد تا با استفاده از آن بتواند به سفرهای کوتاه مدت خود ادامه دهد و سپس به کشور بازگردد. یکی از این نوع گذرنامه ها، گذرنامه موقت اربعین ۱۴۰۲ می باشد. این گذرنامه ظرف ۴۸ ساعت صادر شده و زائرین می توانند به راحتی وارد خاک کشور عراق شوند.

نحوه ثبت نام گذرنامه زیارتی، به روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ و سایت سخا پلیس sakha.epolice.ir می‌باشد.

همچنین گذرنامه زیارتی، گذرنامه ای است که به زائران کربلای حسینی (ع) این امکان را می‌دهد تا پایان ماه صفر در عراق حضور داشته باشند‌.

مراحل گرفتن گذرنامه موقت اربعین:

مراحل گرفتن گذرنامه موقت اربعین:

۱- ثبت نام و ورد به سامانه سخا sakha.epolice.ir

۲- انتخاب گزینه خدمات گذرنامه

۳- درخواست صدور گذرنامه زیارتی

۴- درج اطلاعات و ثبت درخواست

۵- درخواست گذرنامه موقت اربعین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.