بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

چه زمانی شلغم بکاریم؟

چه زمانی شلغم بکاریم؟

چه زمانی شلغم بکاریم؟ شلغم در آفتاب کامل زمانی که دما بین ۴۰ تا ۷۵ درجه فارنهایت متغیر است بهترین رشد را دارد. به محض اینکه بتوان باغچه را کار کرد، خاک را تا عمق ۱۲ تا ۱۵ اینچ شل کنید. در ۲ تا ۴ اینچ کود و / یا کمپوست کهنه شده مخلوط کنید. برای بهبود زهکشی، مقدار بیشتری به خاک سنگین و رسی اضافه کنید. اکنون قیمت شلغم ۱۴۰۱ نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

برای برداشت اواخر بهار، بذر شلغم را حدود ۲ تا ۳ هفته قبل از میانگین آخرین تاریخ یخبندان بهاره بکارید. برای برداشت پاییزی، شلغم را در اواخر تابستان بعد از محصولات تابستانی پیاز، کدو، لوبیا یا ذرت شیرین بکارید. برای برداشت دیرتر پاییز، بذرها را در اوایل پاییز بکارید.

قبل از کاشت، یک کود آلی خوب (مانند ۵-۵-۵) حدود ۱۲ اینچ در خاک مخلوط کنید. از کود دهی بیش از حد با نیتروژن خودداری کنید، در غیر این صورت به ازای یک ریشه بزرگ، سبزی های برگ دار دریافت خواهید کرد. از مصرف کودهای با نیتروژن بالا خودداری کنید.

بذرها را مستقیماً در عمق ¼ تا ½ اینچ، به فاصله ۱ اینچ از هم، در ردیف هایی به فاصله ۱۲ تا ۱۸ اینچ در خاک بکارید.

همچنین می توانید دانه شلغم را پراکنده و بعد نازک کنید. بذرها را با حداقل ½ اینچ خاک بپوشانید. به خوبی و به طور مداوم آبیاری کنید. در هنگام کاشت از محصولات بهاره در برابر آفات با پوشش ردیفی محافظت کنید.

چه زمانی شلغم بکاریم؟

مراقبت های لازم جهت رشد شلغم

هنگامی که نهال ها به ۴ اینچ رسیدند، آنها را به فاصله ۴ تا ۶ اینچ از هم نازک کنید. ازدحام می تواند منجر به ریشه های کوچک یا بدشکل شود. اگر آنها را نزدیکتر از ۴ اینچ رشد دهید، رشد نخواهند کرد. این مراقبت ها جهت رشد لبو نیز باید رعایت شود تا خرید لبو عمده بر سر مزارع نیز انجام می شود.

بسترها را عاری از علف های هرز نگه دارید، اما مراقب باشید که ریشه شلغم های جوان را مختل نکنید. برای حفظ رطوبت و سرکوب علف های هرز به شدت مالچ پاشی کنید.

شلغم به مراقبت زیادی نیاز ندارد، اما رطوبت ثابت خاک مهم است. به طور منظم آبیاری کنید تا خاک کمی مرطوب بماند، یک اینچ در هفته باید از سفت شدن و تلخ شدن ریشه ها جلوگیری کند.

مراقبت های لازم جهت رشد شلغم

زمان مناسب برداشت شلغم

سبزی را زمانی که شلغم کوچک است برداشت کنید. برگها زمانی که جوان و لطیف هستند بهترین طعم را دارند. برگها را ۲ اینچ بالاتر از پایه ببرید. ممکن است دوباره رشد کنند اگر برای ریشه هم رشد کنید، هر بار چند عدد برداشت کنید. زمان برداشت شلغم و بلال در یک بازه زمانی می باشد و جالب است بدانید قیمت بلال عمده در ۴ بهمن نسبت به روزهای گذشته بیشتر می باشد.

ریشه ها را در هر زمان برداشت کنید. با این حال، شلغم های کوچک و جوان لطیف تر هستند. اغلب انواع اولیه پس از حدود ۵ هفته برداشت می شوند. انواع اصلی محصول بعد از ۶ تا ۱۰ هفته.

برای شلغم پاییزی، برداشت را بعد از یک یا دو یخبندان سبک (اما قبل از انجماد سخت) برای طعم شیرین‌تر در نظر بگیرید.

زمان مناسب برداشت شلغم

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.