بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن / مزایای رک ها در طراحی اتاق سرور

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن اتاق سرور اساساً محلی برای قرار دادن تعداد زیادی سخت افزار رایانه  و سرور و تجهیزات ارتباطی است. این رایانه‌های به هم پیوسته یک شبکه سروری ایجاد می‌کنند که حافظه و سرعت عملیاتی بسیار فراتر از ظرفیت یک رایانه را فراهم می‌کند. سرور ممکن است برای مدیریت پایگاه های داده عظیم یا میزبانی برنامه های نرم افزار کامپیوتری بزرگ یا چند کاربره خاص استفاده شود. اتاق‌های سرور برادرهای کوچک‌تر یک مرکز داده هستند و اغلب سردردهای همراه را در مقیاس بسیار کمتری دارند.

رایج ترین استفاده از اتاق سرور نگهداری تجهیزاتی است که حاوی اطلاعاتی است که در اینترنت در دسترس خواهد بود. هر صفحه وب، دانلود موسیقی یا بازی موجود در اینترنت در یک سرور قرار دارد. یک اینترانت در یک سازمان عمدتاً بر اساس همان اصل اینترنت کار می کند و اغلب به سرور خود نیاز دارد.

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن

ایجاد یک اتاق سرور بسیار پیچیده تر از قرار دادن چند کامپیوتر روی یک میز و اتصال آنها به یکدیگر است. این اتاق ها می توانند شامل صدها هارد دیسک باشند که با هزاران متر کابل به هم متصل شده اند. سازماندهی و فرآیندهای لازم برای اطمینان از دما و رطوبت صحیح اتاق بسیار مهم است. منبع تغذیه نیز مورد توجه است زیرا بسیاری از سرورها به مقدار زیادی برق نیاز دارند و باید قابلیت اطمینان و پشتیبانی خود را حتی در هنگام قطع برق حفظ کنند.

شرایط ساختمانی در اتاق سرور باید ایمن باشد. درب اتاق سرور دارای شرایط خاص مقاوم در برابر حریق و سرقت است. دیوار ها ضد آتش و رطوبت است. چاه ارت استاندارد در این اتاق بسیار مهم است.

به طور کلی، تجهیزات اتاق سرور بر روی رک های ۱۹ اینچی (۴۸.۳ سانتی متری) در ردیف ها با ارتفاع چند واحد قرار می گیرند. توصیه می شود هر واحد را به طور ایمن به رک متصل کنید تا از شکستگی تصادفی جلوگیری شود. کابل ها باید به اندازه کافی بریده شوند تا تنظیم شوند، اما نه به اندازه ای که باعث گره خوردن شوند. گروه هایی از کابل ها باید به صورت بسته بندی شده و به هم وصل شوند. سیم کشی برق و اتصال معمولاً در پشت واحدها قرار دارد، بنابراین از قفسه های غلتکی برای دسترسی آسان برای تعمیرات استفاده می شود.

آشنایی با اتاق سرور و کاربرد آن

یکی دیگر از مزایای رک ها در طراحی اتاق سرور افزایش جریان هوا در اطراف واحدهای جداگانه است. این به خنک نگه داشتن هارد دیسک ها و جلوگیری از تراکم آب کمک می کند. علاوه بر این، قفسه‌ها ممکن است مجهز به پنکه یا حتی تهویه مطبوع جداگانه باشند. اغلب از تهویه مطبوع اتاق های بزرگ نیز برای جلوگیری از خرابی تجهیزات سرور به دلیل گرمای بیش از حد استفاده می شود. از آنجایی که اکثر اتاق‌های سرور خالی از سکنه هستند، برای از بین بردن گرمای اضافی محیط، روشنایی به حداقل می‌رسد.

طراحی منبع تغذیه برای اتاق سرور می تواند بسیار پیچیده باشد. حداقل، سیم‌کشی و جعبه‌های مدار باید دوباره نصب شوند تا جریان برق افزایش یافته را بدون شورت یا نوسان برق کنترل کنند. محافظ برق اضافی باید روی سیم کشی هارد دیسک های جداگانه نصب شود. البته مولدهای پشتیبان به شدت توصیه می شوند. علاوه بر این، دستگاهی که با باتری کار می‌کند به نام منبع برق بدون وقفه (UPS) معمولاً می‌تواند به سرعت برق را تأمین کند که هیچ وقفه‌ای در کار قابل توجه نباشد.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.