بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

انواع سیلیس در سختی گیر رزینی / نمونه های سیلیس در سختی گیر

انواع سیلیس در سختی گیر رزینی

انواع سیلیس در سختی گیر رزینی ، همانطور که می‌دانیم وجود یون هایی مانند کلسیم و منیزیم با وجود بیش از حد در آب سبب سختی آنها می‌شود که این سختی به روش های مختلفی از آب حذف می‌گردد. از جمله این روش ها می‌توانیم به سختی گیر رزینی اشاره کنیم. در دستگاه های سختی گیر به علت فراوان بودن دانه های رزین آنها را بر روی بستر سیلیس قرار می‌دهند. به عمل به این علت انجام می‌شود که هم در جهت جلوگیری از هم پاشیدن دانه های رزین استفاده می‌شود و همچنین با گذر آب از لابه لای دانه های سیلیس منجر به جداسازی ذرات معلق در آب می‌گردد و دیگر امکان گذر از بین ذرات ریز سلبکات وجود نخواهد داشت.

انواع سیلیس در سختی گیر رزینی - خبریفا

این سنگ سیلیس در انواع مختلفی دیده می‌شود که همین تنوع این امکان را به مصرف کننده می‌دهد که بر طبق نیاز خود از این سنگ ها استفاده کند. همچنین در طبیعت نیز انواع بسیاری از سنگ های سیلیس وجود دارد که در مدل های گوناگون در صنایع مختلف از آنها استفاده می‌شود. سیلیس در پوسته زمین به مقدار بسیار زیادی یافت می‌شود که این سیلیس ها انواع مختلفی دارند همانند: سیلیس فیلترشنی، سیلیس سختی گیر، سیلیس تصفیه آب، سیلیس فیلتر، سیلیس ریخته گری، سیلیس مش، سیلیس رسوبی، سیلیس کوارتز، سیلیس آمورف، سیلیس رنگی و سیلیس نسوز که در این مطلب می‌خواهیم به عنوان سیلیس در سختی گیر بپردازیم.

انواع سیلیس در سختی گیر رزینی به چه شکل هستند؟

اندازه نمونه های سیلیس در سختی گیر از نظر دانه بندی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، به همین دلیل می‌توان توجه به این مورد را جز نکات اصلی در هنگام خرید سیلیس برای سختی گیر داشته باشیم. این ماده بطور کلی سه اندازه مختلف دارد کعه هر کدام در مکان های مختلفی و در جای خود استفاده می‌شوند.

نوع اول: سیلیس درشت با اندازه ۳ الی ۵ میلی‌متر

نوع دوم: سیلیس متوسط با اندازه ۲ الی ۳ میلی‌متر

نوع سوم: سیلیس ریز با اندازه ۰.۵ الی ۱.۵ میلی‌متر

با ترکیب کردن این مدل های سیلیس می‌توانید مرحله تصفیه آب بسیار مطلوبی را داشته باشید.

انواع سیلیس در سختی گیر به چه شکل هستند؟ - خبریفا

انواع مختلف سیلیس

سنگ های سیلیسی که از معادن خارج می‌شود از نظر ترکیبات و ساختمان کانی به همراه انواع مختلفی می‌باشد که هرکدام از آنها کاربرد متفاوتی دارد. سیلیکاتی که می‌توان نام برد در مباحث زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

فلینت:

این نوع از سنگ های سیلیس ترکیبی از بلوارهای کوارتز بوده و رنگ آنها قهوه ای روشن و در برخی انواع آن نیز خاکستری هم دیده شده اند. این نوع سنگ های فلینت سیلیس از خانواده سلیکا می‌باشند که در اعماق دریا ته نشین شده اند. این سنگ ها به سنگ چخماق یا آتش زنه نیز معروف می‌باشند.

با در نظر گرفتن خلوص نیز می توان این سنگ ها را در گروه مختلفی تقسیم بندی نمود که بر قیمت و کاربرد آن تاثیر دارد. در انواع ممتاز و درجه یک و دو می توان این نوع سنگ را دسته بندی کرد. نوع ممتاز آن به طور معمول دارای درجه خلوص بالاتری هستند. سیلیس های درجه یک با توجه به میزان ناخالصی های موجود در آنها در فیلتراسیون های آب و همچنین سندبلاست و ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرند.درجه ناخالصی آنها نسبت به دو نوع ممتاز و درجه یک بیشتر است.

کوارتز:

نوع دیگر سنگ سیلیس کوارتز ترکیبی می‌باشد که این مدا سنگ از soi4 تشکیل شده است. می‌توان گفت این سنگ ساختاری مثلثی دارد و در آن هر سیلیکون با ۴ اکسیژن در ارتباط و متصل می‌باشد. دارای سختی بالایی هستند کوارتز بعد از فلدسیات دومین کانی رایج در پوسته زمین میباشد.

عملکرد سیلیس در دستگاه سختی گیر آب به چه شکل می‌باشد؟

همانطور که گفته شد یکی از پرکاربرد و پراستفاده ترین روش های موجود در حذف سختی آب، بکار بردن سختی گیر های رزینی می‌باشد. این دستگاه بیشتر به شکل استوانه ای و از جنس فلزی بوده است. روش کار این دستگاه به این صورت می‌باشد که ذرات زرین کاتیونی قرار می گیرد و داخل سطوح آن یا اپوکسی پوشش داده شده است. تا از خوردگی آن جلوگیری و باعث افزایش عمر دستگاه گردد. برای جلوگیری از خروج رزین ها از قسمت پایین دستگاه یک صفحه مشبک و بستر از سیلیس استفاده می‌شود. عمق رزین معمولا بین ۵/۰ تا ۳ متر انتخاب می گردد و برطبق نوع رزین  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از حجم رزین، فضای خالی برای جمع شدن رزین در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد سیلیس در صنایع مختلف چیست؟

  • استفاده از این ماده در مجتمع های تصفیه آب
  • در تصفیه آب های استخر پرورش ماهی
  • در تصفیه آب واحدهای صنعتی
  • تصفیه آب بخش های روستایی و شهری مربطت به امور آب و فاضلاب
  • تصفیه آب استخرهای دولتی و اداره ی ورزشی و جوانان

ویژگی های استفاده از سنگ سیلیس در صنعت تصفیه آب

  • آسان تر کردن فرآیند فیلتراسیون
  • کاهش اثرات زیست محیطی
  • بهبود کیفیت و شرایط بهداشتی آب
  • گرفتن مواد زائد و مواد خارجی از آب
  • صرفه جویی در صنعت انرژی آب مواد سیمیاسس ضد عفونی کننده همانند کلر
  • کاهش مواد شیمیایی تا ۳۰ درصد
  • کاهش مصرف انتقال انرژی به مواد
  • کاهش مصرف آب به دلیل زلال بودن آن به اندازه ۳۵ درصد
  • بدون نیاز به تعویض و قابل استفاده مادام العمر

ویژگی های استفاده از سنگ سیلیس در صنعت تصفیه آب - خبریفا

نحوه فروش سیلیس در تصفیه آب

در تصفیه آب و فاضلاب معمولا از سیلیس ممتاز و سیلیس درجه ۱ از سنگ سیلیس با خلوص بیش از ۹۹ درصد استفاده می‌گردد. در سیستم تصفیه سختی گیر رزینی و فیلترشنی جهت تصفیه آب به صورت دانه بندیهای ریز، متوسط ، درشت کاربرد دارد. این چیدمان مربوط به پروژه های تصفیه آب در سختی گیر و فیلتر می‌باشد.

تایین قیمت سیلیس در سختی گیر به چه شکل می‌باشد؟

در این بحث قیمت سیلیس سختی گیر رزینی عوامل بسیار مختلف و متعددی باید در نظر گرفته شود. یکی مهمترین آنها را می‌توان به درجه خلوص آب اشاره نمود. هرچه مقدار ناخالصی ها در ساختار این کانی ها بیشتر باشد، قطعا قیمت آنها نیز ارزان تر خواهد بود. یک مورد دیگر که بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد اندازه این ذرات می‌باشد. بیشترین استفاده این از این ذرات در اندازه های ۵/۲ تا ۲۰ میلی‌متر می‌توان اشاره کرد.لازم به ذکر است که برخی از نمونه های سیلیس وارداتی هستند که به شدت تحت تاثیر نوسانات ارز قرار گرفته و قیمت گران تری نسبت به نوع داخلی دارند و برای مشاوره و استعلام قیمت می‌شود با کارشناسان گروه صنعتی مخزن سازه تماس حاصل فرمایید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.