بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

با آجر نسوز سرمایه سوخته خود را زنده کردم

با آجر نسوز سرمایه سوخته خود را زنده کردم

با آجر نسوز سرمایه سوخته خود را زنده کردم بعد از ورشکستی بیشتر دارایی خود را از دست داده بودم اما ناامید نشدم و با همان سرمایه کمی که برایم مانده بود در عرصه آجر نسوز شروع به کار کردم و در مدت زمان کوتاهی نه تنها تمام سرمایه از دست رفته خود بلکه مقدار بیشتری پول به دست آوردم. آجرهای نسوز بسیار سود ده هستند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

آجر نسوز آذرخش

آجر نسوز به طور گسترده در کوره های صنعتی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. آجر نسوز آذرخش مواد جامدی هستند که در هر شرایطی حتی در تماس با مایعات خورنده یا گازها می توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کرده و عملکرد فیزیکی خود را حفظ کنند. آجر نسوز برای تمام فرآیندهای درجه حرارت بالا، مانند تولید فلزات، سیمان، شیشه و سرامیک ها ضروری است.

در حال حاضر انواع مختلفی از مواد نسوز وجود دارد که برای تامین نیاز بخش های صنعتی مختلف طراحی و تولید شده اند. نسوزها را می توان به روش های مختلف طبقه بندی کرد، که متداول ترین آنها بر اساس روش نصب، نوع اتصال (معتدل، پخته شده) و ترکیب شیمیایی (اسیدی، اساسی یا خنثی) است.

نسوزها یا آجر نسوز در یک هندسه از پیش تعریف شده فشرده می شوند و به همین ترتیب نصب می شوند، در حالی که مواد نسوز، که معمولاً، به صورت پودر تهیه می شوند و در هنگام نصب با ریختن، ماله کردن، گلوله زدن، لرزش و تزریق به صورت پودر در می آیند.

با آجر نسوز سرمایه سوخته خود را زنده کردم

آجر نسوز اصفهان

در گروه مواد نسوز شکل می توان بین آجر نسوز اصفهان و پیوند کربن تمایز بیشتری قائل شد. آجرهای پیوند خورده یا آتش زده در دمای بالا (۱۵۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های موقتی و فرآیند پخت تشکیل می شوند، در حالی که آجرهای پیوند خورده یا خوی در دماهای پایین‌تر (۳۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های هیدروکربن (رزین، روغن و … ) و مقاومت نهایی در هنگام شلیک درجا ایجاد می شود. طبقه بندی آجر نسوز به ماده اولیه اصلی آن برمی گردد. در حال حاضر تولید کنندگان از مواد زیادی برای تولید آجر های نسوز استفاده می کنند مانند، مواد سیلیکات آلومینا، سیلیس و زیرکَن که معمولاً در دمای پایین مورد مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این مواد نسوز اساسی، از جمله منیزیا، دولوما و اسپینل، اغلب با کربن و گرافیت ترکیب می شوند و در محیط های بسیار اساسی استفاده می شوند. آنها می توانند بالاترین درجه حرارت عملکرد را تحمل کنند اما در معرض هیدراتاسیون قرار دارند و بنابراین به نگهداری مناسب نیاز دارند.

آجر نسوز اصفهان

آجر نسوز تکسچر

مواد نسوز خنثی، مانند آجر نسوز تکسچر به دلیل دمای ذوب بالا، قیمت متوسط ​​و توانایی استفاده در محیط های اسیدی و اساسی، توسط صنایع فلزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، در حال حاضر اکثر تولید کنندگان آجر نسوز را از این مواد  استفاده می‌کنند. این نوع آجر از سنگ‌های نسوز سیلیسی ساخته شده است و حدود ۹۳ درصد از این آجر را اکسید سیلیسیوم (SIO2) تشکیل می‌دهد.

این دیرگدازها جزء دیرگدازهای اسیدی به شمار می‌روند و تا دمای ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد را می‌توانند تحمل کند و به دلیل مقاومت خوب آن در برابر گرما و حرارت امکان استفاده در بسیاری از صنایع مانند صنایع سیمان وجود دارد.

همچنین این نوع آجر در برابر گرد و غبار و دوده‌ها هم عملکرد بسیار بهتری دارد و تنها نقطه ضعف این آجر را می‌توان عدم مقاومت در برابر محیط‌های قلیایی دانست.

آجر نسوز تکسچر

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.