بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تاثیر میوه گیلاس بر سلامت قلب و عروق

تاثیر میوه گیلاس بر سلامت قلب و عروق

تاثیر میوه گیلاس بر سلامت قلب و عروق غذای ما می­تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامتی و یا در بیمار شدن ما داشته باشد و تغذیه­ی سالم تنها راه دستیابی به سلامت است، قرار دادن میوه در رژیم غذایی می­تواند تضمین کننده­ی سلامت قلب و عروق و دیگر سیستمها در بدن ما باشد، در این خبر نامه شما را با فواید خوردن گیلاس و تاثیر خوب آن بر سلامت قلب و عروق آشنا خواهیم کرد.

تاثیر میوه گیلاس بر سلامت قلب و عروق

نیازمندی­های بدن برای داشتن قلب و عروق سالم

برای اینکه بدانید کدام ماده­ی غذایی و یا میوه می­تواند بر سلامت قلب و عروق تاثیر مثبت داشته باشد باید بدانید که بدن ما برای اینکه قلب و عروق سالمی داشته باشد به چه چیزهایی نیاز دارد، در ادامه برخی از نیازمندی­های ضروری بدن برای تامین سلامت سیستم قلب و عروق را ذکر می­کنیم.

  1. آهن:

بدن ما برای خونسازی نیاز به آهن دارد و آهن همراه با خود مولکول­های اکسیژن را منتقل می­کند، کمبود آهن در بدن منجر به کاهش فشار خون و ایجاد مشکلات زمینه­ای دیگر در قلب و عروق می­شود.

  1. آنتی اکسیدان:

رادیکال­های آزاد که از طریق مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها و همچنین از طریق آلودگی هوا وارد بدن ما می­شوند تاثیر منفی بسیار زیادی بر سلامت قلب و عروق گذاشته و ما را بیمار می­کنند و به همین دلیل است که آمار بیماری­های قلب و عروق به ویژه در شهرهای بزرگ و کلان شهرها افزایش پیدا کرده است، آنتی اکسیدان­ها کار انتقال رادیکال­های ازاد به بیرون از بدن را انجام می­دهند.

  1. ویتامین C:

ویتامین سی می­تواند در بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و رادیکال­های آزاد را دفع کند و از این طریق بر سلامت قلب و عروق اثر دارد.

  1. پتاسیم:

یک ماده معدنی ضروری برای حفظ تعادل الکتورلیتی در بدن و در نهایت سلامت قلب و عروق پتاسیم است.

  1. آنتو سیانین:

آنتو سیانین­ها مواد رنگی و مفیدی هستند که در بدن می­توانند خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشند و بنابراین در تضمین سلامت قلب و عروق بسیار موثر هستند، این مواد در میوه های رنگی به ویژه میوه های با رنگ تیره و قرمز وجود دارند.

نیازمندی­های بدن برای داشتن قلب و عروق سالم

مواد معدنی و ویتامین­های موجود در میوه­ی گیلاس

دانستید که مواد غذایی و مواد معدنی موجود در میوه­ها می­تواند بر سلامت قلب و عروق موثر باشد و با عناصر غذایی مورد نیاز برای سلامت قلب و عروق با گیلاس نیز آشنا شدید، جالب است بدانید که تمام مواد غذایی، ویتامین­ها و عناصر معدنی که بدن برای سلامت قلب و عروق به آنها نیاز دارد در گیلاس وجود دارد، آنتوسیانین هم که ماده­ای رنگی و مفید است در گیلاس­های با رنگ تیره­تر بیشتر وجود داشته و بنابراین نقش مثبت خود را ایفا خواهد کرد.

تاثیر آنتی اکسیدان بر سلامت قلب و عروق

منابع بسیار زیادی برای وارد شدن رادیکال­های آزاد به بدن وجود دارد، رادیکال­های آزاد از طریق هوا و غذا وارد بدن شده و حتی اشعه­ی تابش خورشید نیز می­تواند ایجاد رادیکال آزاد در سطح پوست کند و این رادیکال­های آزاد تاثیر منفی بسیار زیادی بر تمام سیستم­های بدن از جمله قلب و عروق می­گذارد، خوردن میوه­های رنگی مانند گیلاس به ویژه برای مردم در زندگی شهری توصیه می­شود.

فواید داشتن درخت گیلاس در باغچه

بسیاری در حیاط منزل خود و یا در ویلای خود علاقه دارند تا درخت گیلاس بکارند، خرید نهال گیلاس برای همه حتی برای کاشت در حیاط خانه پیشنهاد بسیار خوبی است، وجود یک درخت گیلاس در حیاط منزل علاوه بر سایه اندازی گسترده زیبایی بی نظیری نیز به فضای باغ و باغچه داده و میوه­ی گیلاس نیز در فصل تابستان به عنوان یک میوه­ی مجلسی و خوش طعم طرفداران بسیاری دارد، برگ­های گیلاس حتی می­توانند آلودگی هوا را جذب کرده و از این طریق بر سلامت قلب و عروق تاثیر بگذارد.

نگهداری از درخت گیلاس برای حفظ ارزش­های غذایی آن در سلامت قلب و عروق

اگر می­خواهید یک درخت گیلاس در حیاط خانه­ی خود داشته باشید و از فواید آن استفاده کنید باید بدانید که نگهداری اصولی از درخت گیلاس تاثیر بسیار زیادی در حفظ و افزایش ارزش­های غذایی آن خواهد داشت، در ضمن ارقام مختلف گیلاس که می­توانید با آنها در سایت­های فروش نهال گیلاس مانند پالیز نهال (www.paliznahal.ir) در میزان مواد غذایی خود با هم فرق دارند.

نگهداری از درخت گیلاس برای حفظ ارزش­های غذایی آن در سلامت قلب و عروق

کلام آخر

برای اینکه بدانید چگونه می­توانید از یک نهال گیلاس در باغچه­ی خود مراقبت کنید بهتر است مقالات مربوط را در سایت نهالستان مطالعه کنید و یا اینکه با مشاوران آنها به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید، برای اطلاع از قیمت نهال گیلاس نیز می­توانید به همین وبسایت­ها مراجعه کنید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.