بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تماشای بهترین آثار سینمای جهان به صورت دوبله فارسی در فیلمنو

تماشای بهترین آثار سینمای جهان به صورت دوبله فارسی در فیلمنو

تماشای بهترین آثار سینمای جهان به صورت دوبله فارسی در فیلمنو

تماشای بهترین آثار سینمای جهان به صورت دوبله فارسی در فیلمنو شاید خیلی ها اعتقاد بر تماشا و دانلود فیلم ها و سریال ها با همان زبان اصلی خود محتوا باشند. این نظر غلطی نیست . به هر صورت بیان احساسات یا دیالوگ ها با همان زبان اصلی کشور سازنده و بازیگرانش امریست درست . ولی الزاما باید به سمت زیرنویس ها رفت که خود یک سری مشکلات را به همراه خواهد داشت.

یکی از مشکلات اساسی در تماشای یک فیلم خوب به صورت زیرنویس ، دنبال کردن زیرنویس فیلم با سرعت نسبتا بالا در فیلم های پر دیالوگ و از دست دادن صحنه های فیلم است. مخصوصا اگر شما قصد تماشای یک فیلم را در کنار اعضا خانواده داشته باشین که افرادی با سن بالا بیشتر این دیالوگ ها را از دست میدهند . در حقیقت وقتی برای دیدن یک فیلم و فهمیدن دیالوگ های آن فقط از چشمتان استفاده میکنید ، درک فیلم از محتوا و لذت جلوه بصری نصف میشود . ولی اگر فهم دیالوگ ها را به گوش واگذار کنیم ، چشممان بر روی تصویر متمرکز می شود و باعث لذت بیشتر از تماشای یک فیلم به ما دست میدهد . این امر یا با دانستن زبان های خارجی میسر است یا با دیدن فیلم با دوبله فارسی . به همین جهت تماشای آنلاین فیلم دوبله فارسی در بین اکثر افراد جامعه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه کمی در مورد تاریخچه دوبله فارسی در ایران صحبت میکنیم و به معرفی چند فیلم با دوبله فارسی در رسانه filmeno میپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مروری خلاصه بر تاریخچه دوبله در ایران

بازیگری ابعاد بسیار زیادی دارد . یک بازیگر باید هم با حالت چهره ، حالت بدن و صدای خود یک نقش را بازی کند . اما عمده مردم به زبانی جز زبان مادری خود تسلط ندارند و نمیتوانند درک خوبی از جملاتی که یک بازیگر دارد ادا میکند داشته باشند. از همین رو بود که سینماهای کشور های مختلف به برگردان زبان یک فیلم یا همان دوبله آن پرداختند تا طبق فرهنگ بیننده کاملا قابل فهم گردد. سینمای ایران هم از این قاعده مستثنی نبود و صداپیشگان قهاری را به هنر دوبله معرفی کرد . به طوری که از مدت ها قبل تا امروز ، هنر دوبله ایران بی شک جزو بهترین های جهان محسوب میشود.

دوبله در ایران به قدری حرفه ای دنبال شد که صدا پیشگان یا همان دوبلورها ، به جای بازیگر در فیلم تمامی حس ها را فقط با صدایشان بازی میکردن . هنرمندان تکرار نشدنی در صنعت دوبله ایران ظهور کردند که میتوان به نام هایی چون منوچهر اسماعیلی ، چنگیز جلیلوند ، ایرج ناظریان ، جلال مقامی ، خسرو خسروشاهی ، ژاله کاظمی ، رفعت هاشم پور و … که از ستارگان هنر دوبله ایران به شمار میروند نام برد . البته بسیاری از اساتید این هنر متاسفانه دار فانی را وداع گفتند ولی تربیت شاگردان خوب توسط آنها ، همچنان هنر دوبله ایران را جزو بهترین ها در جهان نگه داشته است.

معرفی برخی از بهترین آثار دوبله در filmeno

پیدا کردن یک فیلم برای تماشا در انبوهی از تولیدات روزانه سینمای جهان کار بسیار سختی است که نیاز به صرف زمان بسیار زیادی دارد . به همین جهت پیدا کردن یک سرویس برای تماشای فیلم و سریال آنلاین یا همان سزویس  Vod گزینه بهتری محسوب میشود . وب سایت فیلمنو یکی از بهترین وی او دی ها در این زمینه محسوب میشود . filmeno ابتدا فیلم های خوب را آنالیز و پالایش میکند که برای تماشای همه مردم مناسب باشد و پس از انتشار آن ، بهترین های آن را برای برگردان صدا به زبان فارسی به تیم های خوب دوبله در ایران میسپارد . پس شما میتوانید با مراجعه به رسانه تصویری فیلمنو ، از انبوه محتوا دوبله بهترین فیلم های روز بهره مند شوید . حال به عنوان نمونه به معرفی چند فیلم میپردازیم تا شما را در انتخاب تماشای یک فیلم دوبله کمک کنیم.

معرفی برخی از بهترین آثار دوبله در filmeno - بتمن

۱ – بتمن ۲۰۲۲

قهرمانان مارول و دی سی همواره از محبوبیت بسیار بالایی در بین علاقه مندان دنیای قهرمانی برخوردار هستند . بی شک یکی از محبوب ترین این قهرمان ها ، بتمن یا همان مرد خفاشی است . شاید دیگه در سری داستان های بتمن نتوان شاهد شاهکار سه گانه کریستوفر نولان در سینما بود ، ولی هنوز هم وقتی قرار است فیلمی از بتمن منتشر شود مخاطبین برای دین آن روز شماری میکنند . داستان از این قرار است که در شب هالووین، شهردار گاتهام سیتی، دان میچل جونیور توسط یک قاتل زنجیره‌ای که خود را ریدلر می‌نامد به قتل می‌رسد. بروس وین میلیاردر منزوی که به مدت دو سال در کسوت بتمن آتش به اختیار عمل کرده‌است، هم پای اداره پلیس شهر گاتهام به تحقیق می‌پردازد. ستوان جیمز گوردون پیغامی را که ریدلر برای بتمن گذاشته‌است کشف می‌کند، اما کمیسر پیت ساویج او را به خاطر اجازه دادن به یک فرد خودسر برای ورود به صحنه جرم سرزنش می‌کند و بتمن را مجبور به ترک آن‌جا می‌کند. کمی بعد، ریدلر ساویج را می‌کشد و پیام دیگری برای بتمن می‌گذارد و …

مت ریوز کارگردان و تهیه کننده فیلم بود و از مهمترین بازیگرانی که در این فیلم ایفا نقش کردن میتوان به رابرت پتینسون ، زئی کراویتز ، پل دینو و اندی سرکیس اشاره کرد.

معرفی برخی از بهترین آثار دوبله در filmeno - مینیون‌ها: ظهور گرو

۲ – مینیون‌ها: ظهور گرو

این انیمیشن محصول کشور آمریکااست که در سال ۲۰۲۲ به نمایش درومد و توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است . این فیلم به کارگردانی کایل بالدا و براد آبلسون و جاناتان دل وال به عنوان کارگردانان مشترک ، شاهد بازگشت استیو کرل در نقش گرو و پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها به همراه تراجی پی. هنسون ، میشل یئو ، رزا، ژان کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین می‌باشد.

داستان این انیمیشن از این قرار است که پس از اتفاقات نخستین فیلم در دهه ۷۰، گرو که اکنون ۱۲ سال دارد در حومه شهر بزرگ می‌شود. گرو که یکی از طرفداران گروهی از ابرشرورها به نام ۶ شرور است، نقشه‌ای برای تبدیل شدن به یک شخص شرور می‌کشد تا به آن‌ها بپیوندد. هنگامی که ۶ شرور، رهبر خود، مبارز افسانه‌ای وایلد ناکلز را برکنار می‌کنند، گرو وارد یک مصاحبه می‌شود تا عضو جدید آن‌ها شود و …

برای تماشای بهترین آثار سینمای جهان دوبله دیگر میتوانید سری به وب سایت پربار filmeno بزنید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.