بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

دانشگاه شریف و خدمات تخصصی مرتبط با صنعت

دانشگاه شریف و خدمات تخصصی مرتبط با صنعت

دانشگاه شریف و خدمات تخصصی مرتبط با صنعت  از سال ۱۳۴۷ شمسی  که دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را در خصوص معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آغاز نمود با تاسیس دفتر ارتباط با  صنعت، ماموریت خود را کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات صنعتی دانشگاه به نهادهای بیرونی اعلام نمود.

دانشگاه شریف و خدمات تخصصی مرتبط با صنعت

علت ارتباط دانشگاه صنعتی شریف با شرکت های صنعتی چیست؟

از مهمترین علل افزایش ارتباط دانشگاه شریف با صنایع مختلف را می توان نیازدانشگاه به منابع مالی شرکت های خصوصی و دولتی جهت پیش برد اهداف آموزشی و پژوهشی خود عنوان نمود از این رو دانشگاه شریف خود را ملزم به تدوین سیاست هایی جهت پیگیری مناسب ارتباط دانشگاه با صنعت کرده است.

واحد ارتباط با صنعت دانشکده مهندسی صنایع به عنوان یک نماینده در دانشگاه شریف و زیر نظر معاونت فناوری و پژوهشی، از اولین سال‌های تأسیس دانشکده  فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده و هدف اصلی خود را برطرف سازی نیازهای اصلی و اساسی صنعت با تکیه بر دانش و توانایی اساتید دانشکده از طریق ایجاد بستر مناسب همکاری پژوهشگران دانشکده (اعضای هیأت علمی و دانشجویان) قرار داده است که این موضوع سبب توسعه و پیشرفت دانش جدید و اجرای فناوری مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی کار با مهارت مورد نیاز صنایع مختلف شده است.

خدمات تخصصی مرتبط با صنعت دانشگاه شریف کدام اند؟

همواره عرضه خدمات صنعتی و حضورعملیاتی در جامعه، یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه شریف بوده است که در قالب قراردادهای ارتباط با صنعت، صورت می‌پذیرد. دانشگاه شریف به عنوان یکی از نهادهای پژوهشی کشور، مجموعه وسیعی از خدمات فناورانه و ارزش آفرین را در زمینه های گوناگون مهندسی و مدیریتی به صنعت و جامعه عرضه نموده است. از این رو جهت بستر‌سازی و حمایت از شکل‌ گیری و رشد تیم‌های پژوهشی متخصص و جوان برای افزایش سطح کیفیت خدمات ارائه شده، برنامه ایجاد و توسعه واحدهای خدمات فناوری شروع شده و به واسطه آن تا امروز بیش از ۵۰ واحد خدمات فناوری در زمینه های تخصصی مختلف راه اندازی شده است. یکی از شرکت های خصوصی که خدمات صنعتی تخصصی ارائه می دهد شرکت چاکو است.

خدمات تخصصی مرتبط با صنعت دانشگاه شریف کدام اند؟

از جمله خدمات تخصصی مرتبط با صنعت دانشگاه شریف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خدمات ساخت و کارگاهی:

واحد های صنعتی دانشگاه خدمات تحقیقاتی را پذیرش کرده به طوری که ساخت و کارگاهی با استفاده از کلیه امکانات مرکز صورت می پذیرد.

  • آموزش های آزاد:

برای این منظور برگزاری دوره ای آموزشی کوتاه مدت با ارائه مدرک معتبر دانشگاه صنعتی شریف انجام می شود.

  • آزمایشگاه ECU:

دانشگاه شریف مجهز به آزمایشگاه پیشرفته جهت آموزش کار و تعمیر تخصصی ecu خودرو است.

  • آزمایشگاه PLC:

واحدهای دانشکده صنعتی مجهز به آزمایشگاه پیشرفته و تخصصی اتوماسیون صنعتی با بروز ترین تجهیزات است.

  • کارگاه CNC:

دانشگاه شریف مجهز به ماشین آلات cnc جهت آموزش دوره های تخصصی cnc و قابل استفاده جهت ساخت قطعات پیچیده صنعتی است.

  • آزمایشگاه تستهای غیر مخرب:

در جهت اجرای طرح های صنعتی دانشگاه مجهز به آزمایشگاه تخصصی و کاربردی تست های غیر مخرب جوش با بروزترین تجهیزات است.

  • آزمایشگاه چاپ سه بعدی:

از جمله امکانات ویژه دانشگاه جهت اجرای خدمات صنعتی می توان به مجهز بودن دانشگاه به آزمایشگاه تخصصی و کاربردی ۳d printing جهت چاپ سه بعدی و آموزش آن اشاره کرد.

  • کارگاه برش لیزر:

دانشگاه شریف در جهت اجرای خدمات صنعتی مجهز به تجهیزات به روز جهت اجرای پروژه های برش لیزر و آموزش کار با آنها است.

چگونه می توان خدمات و قطعات صنعتی مورد نیاز صنایع مختلف را خریداری کرد؟

گروه بازرگانی چاکو در جهت تامین نیاز صنایع مختلف به خدمات تخصصی از طریق کادر فنی و مجرب خود به بهترین شکل ممکن این خدمات را ارائه می دهد. همچنین بازرگانی چاکو از برندهای معتبر و باکیفیت، قطعات صنعتی مورد نیاز صنایع داخلی را به صورت اورجینال و اصل به راحتی و با مناسب ترین قیمت تامین می کند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.