بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

دانلود رایگان مقاله روان شناسی و مشاوره / علم روانشناسی پیشرفته

دانلود رایگان مقاله روان شناسی و مشاوره

دانلود رایگان مقاله روان شناسی و مشاوره

دانلود رایگان مقاله روان شناسی و مشاوره

مولف: رحیم منشادیان

پیشگفتار

پزشکان برای بررسی رشد طبیعی انسان، پیشرفت ذهنی او را در کودکی زیر نظر گرفتن. در مدرسه معمولا آزمون های بهره هوشی روشن می کند که ذهن کودک در چه سطحی قرار دارد یا اینکه کودک نیازمند آموزش بیشتر است یا نه.

نیروی ذهنی فرد و چگونگی استفاده از آن ، تاثیر بسیاری بر جنبه های زندگی او خواهد گذاشت.

در این کتاب از علم روانشناسی پیشرفته و روانشناسی کلاسیک مانند روانشناسی اجتماعی و نظریه های شخصیت اقتباس شده است که فرد بتواند جنبه های روانشناسی را در موقعیت های اجتماعی و هم جنبه های روانشناسی در مورد شناخت شخصیت را درک کند. و همچنین در فصل هوش اجتماعی مطالب پیشرفته و جدید در مورد هوش اجتماعی به نگارش در آمده که خواننده را با هوش اجتماعی که یکی از مهمترین فرایند های مغز انسان است آشنا  می کند.

روان شناسی یادگیری در طی ده های اخیر به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است و به دیدگاه های تازه ای نسبت به مطالعه و یادگیری و کاربرد آن رسیده است.

نظریه ها و روش های جدید یادگیری و مطالعه که عمدتا از روان شناسی خبرپردازی اقتباس شده اند ، در بسیاری مواقع مکمل نظریه ها و روش های قدیمی هستند .اما در بعضی موارد با آنها متفاوت اند.

برای مثال: بنا به نظریه های قدیمی خواندن که در کتاب روش های مطالعه نیز زیزبنای روش تند خوانی قرار گرفته چنین فرض می شود که سرعت مطالعه وابسته است به حرکات سریع چشم . یعنی هر قدر چشم سریع تر از روی کلمات بگذرد ، ذهن نیز سریع تر اطلاعات موجود در کلمات را درک می کند.

جهت دانلود فایل ورد (word) و فایل PDF از طریق لینک های زیر اقدام نمایید

دانلود فایل Wordدانلود فایل pdf مقاله

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.