بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

طرز تهیه ی رب انار در منزل

طرز تهیه ی رب انار در منزل

طرز تهیه ی رب انار در منزل آب انار، شکر و آبلیمو را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید. وقتی آبمیوه به جوش آمد، حرارت را تا حد متوسط ​​کم کنید. باید ببینید که مایع به آرامی در وسط می جوشد. در حال حاضر قیمت لیمو ترش ۱۴۰۱ به نسبت انار ارزان تر می باشد و به راحتی می توان آن را تهیه کرد و به صورت تازه آب آن را در خانه گرفت.

اجازه دهید مخلوط حدود یک ساعت بدون درپوش بجوشد. هر از گاهی هم بزنید تا شکرها به کف قابلمه نچسبند.

پس از ۴۵ دقیقه جوشیدن، متوجه خواهید شد که مقدار زیادی مایع سوخته است. حرارت را خیلی کم کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر یا بیشتر بجوشد. یک قاشق را بردارید و در رب فرو کنید. اگر روی قاشق را بپوشاند، پختن رب تمام شده است.

شعله را خاموش کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه خنک شود و آن را در شیشه بریزید. مخلوط همچنان روان خواهد بود، اما نگران نباشید. رب با سرد شدن غلیظ می شود.

این دستور غذا باید حدود ۱ فنجان و ۲ قاشق غذاخوری رب انار بدست آورد. رب را تا ۶ ماه در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه ی رب انار در منزل

چگونه آب انار را بگیریم؟

برای آبگیری انار، می‌خواهیم آن کره‌های یاقوتی را حفر کنیم و انارها را جدا کنیم. تاج انار را پیدا کنید. با نگه داشتن چاقوی صافی به صورت مورب، شروع به بریدن از زیر تاج کنید. دور تاج یک دایره کامل ایجاد کنید و آن را بردارید. قیمت انار امروز بسیار ارزان شده است و به همین دلیل بهتر است هر چه سریع تر آن را خریداری کنید.

انار را به قسمت های مختلف خرد کنید. دانه های را با جدا کردن آنها از پوست جدا کنید.

وقتی کارتان تمام شد، متوجه خواهید شد که بیشتر دانه‌ ها به پایین کاسه فرو رفته‌ اند و غشای شل روی آن شناور می‌شود. تکه های سرگردان غشاء را بردارید و تمام آب را تخلیه کنید دانه ها را در مخلوط کن یا غذاساز پرسرعت بریزید و به آرامی هم بزنید تا همه له شوند.

آب میوه را از طریق یک صافی مشبک صاف کنید. از یک کاردک برای فشار دادن به پوره استفاده کنید تا بتوانید تا حد امکان آب آن را بگیرید.

چگونه آب انار را بگیریم؟

نکات مهم در تهیه ی رب انار

اضافه کردن مقداری نمک به ترکیبات رب انار، مجب می شود تا این محصول در جریان نگهداری دچار کپک زدگی نشود. شما می توانید با توجه به لیست قیمت کنسرو ۱۴۰۱ رب انار آن را به صورت صنعتی نیز خریداری و مصرف کنید.

شما می توانید با تغییر زمان جوشاندن این ترکیب رنگ رب انار خود را تعیین کنید، هرچه رب انار بیشتر بجوشد رنگ تیره تری به ما می دهد.

هرگز دانه های انار را با لایه ی سفید آن مخلوط نکنید زیرا موجب گس شدن دهان می شود. بهتر است از یک قابلمه بزرگ جهت تهیه ی رب انار استفاده کنید زیرا امکان سررفتگی آن وجود دارد.

نکات مهم در تهیه ی رب انار

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.