بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

کیف پول ارز دیجیتال – والت / میزان امنیت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال – والت

کیف پول ارز دیجیتال – والت طرف‌داران این والت‌ها در سرتاسر دنیا و در میان کاربران بازار‌های آنلاین مالی بسیار زیاد است. نحوه کارکرد این کیف پول‌ها بر روی صفحه موبایل و در فضای اینترنت است. آگاهی از ویژگی‌های خاص آن برای استفاده‌کنندگان بسیار ضروری است. چراکه مهم‌ترین بخش سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال مربوط به حفظ و نگهداری دارایی‌ها در کیف پول ارز دیجیتال بوده و اگر اتفاقی برای آن بیفتد، دیگر امکان دسترسی به دارایی‌ها وجود نخواهد داشت.

این نوع wallet، یک نرم‌افزار است که بر روی آن کلید‌های عمومی و خصوصی ذخیره شده‌اند. این کیف پول می‌تواند به بلاک‌چین‌های مختلف متصل شود و ارسال یا دریافت و نگهداری رمزارز را برای شما انجام دهد. همچنین دارای رمز عبور عمومی و خصوصی است که هرکدام کاربری‌های گوناگونی دارند. شما اگر بخواهید رمزارز‌های مختلف را خرید و فروش کنید، حتما باید یک والت دیجیتال مخصوص ارز داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال - والت

کیف پول دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

در کیف پول ارز دیجیتال فقط کلید‌های عمومی و خصوصی قرار دارند. یعنی رمزارز‌های حقیقی در آن نیستند و فقط اطلاعات ارز‌ها به‌صورت عددی در آن ذخیره شده است. آدرس این کیف پول همانند شماره‌حساب بانکی شماست که امکان دسترسی به اطلاعات آن را امکان‌پذیر می‌کند. تا زمانی که شما این آدرس را در اختیار دارید، کسی نمی‌تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. هر نوع برداشت یا انتقال ارز دیجیتال از یک والت به والت دیگر در فضای آنلاین انجام می‌شود و حالت فیزیکی ندارد. تمام تراکنش‌های انجام شده نیز مجموعه‌ای از اطلاعات دیجیتالی هستند که در آدرس‌های مختلف کیف پول جابه‌جا می‌شوند و مالکیت آن‌ها تغییر می‌کند.

هر آدرس فقط به یک نفر اختصاص دارد و هیچ‌کدام از آدرس‌ها همانند یکدیگر نیستند. استفاده از این ابزار نیز محدودیت ندارد و شما می‌توانید تا هر تعداد که بخواهید، والت داشته باشید. نحوه استفاده از آن‌ها نیز همانند فعالیت‌های بانکی دنیای واقعی است و دشواری خاصی ندارد.

کیف پول دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

سه مشخصه اصلی کیف پول دیجیتال

هر wallet پول دیجیتال از ۳ قسمت کلید عمومی، کلید خصوصی و آدرس برخوردار است که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند.

کلید خصوصی در والت

این کلید تعدادی اعداد و حروف رمزنگاری شده است که به‌صورت کاملا تصادفی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و باید کاملا خصوصی نگهداری شوند. هر کس که کلید خصوصی یک کیف پول ارز دیجیتال خاص را در اختیار داشته باشد، در واقع بر دارایی آن حق مالکیت خواهد داشت. این کلید خصوصی همانند رمز عبوری است که امکان دسترسی شما به اطلاعات آن را فراهم می‌کند.

باید در حفظ و نگهداری این کلید خصوصی دقت زیادی داشته باشید؛ چرا که اگر گم شود یا به دست فرد دیگری بیفتد، دیگر نمی‌توان به دارایی‌های آن دسترسی پیدا کرد. به دلیل عدم ثبت اطلاعات هویتی در شبکه بلاک‌چین، امکان بازیابی این رمز وجود ندارد. این کلید خصوصی در ایجاد امضای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حق مالکیت بیت‌کوین‌های موجود در یک تراکنش ثبت شود؛ بنابراین بهتر است از این کلید خصوصی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در مواقع ضروری، از آن استفاده کنید.

کلید عمومی در کیف پول ارز دیجیتال

در دنیای واقعی زمانی که شما بخواهید به‌حساب بانکی شخصی پول واریز کنید، از طریق شماره‌حساب بانکی این کار را انجام می‌دهید. در ارز‌های دیجیتال نیز اگر شما بخواهید بیت‌کوین دریافت کنید یا به کسی ارسال کنید، حتما باید از این کلید عمومی اطلاع داشته باشید. استفاده از کلید عمومی باعث سهولت کار شما می‌شود و درعین‌حال خطری برای دارایی شما ایجاد نمی‌کنند. کلید عمومی نیز با استفاده از الگوریتم ریاضی خاصی از کلید خصوصی ایجاد می‌شود و دارای اعداد و حروف انگلیسی است.

کارایی اصلی این کلید دریافت کریپتوکارنسی در والت، رمزنگاری اطلاعات و راستی‌آزمایی امضای دیجیتال است. البته این کلید در کیف پول‌های گوناگون متفاوت است و به تعداد نامحدود وجود دارد. کلید عمومی به‌عنوان یک آدرس می‌تواند در اختیار صرافی قرار بگیرد؛ اما برای اینکه تراکنش‌ها به‌صورت نهایی تایید شوند، حتما باید کلید خصوصی وجود داشته باشد.

آدرس کیف پول ارز دیجیتال

این آدرس نیز طبق ویژگی‌های کلید خصوصی و عمومی از اعداد و حروف تشکیل شده است. الگوریتم تولید آن بر اساس توابع هش یک‌طرفه از روی کلید عمومی برداشته شده است. این آدرس برای مبادله ارز‌های دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سه مشخصه اصلی کیف پول دیجیتال

میزان امنیت کیف پول ارز دیجیتال

تمام والت‌هایی که در بازار‌های آنلاین مالی و معاملات ارز دیجیتال استفاده می‌شوند، به روش‌های مختلفی ایمن شده‌اند. شما اگر این گجت‌ها را بر اساس ضرورت و نیاز‌تان تهیه کنید، می‌توانید با خیال آسوده آن‌ها را به کار بگیرید. انتخاب wallet مناسب برای بازار ارز دیجیتال نیز یک امری کاملا شخصی است و هر کس می‌تواند طبق میل خود آن را انتخاب کند.

در واقع چیزی که در نگهداری کیف پول دیجیتال اهمیت دارد، کلید خصوصی آن است که حتما باید در دسترس صاحب اصلی باشد و حفاظت از آن بسیار مهم است. به همین دلیل باید در هنگام اتصال والت به محیط اینترنت دقت کنید و از خطرات آن آگاه باشید.

چگونه می‌توان یک والت ارز دیجیتال انتخاب کرد؟

شما هنگام انتخاب والت مورد استفاده ابتدا باید نیاز و دلیل استفاده خودتان را مشخص کنید. مثلا درباره مدت‌زمان استفاده آن در طول روز دقت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که قرار است در این والت یک یا چندین نوع ارز دیجیتال مختلف نگهداری کنید. در واقع انتخاب و استفاده از آن بر اساس سلیقه، شرایط و نیاز افراد تعیین می‌شود.

در میان ارز‌های دیجیتال موجود بیشترین تعداد کیف پول به بیت‌کوین اختصاص دارد و شما برای انتخاب آن‌ها قدرت بیشتری دارید. همچنین می‌توانید کیف پول دیجیتال موبایلی را انتخاب کنید یا اگر با سیستم کار می‌کنید، نمونه کامپیوتری آن را نصب کنید. چراکه مهم‌ترین مسئله در انتخاب بهترین wallet، ایمن‌ترین آن است.

عوامل مهم در انتخاب کیف پول دیجیتال

تمام والت‌های موجود از نقاط قوت و ضعف خاصی برخوردارند که هنگام خرید باید به همه آن‌ها دقت کنید.

مدل کیف پول ارز دیجیتال

انتخاب مدل wallet بر اساس نیاز شما انجام می‌شود. مثلا اگر معاملات شما دائما در موبایل انجام می‌شود یا از دارایی‌هایتان در معاملات واقعی استفاده می‌کنید، نمونه‌های موبایلی برای شما کاربرد بیشتری خواهند داشت.

استفاده آسان از والت

افرادی که به‌تازگی در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، انجام فعالیت‌های ارسال، دریافت و نگهداری رمز ارز‌ها را کاری پیچیده می‌دانند؛ بنابراین این افراد بهتر است کیف پول‌های دارای کاربری آسان را تهیه کنند و در مقابل افراد باتجربه می‌توانند از عملکرد‌ها و ویژگی‌های پیشرفته والت استفاده کنند. همچنین این افراد می‌توانند کیف پول‌هایی تهیه کنند که کاربری آن‌ها سخت است و دقت زیادی می‌خواهد.

میزان امنیت والت ارز

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع کیف پول میزان امنیت و رعایت موارد ایمنی آن است. مثلا والتی که مجهز به سیستم چند امضایی و احراز هویت دو عاملی است، در حفظ و نگهداری اطلاعات و دارایی‌های شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

جمع بندی

اهمیت وجود والت برای حفظ و نگهداری اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال شما بسیار زیاد است. این کیف پول‌ها کارایی‌های مختلفی دارند و از کاربری‌های آسان تا پیشرفته برخوردارند. اما قبل از استفاده حتما باید نسبت به کارایی‌ها و انواع آن اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید آن‌ها را از خطرات ممکن حفظ کنید.

منبع

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.