بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کدامند؟ انتخاب بهترین شهر کانادا برای ایرانیان با توجه به اینکه این کشور بسیار پهناور است کاری سخت خواهد بود. مهاجران باید توجه کنند که تمامی شهرهای کانادا برای زندگی مناسب نیستند. این کشور به سبب داشتن سطح آموزشی عالی، رشد شغلی، رفاه بالای زندگی، مراقبت‌های بهداشتی، امنیت، آب و هوای متنوع، هزینه زندگی مناسب، فرصت شغلی فراوان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است. برای انتخاب بهترین شهر نیز عوامل مختلفی دخیل هستند مانند کیفیت زندگی، تحصیل، امنیت، اقتصاد، شرایط آب و هوایی و غیره که در ادامه به معرفی بهترین این شهرها می‌پردازیم.

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. مونترا
  4. اتاوا
  5. کبک سیتی

شهر تورنتو | بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

شهر تورنتو از بزرگترین شهرهای انتاریو و بهترین شهرهای کانادا بوده که جمعیت آن حدود ۲ و نیم میلیون نفر است. لذا شلوغ‌ترین و بهترین شهر این کشور است که وسعت بالایی داشته و قطب اقتصادی و صنعتی کانادا محسوب می‌شود. بنابراین کسانی که به قصد کار، مهاجرت می‌کنند باید این شهر را انتخاب کنند.

تورنتو از نظر اقتصادی از جمله ده شهر برتر جهان بوده که به سبب داشتن فرصت‌های زیاد شغلی، اولین مقصد برای مهاجرت است. این شهر اقتصاد قوی و شرکت‌های مهمی در زمینه فناوری اطلاعات دارد که به دره سیلیکون معروف شده است، به همین دلیل جاذب سرمایه‌های خارجی شده است.

دلایل انتخاب تورنتو برای مهاجرت چیست؟
  1. بر حسب آمار جهانی رنکینگ از نظر بهترین شهر دانشجویی جهت ادامه تحصیل در رده یازدهم در دنیا قرار گرفته است.
  2. دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه تورنتو، یورک و رایرسون در آن قرار دارند که در جهان رتبه های بالایی را کسب کرده اند.
  3. تجهیزات حمل و نقل عمومی کم هزینه‌ای دارد.
  4. نسبت به دانشگاه‌های هم رده‌اش در استرالیا، آلمان و انگلیس شهریه دانشگاهی مناسبی دارد.

البته تورنتو در کانادا دومین شهر گران بوده که هزینه زندگی در آن بالا است. با این وجود فرصت‌های شغلی در آنجا زیاد بوده و درآمدهای آن نیز مناسب هستند. این شهر آب و هوای چهار فصلی با دمای ۲۰ تا منهای ۳۰ درجه دارد. از دیگر مشخصات مثبت آن تنوع فرهنگی، کم بودن جرم و جنایت، محیطی تمیز، رواج هنرهای تجسمی، دارای سطح استانداردهای بالا و داشتن مراکز خرید و تفریحی است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان | شهر ونکوور

این شهر جذاب بندری بزرگترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا بوده و ۴۴ درصد مهاجران آسیایی در آن زندگی می‌کنند. ایرانیان کمتری در آنجا زندگی می‌کنند. ونکوور از جمله شهرهای مهم اقتصادی به شمار رفته و شرکت‌های زیادی در حوزه چوب و دیگر حوزه‌ها در آنجا فعالیت می‌کنند، به همین دلیل این کمپانی‌ها فرصت‌های شغلی فراوانی را ایجاد کرده اند.

از نظر حمل و نقل سومین بندر وسیع در آمریکای شمالی و بزرگترین بندر کانادا بندر ونکوور است. در حوزه‌های مختلفی مانند شیلات، ماهیگیری، جنگل داری، امور مالی، ساختمان سازی، معادن، مخابرات، فناوری و ارتباطات در این شهر فرصت‌های کاری وجود دارد. دانشگاه ونکوور نیز یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا است که در آنجا وجود دارد.

علت انتخاب شهر ونکوور برای مهاجرت چیست؟
  1. از لحاظ زندگی و تحصیل شانزدهمین شهر برتر جهان است.
  2. دانشگاه‌های برتری همچون بریتیش کلمبیا، ونکوور آیلند، سایمون فریزر و فرلی دیکسون در آنجا قرار دارند.
  3. دارای سیستم حمل و نقل کم هزینه‌ای است.

ونکوور از اولین شهر گران کانادا و بهترین شهرهای کانادا بوده که فرهنگ عالی و طبیعت بکر از مشخصات آن هستند. به سبب همجوار بودن با کوهستان رانگ و اقیانوس آرام، بسیار سرسبز و توریستی بوده و دمای ۲ در ۲۲ درجه‌ای دارد. محیط تمیز، زبان رسمی انگلیسی و امنیت بالا از دیگر مشخصات این شهر است.

شهر مونترال برای ایرانیان

شهر مونترال برای ایرانیان

شهر مونترال وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کبک است که دومین شهر کانادا نیز محسوب می‌شود. معروف به پایتخت فرهنگی کانادا بوده و در بین علاقه مندان به معماری و هنر محبوبیت دارد. از شهرهای مهم اقتصادی بوده و فرصت‌های شغلی زیادی در حوزه تجارت، بیگ دیتا، فناوری سلامتی، داروسازی، علوم زندگی، صنعت غذا، طراحی، آموزش، مد و فشن در آنجا وجود دارد. به سبب کیفیت بالای آموزشی، برای ادامه تحصیل مناسب بوده و مقصدی عالی برای مهاجران تحصیلی است. زیرا

  1. از لحاظ تحصیل چهارمین شهر برتر جهان است.
  2. دانشگاه‌های مونترال، کونکوردیا و مک گیل از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا با رتبه‌های بالای جهانی در این شهر هستند.
  3. از تجهیزات حمل و نقل عمومی و مترو برخوردار است.

مونترال پنج شهر وسیع فرانسوی زبان است و از شهرهای دوزبانه به شمار می‌رود، به همین دلیل بهتر می‌توانید در آنجا شغل پیدا کنید. بر خلاف دیگر شهرهای کانادا از شهرهای ارزان محسوب می‌شود. زمستان‌های آن برفی و تابستان‌های گرم و طولانی دارد که دمای آنجا بین ۲۵ تا منهای ۱۳ درجه می‌رسد.

شهر اتاوا برای مهاجرت ایرانیان

شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و واقع در ایالت انتاریو است. این شهر چهارمین شهر وسیع کاناداست که فرصت‌های شغلی فراوانی را برای فارغ التحصیلان فراهم کرده است. سطح بالای رفاه، پایین بودن جرم و جنایت و اقتصاد پویا از دیگر مشخصات این شهر است.

لذا از مراکز اصلی فناوری به شمار رفته که به دلیل جریان تکنولوژی پیشرفته در آن اقتصادی قوی دارد. به همین دلیل در حوزه فناوری ۷۰ هزار فرصت شغلی را فراهم کرده است. در توسعه اقتصادی این شهر، کشاورزی نقش مهمی داشته است. در حوزه خدمات درمانی، املاک، بیمه، توریست، آموزش و امور مالی فرصت‌های کاری زیادی را فراهم کرده است. این شهر در کانادا بالاترین نرخ سواد را به خود اختصاص داده و از جمله یکی از مقاصد ایرانیان جهت ادامه تحصیل است. زیرا

  1. برای تحصیلات و زندگی ۴۵امین شهر برتر در دنیا است.
  2. دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه کارلتون و اتارا با رتبه‌های بالای جهانی در آنجا قرار دارند.
  3. دارای سیستم یکپارچه خودرو و حمل و نقل کم هزینه‌ای است.

سومین شهر گران کانادا اتاوا بوده که هزینه زندگی در آنجا نسبتا بالا خواهد بود. رودخانه اتاوا در آنجا قرار دارد، به همین دلیل طبیعت آن بسیار سرسبز و بکر است، به گونه‌ای که زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. دمای این شهر نیز بین ۳۷ تا منهای ۱۵ درجه است.

نرخ جرم و جنایت در آنجا بسیار کم بوده و سیستم با کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و امنیت بالا از دیگر مشخصه‌های آن است. همچنین به عنوان دومین شهر با سطح کیفیت بالای زندگی در قاره آمریکا و سومین شهر تمیز جهان شناخته شده است.

شهر کبک سیتی

کبک سیتی از شهرهای مرکزی ایالت کبک و دومین شهر بزرگ این ایالت است که با جمعیت ۴۵۰ هزار نفری جزو یازدهمین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می‌شود. زبان رسمی این شهر انگلیسی و فرانسوی است که بیشتر شهروندان آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. به دلیل اقتصاد مدرن و پویا، فرصت‌های شغلی زیادی در آنجا وجود دارند. به علاوه به سبب داشتن جنگل‌های طبیعی وسیع، صنعت چوب بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را در بر گرفته است. این شهر توانسته در حوزه‌های بیمه، علوم زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات مالی، ساختمان‌سازی هوشمند، فوتونیک و پردازش مواد غذایی فرصت‌های شغلی فراوانی را ایجاد کند. شهر کبک سیتی دانشگاه‌های معتبر زیادی را در خود جای داده و یکی از مقاصد ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی است. زیرا

  1. برای ادامه تحصیل و زندگی ۸۸امین شهر برتر دنیاست.
  2. دانشگاه‌های معتبر و معروفی همچون دانشگاه کبک و لاوال با رتبه‌های بالای جهانی را در خود جای داده است.
  3. تجهیزات حمل و نقل عمومی وسیع و کم هزینه‌ای دارد.

شهر کبک سیتی برای زندگی بر حسب دلار کانادا از شهرهای گران است، با این وجود با داشتن شغل و درآمد به آسانی می‌توان در آنجا زندگی و تحصیل کرد. همچنین این منطقه در کنار رود سنت لورس قرار گرفته، به همین دلیل طبیعت سرسبز و بکری دارد. لذا زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم از مشخصه آب و هوایی آن است که درجه هوا در آنجا بین ۱۵ تا منهای ۲۵ درجه خواهد بود. سطح کیفیت بالای زندگی، بافت تاریخی، امنیت بالا، هوای پاک و تمیز از دیگر مشخصات این شهر است.

سخن پایانی

در کانادا شهرهای مختلفی وجود دارند که هدف خیلی‌ها مهاجرت به این شهرهاست. هر یک از این شهرها از نظر آب و هوای، هزینه زندگی و امکانات در سطوح مختلفی قرار دارند و هر کسی برای مهاجرت می‌تواند بسته به سلیقه خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کند. مثلا کسی که تحمل سرمای زیاد را نداشته بهتر است شهر ونکوور را انتخاب کند. اگر کسی دوست دارد در شهری ارزان زندگی کند شهر مونترال مناسب اوست. ولی به طور کل تمامی شهرهای ذکر شده برای تحصیل، زندگی و پیدا کردن کار مناسب هستند و ایرانیان می‌توانند یکی از این شهرها را برای زندگی و تحصیل انتخاب کنند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.