بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟ تعمیر میکروسوییچ و رفع مشکل

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟

روشن نشدن ماکروفر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن روبه رو شوند، روشن نشدن مایکروویو می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد که در این مقاله آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

توصیه می شود پیش از بررسی علت روشن نشدن ماکروفر، از اتصال دستگاه به برق، سالم بودن دو شاخه ماکروفر و متصل بودن کابل دستگاه به برق مطمئن شوید.

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟

علت روشن نشدن ماکروفر

در این بخش به بررسی تعدادی از علت های روشن نشدن ماکروفر پرداخته و روش های رفع هر یک را به طور کامل بررسی خواهیم کرد با این آموزش برخی از مشکلات را می توانید خودتان حل کنید اما در صورتیکه نتوانستید این کار را انجام دهید برای تعمیرات ماکروفر باید اقدام کنید.

ایراد و خرابی در میکروسوییچ درب ماکروفر

میکروسوئیچ یکی از قطعات اصلی درب ماکروفر شناخته می شود، در صورتی که درب ماکروفر به درستی بسته نشود، میکروسوئیچ اجازه روشن شدن و کار کردن دستگاه را نخواهد داد، به علاوه این قطعه از طریق قطع شدن برق سایر قسمت ها از روشن ماندن ماکروفر جلوگیری می کند.

از این جهت ایراد و خرابی در میکروسوییچ از علت های اصلی روشن نشدن ماکروفر معرفی می شود.

تعمیر میکروسوییچ و رفع مشکل روشن نشدن ماکروفر

جهت رفع مشکل میکروسوییچ ماکروفر توصیه می شود که به دلیل بالا بودن ولتاژ برق در خازن های ماکروفر تعمیر این قطعه را به تعمیرکاران و تکنسین های متخصص مراکز تعمیراتی معتبر بسپارید.

ایراد و خرابی در فیوزهای ماکروفر

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟ محفظه ماکروفر دارای اجزای متفاوتی از جمله فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی است که هر یک وظایفی را بر عهده دارند.

فیوز حرارتی ماکروفر از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کرده و مشکل در این قطعه موجب روشن نشدن ماکروفر می شود.

فیوز سرامیکی از بخش هایی از ماکروفر در هنگام نوسانات برق محافظت کرده و در صورتی که دچار سوختگی شود ماکروفر روشن نخواهد شد.

تعمیر فیوز سرامیکی و فیوز حرارتی و رفع مشکل روشن نشدن ماکروفر

علت روشن نشدن ماکروفر از آن جا که فیوزهای ماکروفر از قطعات کاملاً تخصصی هستند تعمیرشان به تخصص و مهارت نیاز دارد، از این جهت توصیه می شود که در صورت بروز مشکل در فیوز حرارتی یا سرامیکی تعمیر آن را به تکنسین های متخصص و آموزش دیده بسپارید تا از هرگونه خسارت مالی و جانی جلوگیری شود.

ایراد و خرابی در کنترل پنل ماکروفر

کنترل پنل یا صفحه نمایش از مهم ترین قطعات ماکروفر شناخته می شود که ایراد و خرابی آن می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه و روشن نشدن ماکروفر شود، ایراد و خرابی در برد ماکروفر موجب اختلال در عملکرد کنترل پنل ماکروفر خواهد شد.

علت روشن نشدن ماکروفر

علت کار نکردن ماکروفرهای پر استفاده

  1. علت کار نکردن ماکروفر ال جی را می توان خرابی قفل درب یا میکروسوییچ ماکروفر معرفی کرد.
  2. علت کار نکردن ماکروفر اسنوا اغلب به دلیل ایراد و خرابی مگنترون شناخته می شود.
  3. علت کار نکردن ماکروفر سامسونگ نیز اغلب ایراد و خرابی در کنترل پنل مطرح شده است.

دلایل کار نکردن ماکروفر

گاهی ممکن است متوجه شوید که دستگاه ماکروفرتان به هیچ وجه کار نمی کند، این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد که در این بخش به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

ایراد و خرابی برد ماکروفر

علت روشن نشدن ماکروفر چیست؟ ایراد و خرابی در برد ماکروفر یکی از دلایل کار نکردن ماکروفر مطرح می شود، اختلال در عملکرد برد و مشکل کار نکردن ماکروفر به ندرت اتفاق می افتد.

توصیه می شود که سایر دلایل روشن نشدن ماکروفر را بررسی کرده و در صورتی که هیچ یک از موارد علت خرابی دستگاه تان نبودند برد را به تعمیرکار متخصص و مجرب نشان دهید، برد امکان تعمیر داشته و در صورت سوختگی ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد.

ایراد و خرابی دیود ماکروفر

دیود از اصلی ترین قطعات ماکروفر است که از طریق افزایش ولتاژ، انرژی مورد نیاز را برای کار کردن مگنترون و گرم کردن غذا فراهم می کند، در صورتی که دیود دچار ایراد و خرابی شود مگنترون نمی تواند برای گرم شدن ولتاژ کافی را دریافت کرده و در این صورت ماکروفر از کار می افتد.

ایراد و خرابی مگنترون

مگنترون از قطعات اصلی ماکروفر است که از طریق تولید فرکانس موجب گرم شدن ماکروفر می شود، در صورتی که این قطعه دچار سوختگی شود، هیچ گرمایی تولید نشده و در نتیجه ماکروفر کار نمی کند.

در صورتی که مگنترون ماکروفر خراب شده باشد توصیه می شود که توسط تعمیرکار متخصص تعمیر شود.

فرسایش قطعات قفل درب

در صورتی که اجزاء و قطعات قفل درب دچار استهلاک و فرسایش شوند، احتمال کار نکردن ماکروفر وجود دارد، قفل درب ماکروفر دارای قطعاتی از جمله قلاب و فنر است که فرسایش و آسیب دیدن هر یک از آن ها می تواند در روشن شدن ماکروفر اختلال ایجاد کند.

تعمیرکار برای بررسی قفل درب ماکروفر قسمت داخلی درب را باز و بررسی کرده و در صورت نیاز فنرها، قلاب، یا قاب پلاستیکی را تعویض می کند.

علت کار نکردن ماکروفرهای پر استفاده

علت خاموشی ناگهانی ماکروفر

خرابی میکروسوییچ

میکروسوییچ یکی از قطعات مهم و کاربردی است که اجازه انتقال جریان اصلی از برد را به سایر قطعات دستگاه می دهد، ضمن این که این قطعه حالتی ایمنی برای دستگاه ایجاد می کند، با اتصال کوتاه در این قطعه، میکروسوییچ دچار ایراد و خرابی شده و دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می شود.

شکستگی زبانه های درب ماکروفر

در درب ماکروفر ۲ زبانه وجود دارد که اختلال در هر یک از آن ها موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه ماکروفر می شود.

ایراد و خرابی در برد اینورتر

ایراد و خرابی در قطعه ای به نام برد اینورتر از دلایل اصلی خاموش شدن ماکروفر در حین کار مطرح می شود، اشکال در برد اینورتر آمپردریافتی دستگاه را افزایش داده و موجب خاموشی ناگهانی ماکروفر و پریدن فیوز منزل می شود، تعمیر برد اینورتر نیز به تخصص و مهارت تکنسین حرفه ای نیاز دارد.

نتیجه گیری دلایل خاموش نشدن ماکروفر

در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن ماکروفر، کار نکردن ماکروفر و خاموش شدن ناگهانی این دستگاه پرداختیم، در صورتی که شاهد هر یک از این مشکلات در دستگاه تان بودید توصیه می کنیم تعمیر ماکروفر را به تکنسین های متخصص و مجرب مراکز خدماتی تعمیراتی مجاز و معتبر بسپارید تا خیال تان از بابت سلامت دستگاه و آسیب ندیدن آن آسوده بماند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.