بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

عوارض استفاده از دستگاه بای پپ

عوارض استفاده از دستگاه بای پپ

بای پپ از تجهیزات پزشکی تخصصی است که استفاده از آن خطرات زیادی ندارد، این دستگاه در مقایسه با سایر تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور عوارض خاصی نداشته و تنها ممکن است با استفاده از این دستگاه مشکلات زودگذری را تجربه کنید، در این مقاله عوارض استفاده از دستگاه بای پپ را بررسی خواهیم کرد.

عوارض استفاده از دستگاه بای پپ

عوارض استفاده از دستگاه بای پپ BiPap

بای پپ از تجهیزات پزشکی بسیار کاربردی و ایمن است که در مقایسه با سایر تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور عوارض و خطرات کمتری دارد، عوارض بای پپ با توجه به سن افرادی که از آن استفاده می کنند، مدت زمانی که از بای پپ استفاده می شود و مشکلات پزشکی بیمار متفاوت است.

در صورت هرگونه احساس بد و آزار دهنده های نگام استفاده از بای پپ تجربه می کنید، با پرستار و پزشک معالج تان صحبت کنید.

رایج ترین عوارض استفاده از بای پپ

  • مشکلات پوستی به دلیل استفاده از ماسک
  • خشکی دهان
  • احساس نفخ در معده
  • درد سینوس
  • سوزش چشم

عوارض جانبی استفاده از دستگاه بای پپ

در صورتی که پزشک استفاده از دستگاه بای پپ را برای تان تجویز کرده و نگران این موضوعید که آیا استفاده از این دستگاه عوارض جانبی دارد یا خیر، با مطالعه این مطلب با عوارض جانبی این دستگاه آشنا شوید.

عوارض جانبی استفاده از دستگاه بای پپ

احساس ناراحتی عمومی هنگام استفاده از بای پپ

استفاده از ماسک بای پپ می تواند یکی از موارد آزار دهنده بوده و به دلیل ناراحتی افراد از عوارض استفاده از بای پپ معرفی شود، بسیاری از افراد هنگام استفاده از ماسک نمی توانند به راحتی بخوابند چرا که احساس می کنند این ماسک حجم زیادی دارد و آن ها را محدود می کند.

همچنین شلنگ بای پپ یاعث می شود که فرد نتواند در هر موقعیتی به راحتی بخوابد، ضمن این که فشار بالای این دستگاه ممکن است موجب اذیت شدن فرد در هنگام بازدم شود.

سردرد هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

سردر را نمی توان از عوارض رایج استفاده از دستگاه بای پپ معرفی کرد، در صورتی که فشار بای پپ بالا باشد و یا اگر سینوس های تان مسدود شده باشند احتمال سردرد وجود دارد.

تحریکات پوستی هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

ممکن است استفاده از ماسک بای پاپ به شکلی مکرر باعث آسیب دیدن پوست صورت و در نتیجه تحریکات پوستی صورت تان شود، راش، زخم های فشاری و… از انواع زخم هایی هستند که ممکن است هنگام استفاده از دستگاه بای پپ به آن ها دچار شوید.

خشکی دهان هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

خشکی دهان از دیگر عوارض جانبی استفاده از ماسک معرفی می شود، این مشکل برای کلیه افرادی که هم از ماسک تمام صورت و هم از ماسک بینی استفاده می کنند امکان پذیر است.

قرمزی و سوزش چشم هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

قرمزی چشم از دیگر عوارض و آسیب های استفاده از دستگاه بای پپ معرفی می شود، در صورتی که ماسک صورت تان خیلی سفت باشد موجب قرمزی چشم و فرورفتگی آن می شود، برای رفع این مشکل کافی است مقداری ماسک را شل تر ببندید.

نفخ معده هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه بای پپ هوای اضافه تنفس کنید، می توانید دچار نفخ معده شوید، تنفس هوای اضافه باعث حالت تهوع، استفراغ و حتی معده درد نیز می شود، بالا بودن بیش از حد فشار هوا در این دستگاه نیز موجب نفخ معده خواهد شد.

تنگی نفس هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

برخی از بیماران هنگام استفاده از دستگاه بای پپ احساس تنگی نفس را تجربه می کنند، در صورتی که فرد هوای کافی دریافت نکند دچار این حس می شود.

سرگیجه هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

عده ای از افراد هنگام استفاده از بای پپ دچار سرگیجه می شوند، اگرچه سرگیجه از عوارض اصلی استفاده از دستگاه بای پپ شناخته نمی شود اما در صورتی که مربوط به استفاده از بای پپ باشد باید در مدت زمانی کوتاه و گذرا باشد.

عفونت هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

توصیه می شود دستگاه بای پپ را به صورت مداوم تمیز و ضدعفونی کنید، در صورتی که این دستگاه به درستی تمیز نشود احتمال عفونت ریه یا سینوس افزایش پیدا می کند.

ناراحتی ریه هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

عده ای از بیمارانی که از دستگاه بای پپ استفاده می کنند در ریه های شان احساس ناراحتی و سوزش دارند، در صورتی که هوای استنشاق شده از بای پپ خشک یا سرد باشد این عارضه به وجود خواهد آمد که با گرم شدن هوا برطرف خواهد شد.

ناراحتی ریه هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

نشت ماسک هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

در صورتی که ماسک صورت تان بیش از اندازه شل باشد و نشتی داشته باشد فشار مناسب وارد بینی و دهان تان نشده و این اتفاق می تواند روی تنفس تان تأثیر بگذارد، توجه کنید که ماسک به درستی روی صورت تان قرار گرفته باشد و نشتی نداشته باشد.

احتقان سینوس هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

خشکی و گرفتگی بینی از دیگر عوارض استفاده از دستگاه بای پپ شناخته می شوند، خشکی و احتقان بینی به دلیل ورود مداوم هوا به داخل راه های هوایی تان اتفاق می افتد، خون ریزی بینی از دیگر عوارض استفاده از دستگاه بای پپ است.

کلاستروفوبیا هنگام استفاده از دستگاه بای پپ

برخی از افراد هنگام استفاده از ماسک بای پپ دچار تنگناهراسی شده و احساس بدی پیدا می کنند، در صورتی که این افراد از ماسک هم روی دهان و هم روی بینی شان استفاده کنند شدت این تنگناهراسی افزایش پیدا خواهد کرد.

آئروفاژی استفاده از دستگاه بای پپ

در صورتی که فشار هوای دستگاه بای پپ بالا باشد و فرد در اصطلاح فشار را ببلعد و یا بخورد دچار نفخ و گاز شده و آئروفاژی به وجود می آید.

اجاره و خرید دستگاه بای پپ

در صورتی که پزشک معالج تان برای تان استفاده از بای پپ را تجویز کرده می توانید خرید یا اجاره بای پپ را از فروشگاه تجهیز سلامت انجام دهید، این فروشگاه به صورت تخصصی به اجاره و فروش انواع تجهیزات پزشکی از جمله بای پپ در مدل ها و برند های مختلف می پردازد، در نتیجه می توانید بای پپ مورد نیاز تان را در کوتاه ترین زمان ممکن از این مجموعه تهیه کنید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.