بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان برگزار شد

نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان برگزار شد

نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان برگزار شد سومین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان برگزار شد
به گزارش خبری فا به نقل از ایثار، سومین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سعید ایرانمنش سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، احمدعلی آزادوار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد استان و سایر مسئولان استانی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
ایرانمنش در این نشست با بیان اینکه شهادت عالی‌ترین و والاترین کرامتی است که نصیب بندگان خالص خداوند می‌شود، افزود: مفهوم شهید و شهادت، مفهوم ایثار، فرهنگ شهادت، کارکردها و آثار سازنده آن، نقش رسانه در توجیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
سرپرست بنیاد استان خاطرنشان کرد: در قانون بودجه ۲۰ درصد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد شهید و امور ایثارگران باید واگذار شود تا در راستای کارهایی که به این موضوع در نظر گرفته شده است اقدام شود.
وی اضافه کرد: طبق قانون هزینه کرد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
ایرانمنش در پایان گفت: هر کاری که دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج ایثار و شهادت انجام می‌دهند باید با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.
فداکار در این نشست با اشاره به سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: مزار شهید سلیمانی نماد مقاومت و ایثارگری است و زائران متعددی از سراسر ایران و کشورهای دیگر دارد، خوب است با برنامه‌ریزی یک هدیه ویژه به صورت نمادین برای مهمانان خارجی مزار شهید سلیمانی تهیه و طراحی شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین کارها دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا است، گفت: حضور دانش‌آموزان بر مزار شهید سلیمانی و روایتگری جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شود.
محمدرضا حسنی سعدی مدیر گلزار شهدای شهر کرمان نیز در این نشست بیان کرد: کتاب ۲۰۰ خاطره از سردار شهید سلیمانی به زبان عربی، انگلیسی و روسی آماده ترجمه است و به زبان ایتالیایی نیز ترجمه شده است.
جعفر روردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این نشست گفت: قانون بودجه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند و سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی نیز در این مبلغ مشخص شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.